Als je in Track and Trace al een paar dagen geen nieuwe scans meer ziet, willen dit graag onderzoeken. Informeer de verzender van je pakket dat je pakket vermist is zodat deze een onderzoek bij ons kan laten opstarten. Een formulier voor verzenders staat op de contactpagina van DPD.
Wat nu? Controleer even of je een niet-thuis briefje vindt in je brievenbus. Daar staat het afhaalpunt of de buur op waar de chauffeur het pakket wellicht heeft afgeleverd. Als je pakket niet terechtkomt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd is of niet is afgeleverd? Neem dan contact met ons op via het contactformulier . Wilt u liever met iemand spreken? U kunt contact opnemen met een van onze collega's van de Klantenservice via telefoonnummer 085 - 0022222 en zij helpen u verder.
Wanneer je verzendt met DPD zijn jouw pakketten (brievenbuspakjes uitgesloten) standaard verzekerd tot € 520,-, mits deze van DPD verzonden mogen worden. Sommige goederen worden door DPD gekenmerkt als 'Uitgezonderd van dienstverlening' en zijn dan ook uitgesloten van de verzekering.
p> Als de chauffeur de goederen afhaalt en het verschil wordt vastgesteld tijdens het transport, dan wordt uw zending vastgehouden bij de vervoerder totdat de situatie is verholpen (bijbetaling, retour afzender, intrekking in de magazijnen van het vervoersbedrijf).
Momenteel bieden wij standaarddekking tot £ 50 aan. U kunt echter tegen een kleine vergoeding uw pakket tot £ 5.000 verzekeren.
Uw artikel is bezorgd door een koerier
Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen.
Claims kunnen alleen worden ingediend in het geval van verlies of schade van een pakket . We hebben een lijst met items die we helemaal niet kunnen vervoeren (verboden items) en een verdere lijst met items die we beschermen tegen verlies, maar niet tegen schade. Controleer de lijst zorgvuldig voordat u contact opneemt met het klantenserviceteam om uw claim in te dienen.
Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.
De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.
Wanneer u niks heeft afgesproken over het moment van levering, geldt de wettelijke levertijd van 30 dagen. Ontvangt u het product niet binnen deze termijn, dan moet u de verkoper extra tijd geven om alsnog te leveren. Stel de verkoper hiervan op de hoogte via de mail of per brief.
Als de eerste bezorging niet lukt, proberen we het nog een keer, meestal de volgende werkdag . Lukt dit ook niet, dan laat de koerier een bericht achter op het adres met het adres van het filiaal waar het pakket binnen vijf werkdagen persoonlijk kan worden opgehaald.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
DPD staat bekend om zijn betrouwbaarheid en snelle levertijden. Ze bieden verschillende bezorgopties, waaronder DPD Classic, DPD Express en DPD Predict, waarbij klanten een indicatie krijgen van de bezorgtijd en ook de mogelijkheid hebben om het bezorgmoment aan te passen.
Als de vervoerder de pakketten niet kan vinden, moet u een verzekeringsclaim indienen om de gecombineerde verzekerde waarde van de verloren pakketten te dekken . Hiervoor hebt u het trackingnummer, het bewijs van de waarde van het artikel en het bewijs van verzekering nodig.
Mijn post staat op “bezorgd”, maar ik heb niets ontvangen
Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag. Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.
Met behulp van de trackingnummers kunt u de bezorgstatus online controleren op USPS Tracking®. Als er zeven (7) of meer dagen zijn verstreken sinds de verzenddatum en de ontvanger heeft bevestigd dat het item niet is aangekomen , kunt u een zoekverzoek indienen voor uw verloren poststuk en/of ons een e-mail sturen.
DPD neemt verantwoordelijkheid – jegens haar verzenders en ontvangers, maar ook jegens haar werknemers en de maatschappij waarin wij opereren . Onze groepsbrede DrivingChange TM duurzaamheidsstrategie is gericht op die gebieden die nauw verbonden zijn met onze kernactiviteiten.
Controleer bij uw koerier : Bevestig waar het pakket is achtergelaten en vraag om een foto van de levering. Zoek naar bewijs: Als u CCTV, deurbelcamera's of beveiligingsbeelden hebt, controleer dan op verdachte zaken. Meld het: Laat het de verkoper of winkelier weten. Zij zullen het onderzoeken en mogelijk een vervanging of restitutie aanbieden.
Wat u kunt doen: Als u uw pakket nog steeds niet kunt vinden en het meer dan 24 uur geleden is dat het de status 'bezorgd' kreeg, gebruik dan uw trackingnummer en dien een serviceverzoek in bij uw lokale postkantoor ™.
Claims worden binnen 30 dagen afgehandeld, maar in uitzonderlijke gevallen kan dit langer duren.
Indien de verzender de service Predict gebruikt, krijg je van ons een tijdsvenster van 1 uur waarbinnen we jouw pakket leveren. We doen ons uiterste best om ons aan dit tijdstip te houden. Echter, onvoorziene omstandigheden kunnen vertragingen veroorzaken.
Het voordeel van pakketbescherming hangt echt af van wat u verzendt en de waarde ervan. Als u iets verzendt dat minder dan £ 10 waard is, is het misschien niet de moeite waard, maar als u iets waardevollers verzendt, zoals memorabilia, geeft pakketbescherming u wat extra gemoedsrust.