De Malossi Paarse Drukveer met +82% versterking is een upgrade voor de standaard drukveer van de Piaggio, Gilera en Vespa 2T/4T scooters. De drukveer is speciaal ontworpen om de koppelingsprestaties te verbeteren en het vermogen van de motor te verhogen.
Blank, Klasse-C verenstaal is voor drukveren de meest gebruikte materiaalsoort. Dit is qua kracht een van de sterkste materialen en daarnaast ook nog een van de goedkoopste materialen.
Door het monteren van een sterkere drukveer komt er meer tegendruk op de Torque Driver waardoor de v-snaar beter op spanning komt te staan. Het doel is om te voorkomen dat het toerental omhoog schiet bij de eerste werking van de variateur.
Originele cilinder: meestal originele drukveer. 50cc gietijzer: origineel of wit. 50cc aluminium middeltoerig: wit of geel. 50cc aluminium hoogtoerig: geel of rood.
De drukveer is gemaakt van hoogwaardige materialen en heeft een blauwe kleurcode, wat aangeeft dat het een sterkere veer is dan de standaard drukveer. Het installeren van deze drukveer verhoogt de druk op de koppelingsplaten, wat resulteert in een snellere acceleratie en betere prestaties bij hoge snelheden.
De drukveer is gemaakt van hoogwaardige materialen en heeft een witte kleurcode, wat aangeeft dat het een sterkere veer is dan de standaard drukveer. Het installeren van deze drukveer verhoogt de druk op de koppelingsplaten, wat resulteert in een snellere acceleratie.
Het doel is om te voorkomen dat het toerental omhoog schiet bij de eerste werking van de variateur. Het hogere motorvermogen in combinatie met de vertraagde variowerking verhoogt de trekkracht.
De drukveer zorgt er eigenlijk voor dat de snaar aan de achterkant, in de poulie, niet gelijk kan zakken en houd de motor 'op toeren'. Bij een te slappe drukveer schakelt de scooter te vroeg naar een volgende versnelling, dit gebeurd ook als de drukveer versleten is.
De vering speelt een belangrijke rol in het onderhoud van een scooter en is essentieel voor een soepele en stabiele rit. Trekveren zijn verantwoordelijk voor het opvangen van schokken en trillingen tijdens het rijden.
Deze witte drukveer gebruik je bij cilinders van 50cc t/m een laagtoerige 70cc cilinders met bijpassende uitlaat.
> De rolletjes van je scooter vervangen, de rolletjes zorgen voor het toerental. Lichtere rollen zorgen voor een hoger toerental, en zwaardere rollen voor een lager toerental. Wanneer je het juiste gewicht rollen hebt, trekt de scooter van stilstaand tot topsnelheid gelijkmatig op.
Deze hoogwaardige rood gekleurde trekveren zijn ontworpen om je scooter een boost te geven in acceleratie. Met een set van 3 stuks kun je eenvoudig je ophanging aanpassen voor een soepelere en krachtigere rijervaring.
Drukveren worden vaak gebruikt in toepassingen waarbij kracht moet worden uitgeoefend om iets in te drukken of te comprimeren, zoals in schokdempers. Drukveren worden gemaakt van verschillende materialen, zoals staal, roestvrij staal en titanium.
De drukveer zorgt ervoor dat de koppeling bij het juiste toerental aangrijpt. Maak je te weinig toeren bij het optrekken? Dan heb je sterkere drukveren nodig. Bij te veel toeren kun je beter kiezen voor minder sterke drukveren.
De Malossi Zwarte Drukveer met +114% versterking is een upgrade voor de standaard drukveer van de Piaggio, Gilera en Vespa 2T/4T scooters. De drukveer is speciaal ontworpen om de koppelingsprestaties te verbeteren en het vermogen van de motor te verhogen.
De oplossing is om er een 60cc of 70cc cilinder op te laden zetten, de variateur te laten ontgrenzen, zwaardere rolletjes er in en dan vervolgens een 25 of 35 km cdi er in. Je hebt dan meer koppel waardoor je veel sneller optrekt maar je begrens je toeren veel lager door de langzamere CDI.
Bij welke snelheid een WOK status
Een snorscooter mag niet harder kunnen dan 25 km/u. Aangezien er een afwijking mag zijn in de constructiesnelheid is er een marge van 4 km/u. De snorscooter mag dus 29 km/u rijden op de rollerbank.
Een trekveer is in diverse lengtes verkrijgbaar. De 5 meter, 10 meter, 20 meter en 50 meter trekveren worden het vaakst gebruikt. Hoe lang een trekveer moet zijn is afhankelijk van de lengte van de pvc-buis tussen de lasdozen.
Opvoeren 4-takt
De 4-takt wordt vaak alleen beperkt met een cdi (ontstekingsregeling) en een vario-ring. Door de vario-ring te verwijderen en de cdi aan te passen rijdt de scooter meteen een stuk sneller.
Variokit Naraku Gy6 China 4t scooter / Baotian 4t / Kymco Agility 50 / Kymco Super 8 / Kymco people S / Kymco Like / Btc / Agm / Iva - Met 5.5Gram rollen (Standaard Variateur)
Bij de Malossi Multivar krijg je 6,1 gram rollen van Malossi. Deze rollen zijn meestal te licht. Lichte rollen zorgen voor een goede trekkracht, maar lage topsnelheid. Hoe zwaarder de rollen, hoe hoger de topsnelheid van de scooter zal zijn, maar ten koste van de trekkracht.
"Ideale veer" is een term voor veren welke geen kracht uitoefenen als hun lengte gelijk is aan nul. In een kracht-verplaatsingsdiagram zal de lijn precies door de oorsprong gaan. In de praktijk zijn veren niet ideaal omdat deze niet kunnen samentrekken tot een lengte van nul.
Spiraalvormige veren zijn versies van drukveren. De meest bekende soort drukveer is opgebouwd door constante windingen.In de constante pitch (ruimte tussen windingen) zijn alle windingen van de drukveer op gelijke afstand van elkaar. De constante pitch spiraalveer is de standaard drukveer.
De veerconstante (c) is de deze krachttoename per millimeter indrukking. De veerconstante is te berekenen door de maximale kracht van de drukveer (Fn) te delen door de maximale veerweg (fn). Wanneer bovenstaande in een formule wordt uitgedrukt, dan is dit als volgt: C = Fn/fn.
Trekveren zijn dunne metalen strips die worden gebruikt om de spanning in een raam te verminderen. Ze werken door middel van een mechanisme dat de veer opgespannen houdt terwijl het raam open of dicht wordt gedaan. Dit zorgt ervoor dat het raam soepeler beweegt en minder kracht nodig heeft om te openen of te sluiten.