Schrijf een klacht op de website Business Bureau op www.bbb.org. Dien klacht in bij de relevante organisaties in de buurt of in de regio waar het hotel gevestigd is. Zo kun je mensen uit de buurt op de hoogte brengen van de problemen of de slechte service die je hebt gekregen.
Meld uw klacht dan zo snel mogelijk bij een reisleider, host of eigenaar. Zo geeft u de reisaanbieder de kans om uw klacht op te lossen. Hij moet u een gelijkwaardige oplossing bieden. Dus de oplossing moet minstens even goed zijn als wat u met de reisaanbieder had afgesproken.
Klaag direct
Als je niet tevreden bent, moet je dit direct aan de reisorganisatie ter plaatse melden én aan de hoteleigenaar. Doe dit vooral ook schriftelijk. Als er niemand aanwezig is bij wie de klachten gemeld kunnen worden, adviseer ik je te bellen naar de reisorganisatie in Nederland.
Overboeking hotel
Bij overboeking van uw hotel hebt u recht op een gelijkwaardig alternatief. Uw reisorganisatie moet dan wel lid zijn van een organisatie als Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). In andere gevallen moet u genoegen nemen met het alternatief dat de reisorganisatie u aanbiedt.
Je kan alleen van een geboekte reis af als de reisorganisatie zijn verplichtingen niet na kan komen. Indien sprake is van een situatie waardoor de reisorganisator de reisovereenkomst niet conform de gemaakte afspraken kan uitvoeren, kan de reisorganisator besluiten de reisovereenkomst op te zeggen.
De annuleringskosten dienen een redelijke vergoeding te zijn voor geleden verlies en gederfde winst. In de wet is niet een percentage opgenomen dat maximaal als annuleringskosten berekend mag worden. Het staat een bedrijf vrij om te bepalen dat een bestelling niet geannuleerd kan worden.
De ANVR-reisonderneming helpt je graag bij vragen en klachten. Zij respecteert alle uitspraken van de onafhankelijke Geschillencommissie Reizen en heeft ook een goede aansprakelijkheidsverzekering. Dat geeft jou vertrouwen!
Mijn boeking is geannuleerd, wanneer krijg ik mijn geld terug? Als je boeking is geannuleerd, betaalt Booking.com je onmiddellijk terug. De verwerkingstijd is, afhankelijk van je bank, 7 à 10 dagen. Neem rechtstreeks contact op met je bank als je vragen hebt.
Als u zich niet aan de afspraken houdt. De ondernemer mag uw accommodatie annuleren of wijzigen als u zich niet aan de afspraken houdt. Bijvoorbeeld als u de rekening niet op tijd betaalt.
Expedia.nl bood 8 keer de goedkoopste kamer, Booking.com en Hotels.com elk 7 keer. Meestal was het prijsverschil maar een paar euro, maar soms liep het verschil op tot tientallen euro's. Zo bood een hotel in Amsterdam een kamer aan voor €178 per nacht, terwijl die op Booking.com €217 kostte.
Hotels.com handelt met louche bedrijven, geeft je creditcard gegevens aan deze bedrijven en als er dan geld terug geboekt moet worden, moet je het zelf maar regelen, want zij kunnen geen geld terug geven.
Ons advies "BOEK NOOIT VIA BOOKING.COM" als er wat aan de hand is laten ze je compleet vallen en verwijzen naar hun voorwaarden, waarin ze voor niks verantwoordelijk zijn. Typische gedrag van een grote arrogante organisatie naar een consument, die zijn recht toch niet kan halen vanwege de kosten.
Prijsvrij is aangesloten bij de ANVR (lidnummer 4658).
Stichting Garantiefonds Reisgelden, hierna te noemen: SGR, heeft zich overeenkomstig en binnen de grenzen van haar hieronder te vermelden statutaire doelstellingen ten opzichte van haar deelnemers verplicht tot het doen van uitkeringen aan of voor consumenten.
AVNRT (AV-nodale re-entry tachycardie) is een hartritmestoornis die ontstaat in en rond de AV-knoop. Door een extra bundel blijven prikkels rondcirkelen. De hartslag is snel en regelmatig.
Er zijn verschillende redenen om een vakantie te annuleren maar de meest voorkomende zijn: einde van een relatie, ziekte of ongeval van jezelf of ziekte/ongeval/overlijden van een naast familielid. Een vakantie annuleren is natuurlijk erg vervelend. Je hebt wellicht lang naar je vakantie uitgekeken en ervoor gespaard.
Hoe hoog zijn de annuleringskosten? Ze mogen nooit meer zijn dan éénmaal de totale reissom. Maar verder mag de reisaanbieder bepalen hoe hoog de annuleringskosten zijn. Meestal staat dit in de algemene voorwaarden.
De medewerker van de reisorganisator gaat aan de slag en reserveert bijvoorbeeld een vliegtuigstoel en een hotel. De kosten die daarvoor gemaakt worden mogen door de touroperator bij jou in rekening worden gebracht. Je bent namelijk een overeenkomst aangegaan en deze kan je niet zomaar eenzijdig verbreken.
Moet u deze vakantie annuleren door coronamaatregelen? Bijvoorbeeld omdat u klachten heeft die passen bij corona? Dan krijgt u het advies om in overleg met de verhuurder tot een oplossing te komen. De overheid biedt geen annuleringsregeling.
Neem bij voorkeur schriftelijk contact op met de aanbieder van de accommodatie of met het boekingsplatform en probeer een redelijke oplossing te vinden voor de annulering van uw boeking. Een andere mogelijkheid is om uw verblijf om te boeken naar een latere datum.
De annuleringsverzekering vergoedt de kosten als je reis onverwacht niet doorgaat, of als je je reis moet afbreken.