Smeer NIVEA op je communicatie: Niet Invullen Voor Een Ander. Je denkt te weten wat een ander bedoelt, en vult alvast aan.
Om die te vinden, hoefde dr. Troplowitz niet verder te kijken dan naar de crème zelf: toen de emulsie klaar was, had deze een sneeuwwitte kleur. De naam NIVEA is afgeleid van het Latijnse 'nix, nivis' en betekent 'sneeuw'.
Neem ANNA mee: Altijd Navragen, Nooit (zomaar) Aannemen. Smeer NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander. Wees een OEN: Open, Eerlijk en Nieuwsgierig.
Schrik niet, maar let eens op de gebruikte woorden. Het zijn allemaal afkortingen voor ezelsbruggetjes om een effectief gesprek te voeren. OMA: Laat je OMA wat vaker thuis.Oordelen, Meningen en Adviezen.
DIK staat voor Denk In Kwaliteiten. Leg niet alle aandacht bij wat er fout is gegaan maar zorg dat je ook aandacht geeft aan alles wat goed is gegaan. Dit komt de communicatie ten goede.
Wees een OEN
Als OEN sta je open voor anderen, je bent eerlijk in wat je duidelijk wilt maken en je bent oprecht nieuwsgierig naar de ander. Begin dus niet eerst met je eigen verhaal, zorg ervoor dat de ander het verhaal kwijt kan bij jou.
Doe als een KOE
Kaken Op Elkaar. Vooral als je tijdens een gesprek verschillende standpunten hebt en het op een conflict uit kan gaan lopen doe dan als een KOE. Houd je kaken op elkaar, luister naar wat de ander te zeggen heeft.
Moetie, nanou, bompi of paps – elke familie heeft zo zijn eigen namen voor grootouders. Maar 'oma' en 'opa' blijven toch veruit de populairste roepnamen.
ANNA = Altijd Navragen, Nooit Aannemen. Neem Anna dus wel altijd mee. NIVEA = Niet Invullen voor een Ander. Lekker smeren dus.
OEN: open, eerlijk en nieuwsgierig. Sta open voor een andere mening en zorg dat je eerlijk bent over wat je er zelf van vindt. Wees nieuwsgierig naar de motivatie van een ander en vraag daar op door.
Dit is waar Paul C. Beiersdorf zijn gecoate pleisters uitvond en de grondslag legde voor het latere succes van ons bedrijf. In de decennia daarna ontwikkelde Beiersdorf zich tot een wereldwijd succesvolle producent van consumptiegoederen met merken zoals NIVEA, Eucerin, Hansaplast en Labello.
Beiersdorf AG is een multinationale onderneming, gevestigd in Hamburg, Duitsland, die producten voor de persoonlijke verzorging produceert. De merken zijn onder andere 8x4, Elastoplast, Eucerin, Hansaplast, Labello, Nivea en Tesa.
NIVEA Creme en NIVEA Soft zijn geschikt om het gezicht, het lichaam en de handen van elk huidtype te verzorgen. Welk product je kiest, hangt af van jouw persoonlijke huidverzorgingsbehoeften. Vraagt jouw huid om intensieve, rijke verzorging dan is NIVEA Creme de juiste keuze.
Vertrouwd, geliefd en immer betrouwbaar - Al meer dan 100 jaar lang. De introductie van NIVEA Crème in 1911 was een ware revolutie in de huidverzorging; het was de eerste stabiele crème op olie- en waterbasis ter wereld.
Nivea-fabriek
Het bedrijf Beiersdorf, opgericht in Hamburg in 1882 door gediplomeerd drogist Paul C. Beiersdorf, kenmerkte zich door farmaceutische innovaties.
Aqua, paraffinum Liquidum, Cera Microcristallina, Glycerin, Lanolin Alcohol (Eucerit), Paraffin, Panthenol, Decyl Oleate, Octyldodecanol, aluminium stearates, citric acid, magnesium sulfate, magnesium stearate, parfum, limonene, gernaiol, hydroxycitronellal, linalool, citronellol, benzyl benzoate en cinnamyl alcohol.
Laat OMA thuis: Oordelen, Meningen, Adviezen
Je beoordeelt zaken vanuit je eigen gezichtspunt en als iemand je iets vertelt, dan vind je daar al snel iets van.
Binnenland'Opa' en 'oma' zijn in Vlaanderen nog steeds de meest gebruikte roepnamen voor grootouders. Dat blijkt uit het derde grootouderonderzoek van de Gezinsbond. Minder populair zijn 'bompa en bomma' of 'vake en moeke'. Er zijn ook regionale verschillen, en er is veel creativiteit.
Petekind is standaardtaal in het hele taalgebied in de betekenis 'jongen of meisje van wie iemand meter of peter is'.
Dit zou zijn Opa/Oma en Pate/Patin in Duitsland, Abuelo/Abuelita en Padrino/Madrina in het Spaans en Oma/Opa en Peter/Meter in het Nederlands.
Neem ANNA mee: Altijd Navragen, Nooit Aannemen
Woorden hebben voor ieder mens net een andere betekenis.
De uitdrukking voor het eerst voor bij Frederik van Eeden is gevonden in 1898, het is niet duidelijk waarom de koe als metafoor is gekozen. 'Mijn bedoeling is niets anders dan bekende waarheden te herinneren. Waarheden als koeien, of als varkens, of als leeuwen. '
Koeien leven in kuddes en krijgen een kalfje als ze ongeveer twee jaar oud zijn. Een koe is een vrouwtjesrund en een mannetjesrund noemen we een stier. Een rund heeft van nature horens om zich te verdedigen. Koeien kunnen wel 20 jaar oud worden, maar worden meestal al eerder geslacht voor het vlees en de vacht.