Wij bewaren uw pakket 5-7 dagen bij een van onze UPS Access Points. Houd er echter rekening mee dat als uw pakket niet binnen 5-7 dagen wordt opgehaald, wij het terugsturen naar de verzender. Voor meer informatie over uw pakket kunt u terecht op ups.com/track.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
U kunt binnen 60 dagen na de geplande bezorging een claim indienen voor pakketten die verloren of beschadigd zijn geraakt, of als er geen remboursbetaling is ontvangen.
U kunt een claim indienen voor pakketten die verloren of beschadigd zijn. Zo doet u dit: Log in op uw UPS.com-profiel om uw claim in te dienen. Log in op uw UPS.com-profiel of maak een profiel aan indien u er nog geen heeft.
Als u een aflevering hebt gemist, hebt u een UPS-kennisgeving van aflevering ontvangen om u te laten weten dat uw chauffeur uw pakket niet kon bezorgen.
Als u niet beschikbaar bent wanneer UPS de levering op uw adres probeert, kan UPS uw pakket afleveren bij een UPS Access Point ® -locatie bij u in de buurt, waar uw pakket 7 kalenderdagen wordt vastgehouden zodat u het kunt ophalen . Na 7 kalenderdagen wordt uw pakket als onbestelbaar teruggestuurd naar de afzender.
Wij bewaren uw pakket 5-7 dagen bij een van onze UPS Access Points.Houd er echter rekening mee dat als uw pakket niet binnen 5-7 dagen wordt opgehaald, wij het terugsturen naar de verzender.
Ze starten een zoektocht naar het pakket en proberen het te vinden. Als het pakket niet gevonden kan worden, vergoedt UPS de verzender voor de waarde van het pakket en eventuele verzendkosten . De verzender kan dan beslissen of hij de klant terugbetaalt of een vervangend pakket stuurt.
Als het pakket niet zomaar kon worden achtergelaten, toont de trackingstatus UPS InfoNotice was left . Als er geen InfoNotice aanwezig is, betekent dit dat het pakket niet is afgeleverd of is verloren of verkeerd is geplaatst. Als de status van uw pakket een ontbrekende levering aangeeft, is uw eerste stap om contact op te nemen met de verzender.
Ja, UPS bezorgt particuliere en zakelijke pakketten van maandag tot en met zaterdag. Op zondag vindt er geen bezorging plaats.
Dien een claim in als uw pakket beschadigd is, als het al dagen niet is gescand of als er staat dat het is afgeleverd maar u het niet kunt vinden.
Als een pakket verloren gaat of beschadigd raakt tijdens de verzending, zal UPS een onderzoek uitvoeren om de oorzaak en verantwoordelijkheid te bepalen. Het onderzoek kan tot 10 werkdagen duren, maar kan langer duren, afhankelijk van de complexiteit van de zaak.
Hoe lang blijft een pakket op een UPS afhaalpunt liggen? Een UPS pakket blijft 7 kalenderdagen liggen bij het pakketpunt. Als je lid bent van UPS My Choice, dan kunnen UPS Point-locaties je pakket maximaal tien kalenderdagen voor je bewaren zonder extra kosten.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Controleer het bezorgadres dat u aan de verkoper hebt doorgegeven. Neem vervolgens contact met hen op en vraag waar uw bestelling is . Als de verkoper beweert dat hij het heeft bezorgd of niet weet waar het is, kunt u om een nieuwe bezorging vragen. In sommige gevallen kunt u mogelijk een terugbetaling krijgen.
Met behulp van de trackingnummers kunt u de bezorgstatus online controleren op USPS Tracking® . Als er zeven (7) of meer dagen zijn verstreken sinds de verzenddatum en de ontvanger heeft bevestigd dat het item niet is aangekomen, kunt u een zoekverzoek indienen voor uw verloren poststuk en/of ons een e-mail sturen.
Volgens UPS kunnen een te grote of te kleine doos, een gebrek aan voldoende opvulling, slecht geplaatste labels en onduidelijke bezorginstructies leiden tot verloren pakketten. Een oude doos hergebruiken en oude labels niet verwijderen kan ook problemen opleveren.
Het UPS-klantenservicenummer is +1 404-828-6000.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in.
De claim indienen
U kunt ook contact opnemen met UPS Claims Support op 1-800-PICK-UPS (1-800-742-5877) en zeggen "Restitutie".
UPS voorziet alle pakketten automatisch van $ 100 aan aansprakelijkheid voor verlies of schade . Een verzender kan een hogere waarde voor de zending opgeven tegen een extra vergoeding. Met dit in gedachten, stelt UPS specifiek dat de opgegeven waarde van UPS geen verzekering is.
Neem contact op met de UPS Klantenservice over uw vermiste pakket .
Zij kunnen u begeleiden door het claimproces of contact opnemen met uw chauffeur om te zien wat er met het pakket is gebeurd. Wanneer u belt of een chat start met UPS, zorg er dan voor dat u uw afleveradres, trackingnummer, verzendgegevens en afleverdatum bij de hand hebt.
Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
Om in aanmerking te komen, moeten klanten zich aanmelden voor een gratis "My Choice"-account. De nieuwe UPS-service is eenvoudig maar effectief. Het biedt een eenvoudige website-interface waar klanten de locatie van de UPS-chauffeur in realtime op een kaart kunnen zien.