Afhaalpunten bieden je een alternatieve bezorglocatie waar je je Amazon.nl-pakketten kunt afhalen. Tijdens het afrekenen zie je de optie Een afhaalpunt zoeken als alle items in je winkelwagen in aanmerking komen voor bezorging op een van deze locaties.
Verzenden naar een afhaalpunt van Amazon
Kies een Amazon-afhaalpunt wanneer je aan de kassa een verzendadres selecteert. Om naar een afhaalpunt van Amazon te verzenden: Ga naar Amazon-afhaalpunten. Zoek op adres, postcode of herkenningspunt.
Als je probleem niet kan worden opgelost met de transportdienst, neem dan binnen 30 dagen na de geplande bezorgdatum contact op met onze klantenservice. Als de tracking voor je pakket aangeeft dat het is bezorgd, maar je niets hebt ontvangen, doe dan het volgende: Verifieer het bezorgadres in Bestellingen.
Bezorgingen vinden plaats tussen 6.00 en 22.00 uur plaatselijke tijd. De chauffeur zal het pakket, indien mogelijk, in je brievenbus stoppen.
Bestellingen waarvoor je Standaardbezorging selecteert, worden verzonden via DHL, PostNL, Bpost, UPS, DHL Express, DPD, BPost en Chronopost (in België).
Amazon klantenservice nummer: 0800 0224059
Het klantenserviceteam is 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar. U kunt hen telefonisch bereiken op 0800 0224059 of via het menu op de website voor Engels- en Nederlandstaligen.
Is Amazon betrouwbaar om te betalen? Ja, het platform is even veilig als elke andere grote e-commerce site. Het beschermt jouw persoonlijke en financiële informatie en verzendt alles veilig. Noch Amazon noch de gebruikers mogen jouw persoonlijke of financiële informatie buiten de Amazon.nl online marktplaats gebruiken.
Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket. Vul hieronder de barcode of 'niet-thuis code' en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Je dient het product zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst terug te sturen. Wij kunnen de terugbetaling opschorten totdat wij de producten weer hebben ontvangen of, wanneer dat eerder is, totdat je hebt aangetoond dat de producten zijn teruggezonden.
Hoelang duurt het voor ik mijn bestelling ontvang? Uw bestelling zal binnen hoogstens 2 werkdagen worden geleverd door Postnl. Bestellingen die op werkdagen vóór 14.00 uur worden geplaatst, worden meestal de volgende dag geleverd.
Standaardbezorging is gratis voor bestellingen boven de EUR 20 die door Amazon worden geleverd, maar Amazon heeft geen invloed op de verzendkosten die door de verkoper in rekening worden gebracht.
Voor bijzonder dringende zendingen bieden wij bezorging op dezelfde dag (Expresbezorging in de avond) voor items die daarvoor in aanmerking komen naar adressen in Je kunt veel van onze items op dezelfde dag ontvangen, van 18.00 tot 22.00 uur (afhankelijk van het tijdstip van bestelling en beschikbaarheid) bij een ...
We bieden Express-verzending voor snellere bezorging aan in aanmerking komende bezorgadressen binnen Nederland. Je ontvangt je levering binnen één dag na verzending op een gegarandeerde bezorgdatum. Opmerking over bezorging: Bezorging is mogelijk op maandag tot en met zaterdag.
Amazon heeft in veertien landen marketplaces waarmee het bijna tweehonderd landen beleverd. De marketplaces bevinden zich in de VS, het VK, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Canada, Japan, India, Mexico, Brazilië, China, Australië en Singapore. Nederland wordt nummer vijftien.
Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Lage prijzen. "Het businessmodel van Amazon is dat ze een onmenselijk groot assortiment hebben, en daarmee zo laag mogelijke prijzen kunnen bieden", zegt retaildeskundige Kitty Koelemeijer. De goedkoopste is Amazon nog lang niet altijd, ziet Koelemeijer, maar het is wel het streven van de online webshop.
Het verschil tussen de grote prijsverschillen tussen Amazon.de en Amazon.nl is te verklaren uit het aanbod: er zijn meer verkooppartners die artikelen aanbieden voor de Duitse dan voor de Nederlandse markt. En die concurreren ook met elkaar.
Ja. Omdat we gespecialiseerd zijn in gebruikte, tweedehands of producten uit geopende dozen kunnen we geen toekomstige beschikbaarheid voorspellen voor elk specifiek item, dus check de website regelmatig en bestel snel.
In september 2020 was Amazon.nl nog 5 procent goedkoper dan gemiddeld, in maart 2021 nog 2 procent en inmiddels is het prijsniveau al een halfjaar stabiel op ongeveer 0,5 procent goedkoper dan gemiddeld.
Het nieuwe 'fulfilment center', met een opslagruimte van 2.200 kubieke meter op het XL Business Park in Almelo, vlak bij de Duitse grens, kan tot 25.000 pakketten per dag verwerken. Het nieuwe magazijn is een aanvulling op Amazons sorteercentrum in Rozenburg, bij Schiphol.
Voorlopig heeft Amazon geen eigen fulfilmentcentrum in Nederland. Amazon Nederland wordt bediend vanuit Mönchengladbach in Duitsland, een distributiecentrum vlak over de grens. Wil je de fulfilment uitbesteden, dan moet je jouw producten dus naar Duitsland sturen.