Als bol.com geen (complete) betaling ontvangt binnen die termijn, krijgt u een herinnering. Deze eerste herinnering is gratis. Betaalt u niet dan wordt er een 2de en eventueel een 3de herinnering verstuurd. Deze laatste twee betalingsherinneringen kosten €3,50 per keer.
Een ander voordeel van achteraf betalen bij bol.com is dat je betaald wanneer het jou uitkomt. Ook als je even geen geld op je rekening hebt, kan je gewoon shoppen bij Bol.com. Je hoeft pas na 14 dagen te betalen dus je kan rustig in afwachting van je nieuwe salaris al winkelen bij Bol.com. Betalen?
Je hebt standaard 14 dagen de tijd om te betalen.
Is er sprake van openstaande facturen of overdrachten aan het incassobureau, dan is achteraf betalen meestal ook geen optie. Verder zijn er artikelen die je per definitie niet achteraf kunt betalen. Ook met een cadeaubon is het achteraf betalen van producten niet mogelijk.
Accountor behandelt meer dan 55 miljoen facturen en betalingen per jaar voor bol.com. Indien een factuur niet wordt betaald, dan verzorgt Accountor ook het minnelijk incassotraject.
In de betalingsherinnering moet staan hoe hoog de incassokosten zijn als u niet (op tijd) betaalt. Betaalt u nog niet? Dan kan de rechter u veroordelen tot het betalen van uw schuld plus alle kosten. De schuldeiser kan met het vonnis van de rechter een gerechtsdeurwaarder inschakelen.
Het is verstandig om uw debiteur te blijven herinneren aan uw vordering. Wacht daarom, als de termijn van uw betalingsherinnering is verstreken, niet langer dan drie dagen met het verzenden van een aanmaning.
Controleer of je nog openstaande bestellingen hebt. Misschien is het totaalbedrag van je openstaande orders te hoog. Probeer in dit geval eerst een van je openstaande betaaloverzichten te voldoen. Het kan zijn dat een openstaande order is overgedragen aan een incassobureau.
In je favoriete webshop selecteer je Klarna als betaalmethode. Kies voor 'Betaal in 3 delen'. Het bedrag moet minimaal € 35 zijn en maximaal €4.000 per aankoop.
Afterpay is een van de betaalmogelijkheden bij Bol.com. Je betaalt dan pas achteraf en je kunt er ook voor kiezen om via een automatische incasso te betalen.
Betaalt uw klant uw factuur niet of te laat? Dan mag u incassokosten en wettelijke rente in rekening brengen. Incassokosten zijn de kosten die u als schuldeiser maakt om uw geld te krijgen als uw klant de factuur niet uit zichzelf betaalt. Daarnaast mag u wettelijke rente in rekening brengen.
Als je niet binnen de gestelde termijn betaalt sturen we je altijd eerst een kosteloze herinnering. Wanneer ook deze termijn is verstreken brengen we incassokosten in rekening. Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk het gehele bedrag inclusief de incassokosten aan AfterPay betaalt om nog meer incassokosten te voorkomen.
Als je nog niet aan Afterpay hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Afterpay 15,- administratiekosten in rekening brengen.
Tinka biedt Gespreid betalen met krediet aan bij BCC, Wehkamp en andere (web)winkels.
In de winkel betaal je gemakkelijk met je pinpas, creditcard, contant geld, Apple Pay, cadeaukaarten van Coolblue en DE cadeaukaart. Je betaalt je bestelling vooraf of bij het ophalen in de winkel. Betalen in termijnen of betalen aan de deur is niet mogelijk.
U kunt op meerdere wijzen contact met Bol.com opnemen. Zo is de klantenservice van Bol.com 24 uur en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar. Het telnr van Bol.com is 030-3104999. Voor bellen naar Bol.com vanuit België belt u naar 027-885999.
Klarna meldt deze overeenkomst bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel. BKR verwerkt deze gegevens in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI).
Je betaling snoozen
Komt het even niet uit dan heb je met Klarna de mogelijkheid om je betaling 10 dagen te snoozen, geheel kosteloos. Is 10 dagen niet genoeg, dan kan je ook voor een kleine bijdrage tussen de €0,40 en €1,90 je betaling met 30 dagen uitstellen. Dat regel je allemaal heel handig in de Klarna app.
Je vult je naam, adres, woonplaats, e-mailadres en andere gegevens in die je altijd bij de hand hebt en je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 30 dagen. Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.
Zowel Klarna als AfterPay voert een risicocheck uit bij elke aankoop. Zo wordt er een inschatting gemaakt hoe groot de kans is dat de consument zich de aankoop kan veroorloven. Als iemand bijvoorbeeld eerder niet heeft betaald bij een achterafbetaling, wordt dit meegenomen in de beoordeling.
Je kunt kiezen voor maximaal 3 maandelijkse termijnen. Per betaaltermijn brengen wij € 5,00 aan servicekosten in rekening. Rond de 23e van de maand ontvang je een e-mail voor het te betalen termijnbedrag. Het termijnbedrag dient vervolgens binnen 5 dagen te worden betaald.
Tips bij wanbetalers
Stap 1: De klant bellen en/of een betalingsherinnering(en) sturen. Stap 2: Een aanmaning (sommatiebrief) sturen. Stap 3: Is de factuur na deze stappen nog niet betaald? Dan volgt als laatste redmiddel een incasso.
Gemiddeld gezien sturen bedrijven tussen de één en drie aanmaningen, voordat ze overgaan tot het inschakelen van een incassobureau. Over het algemeen geldt: na het verlopen van een redelijk termijn, dient u minimaal één aanmaning te sturen voordat u een incassobureau mag inschakelen.