Het groene lampje brandt op je modemHet signaal is goed en je modem staat in bridge-modus. In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt er nog maar 1 gele aansluiting.
Als het lampje groen knippert, zoekt je modem naar signaal of een firmware update. Wacht tot de lampjes veranderen. Blijft het lampje knipperen? Bekijk onze adviezen.
Dit betekent dat het modem een internetverbinding aan het opzetten is. Dit mag ongeveer 15 minuten duren.
1) onderste led = groen betekent bridgemodus, onderste led = wit betekent routermodus; 2) overige leds gaan na het opstarten na een paar minuten uit. 3) als de led met de pijltjes groen blijft knipperen, dan kan de modem geen internetverbinding met de buitenwereld maken.
Brandt continu: Modem staat aan.Uit: Modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom.Brandt continu: Er is verbinding met het internet.Knippert: Bezig met verbinden met het internet.
Bij het witte modem zit bij elke netwerkaansluitingen een groene led. Deze branden zodra u er een netwerkkabel op hebt aangesloten en er aan de andere kant van het modem verbinding is gemaakt met bijvoorbeeld een werkende mediabox of een ander apparaat.
Groen, knipperend: de wifi-powerline is opgestart maar heeft nog geen verbinding met je Powerline aan de modem. Heb je de wifi-powerlines net geïnstalleerd? Het duurt ongeveer 15 min. tot de verbinding is gemaakt.
Reset je modem
Na een minuut of 7 als je modem weer helemaal is opgestart, kun je het standaard wifi-wachtwoord dat op de sticker staat gebruiken om in te loggen.
Voor een herstel naar de fabrieksinstellingen (ook wel een factory reset) houd je het kleine knopje aan de achterkant van het modem ingedrukt tot alle LED-lampjes 1 keer knipperen.
De LED's op uw router geven de status aan van de verbinding tussen uw router en de apparaten die erop zijn aangesloten. Ze geven ook de status van uw internet-, Wi-Fi-, Ethernet- en WPS-verbindingen aan.
Knippert: De verbinding wordt tot stand gebracht, kan geen verbinding maken met het netwerk of bekabeling is foutief aangesloten. Herstart het modem door de stroom voor een paar seconden te onderbreken en weer aan te sluiten. Wacht minimaal 5 minuten en controleer of het knipperen is gestopt.
Wanneer krijg ik de update? Nadat de software op de mediabox is klaargezet kan het tot drie dagen duren voordat de update ook daadwerkelijk op je mediabox wordt geïnstalleerd. Kan ik gewoon tv blijven kijken? Ja, je kunt in de tussentijd gewoon tv blijven kijken.
Nee, je ontvangt altijd een Ziggo modem. Dit moet je eerst succesvol aansluiten voordat je een eigen modem kan aansluiten. Daarnaast heb je het Ziggo modem nodig als je verbindingsproblemen hebt. We vragen je dan om het Ziggo modem opnieuw aan te sluiten om je beter te kunnen ondersteunen.
Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Wi-Fi van modemrouter uitschakelen bij gekoppelde SmartWifi pods: Log in op de webinterface van het modem via 192.168.178.1. Ga naar de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Draadloos signaal.
Controleer de kabel van je tv naar de mediabox
De melding Geen signaal kun je zien als je HDMI- of scartkabel beschadigd is of niet goed vastzit. Deze kabel geeft het beeld en geluid van je mediabox door aan je tv. Kijk of de uiteinden van de kabel aan beide kanten goed zijn aangesloten.
Bij normaal gebruik hoef je de modem maar 1x per half jaar te resetten. Vaak hoef je dit niet zelf te doen en doet je modem niet zelf en automatisch. Het kan een enkele keer voorkomen (vooral bij wat oudere modems) dat deze niet automatisch zichzelf ververst.
Als je je modem opnieuw opstart, kunnen bepaalde problemen met de internetverbinding worden opgelost, kunnen trage verbindingen worden verbeterd en kunnen veelvoorkomende problemen met draadloze verbindingen worden verholpen.
Start uw modem en router opnieuw op
Haal de stekker van de router uit het stopcontact. Haal de stekker van het modem uit het stopcontact. Sommige modems hebben een back-upbatterij. Haal daarom de batterij uit het modem als de lampjes blijven branden nadat u stekker hebt losgekoppeld.
Start je apparaat opnieuw op.
Als opnieuw opstarten niet werkt, schakel je tussen wifi en mobiele data: Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is.
Het volledig (opnieuw) opstarten van het modem duurt ongeveer 10 minuten, dat is inderdaad langer dan bij andere modems, die hiervoor enkele minuten nodig hebben.
Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem. Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop. Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt. Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm.
Daarnaast ligt de levensduur van een modem vaak rond de 10 jaar, afhankelijk van het abonnement van de eindgebruiker. Voor routers met WiFi is deze gebruiksduur slechts 3-5 jaar, omdat de technologie op WiFi gebied veel sneller evolueert en eindgebruikers steeds een betere WiFi willen.
Wil je de modem uitzetten, dan doe je dit met de aan-/uitknop aan de achterkant van het modem.
WPS (Wi-Fi Protected Setup) is een draadloze beveiligingsstandaard waarmee u apparaten eenvoudig kunt verbinden met een draadloos netwerk. U kunt de WPS-functie configureren via de pincode of WPS-knop. WPS ondersteunt authenticatie met behulp van Open System, WPA-Personal en WPA2-Personal.