Stichting Etherreclame (Ster) is in 1965 opgericht om de reclameruimte op de kanalen van de Nederlandse publieke omroep te verkopen. Ster draagt haar reclame-inkomsten af aan het Ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap, die deze op haar beurt gebruikt voor de financiering van de publieke omroep.
Geschiedenis. In 1965 werd de voorloper van de STER opgericht. Dit was de SUR (Stichting tot Uitzenden van Reclame). Omdat veel mensen de naam niet mooi vonden, werd de naam veranderd in STER.
Een radiocampagne bij Ster is al mogelijk vanaf € 10.000. De exacte kosten hangen onder andere af van het aantal spots, de periode, de doelgroep en het budget. Op basis van deze factoren maken de accountmanagers van Ster graag een passend voorstel.
De Ster verkoopt reclamezendtijd op de televisie- en radiozenders en in het digitale domein van de publieke omroep. De inkomsten gaan niet naar de NPO, maar rechtstreeks naar het ministerie van OCW, dat op zijn beurt de NPO financiert. In 2017 werkten er gemiddeld 85 fte (2016: 87).
Een ster is een bolvormig hemellichaam bestaande uit lichtgevend plasma met daarin voornamelijk (ongeveer 73% van de massa) waterstof en daarnaast ongeveer 25% helium en kleine aandelen 'metalen' In sterren is de druk en temperatuur van de inwendige gasconcentratie zo hoog dat er kernfusiereacties plaatsvinden.
Stichting Etherreclame (Ster) is in 1965 opgericht om de reclameruimte op de kanalen van de Nederlandse publieke omroep te verkopen.
STAR is een acroniem dat staat voor situatie, taak, actie en resultaat . In de STAR-methode wordt een antwoord beoordeeld op het opnemen van een duidelijke verklaring van: • Situatie of taak. • Ondernomen actie.
Het sterretje symbool zou in vele culturen symbool staan voor goddelijke aanwezigheid. Het symbool ster ster zou symbool staan voor het licht in de duisternis, voor hoop en de eeuwigheid. Het ster symbool is heraldiek en emblematisch afhankelijk van het aantal hoeken en de kleuren.
Bij coöperatieve reclame slaan producent en detaillist de handen ineen om de afzet van een specifiek (merk)product te bevorderen. Autofabrikanten en -importeurs voeren vaak samen met dealers op lokaal niveau gezamenlijke reclamecampagnes waarbij de kosten volgens een afgesproken verdeelsleutel worden gedeeld.
ster (zn) : meester, grootheid, beroemdheid, idool, topper, uitblinker, kanjer, filmster, talent, kei, diva, virtuoos, star, vedette, superstar. ster (zn) : planeet, zon, hemellichaam, meteoor, supernova, nova, vallende ster, hemellicht, dwaalster.
De publieke en commerciële omroepen mogen reclame uitzenden. Maar dit is wel aan regels gebonden. Zo mogen publieke omroepen geen programma's onderbreken voor reclame en geen reclame uitzenden rondom kinderprogrammering en online kanalen zoals NPO Start. Bij commerciële omroepen mag dit wel.
De kosten voor een 'ster' zijn in de orde van € 15,00 tot € 100,00. Sommigen denken dat zo'n bedrag te laag is om daadwerkelijk schade te berokkenen.
Antwoord en uitleg:
Sterren worden 'sterren' genoemd omdat ze gloeien en schijnen . Het woord 'ster' is ontstaan uit een Proto-Indo-Europees woord dat 'gloeien en schijnen' betekende. Dit oude woord werd het Proto-Germaanse woord 'sternan' en vervolgens het Oud-Engelse woord 'steorra', dat op zijn beurt 'ster' werd.
Het is feest! Vandaag, op 24 januari 2022, viert Loeki de Leeuw zijn 50ste verjaardag. Precies 50 jaar geleden verscheen het vrolijke leeuwtje voor het eerst in de Ster-reclameblokken.
Reclame bestond al ten tijde van het Romeinse Rijk: er zijn reclameboodschappen teruggevonden in de ruïnes van Pompeï. In de commercieel succesvolle Gouden Eeuw werd in Nederland ook al reclame gemaakt in kranten. Het eerste reclamebureau werd in 1843 door Volney Palmer in Philadelphia opgericht.
Er zijn vele verschillende soorten reclame. Het ene soort reclame is gericht op de lange termijn, zoals merkbekendheid. Het andere soort reclame wordt toegepast bij het beïnvloeden van een impulsieve aankoop (actiereclame) of het verbeteren van het imago (institutionele reclame).
Marketeers bedenken welke middelen en media ze het beste kunnen inzetten om hun doel - het vergroten van verkoop of marktaandeel - te bereiken. Dat is de marketingstrategie. Als ze reclame willen gebruiken, bepalen ze wát ze willen communiceren en hóe.
Vergelijkende reclame is in principe toegelaten.Er zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Wat is vergelijkende reclame? Het begrip vergelijkende reclame wordt ruim geïnterpreteerd.
Wat is een ster? Een ster is een massief zelflichtend hemellichaam van gas dat schijnt door straling afkomstig van zijn interne energiebronnen .
Voeg sterren toe en zet items vast om snel toegang te krijgen tot je belangrijke berichten en gesprekken: Markeer berichten die je wilt opslaan met een ster. Zet gesprekken bovenaan de berichtengeschiedenis vast om ze makkelijker te vinden.
Sterren worden geboren uit samentrekkende gas- en stofwolken. In zo'n wolk vormt zich eerst een min of meer bolvormige verdichting (een zogeheten globule), die uiteindelijk ineenstort tot een echte ster.
Zo werkt het: ST: Situatie/Taak - Leg de situatie of taak uit. A: Actie - Geef details over wat u of een andere persoon deed om de situatie aan te pakken. R: Resultaat - Beschrijf de gevolgen en waarom de actie niet effectief was. A: Alternatieve actie - Bespreek wat er anders had kunnen worden gedaan.
Een ster is een veelhoekige puntige figuur die gewoonlijk symbool staat voor het lichtgevende hemellichaam waaraan ze haar naam ontleent. Dergelijke figuren komen voor in verschillende vormen en tradities. Sterren kunnen driepuntig, vijfpuntig, twaalfpuntig, enz. zijn.
STAR is een acroniem voor een formule die u kan helpen uw antwoorden te structureren. De letters staan voor Situation, Task, Action en Result . De meeste vragen richten zich op uw vroegere of huidige houdingen en uw werk-, academische of service-ervaringen.