Waarom verdien ik een promotie? Een promotie vraagt om een investering vanuit de organisatie. Denk aan te maken kosten voor bijvoorbeeld trainingsdoeleinden of salariskosten. Maak voor jezelf concreet waarom je vindt dat je deze investering verdient.
Promotie is het onder de aandacht brengen van een nieuw of bestaand product of service met als doel de omzet positief te beïnvloeden. Promotie is een onderdeel van de marketingmix, wat weer een onderdeel is van het bredere marketing.
Als jij dus de mogelijkheid krijgt om jouw product te laten promoten door zo'n influencer is de kans heel groot dat je omzet snel zal stijgen!
Het kan ook zijn dat je niet assertief genoeg bent om te vragen naar een geplande promotie. De situatie kan zodoende ontstaan dat je simpelweg vergeten wordt. Assertiviteit wil zeggen dat je opkomt voor jezelf. Je mag dus best wel tussentijds vragen naar de promotie en naar eventuele ontwikkelpunten van jezelf.
Hoogopgeleiden maken vaker promotie
Van de hoogopgeleide werknemers had een op de vijf in twee jaar tijd promotie gemaakt. Dit is duidelijk hoger dan van de laagopgeleide werknemers, bij wie dit een op de zeven was.
Je wordt niet alleen uitgedaagd om nieuwe dingen te proberen en waardevolle kennis op te doen die handig kan zijn voor je werk, je leert ook nieuwe vaardigheden die op persoonlijk vlak voor verandering kunnen zorgen.
Na een studie aan de universiteit mag u de titel Bachelor of Master gebruiken. Na een hbo-opleiding kunt u ook de titel Associate Degree hebben. Als u gepromoveerd bent mag u de titel doctor voeren.
Wanneer iemand gepromoveerd is gaat/ging de 's' er af, en mag iemand zich laten aanspreken met 'dr. ' of 'doctor'.
Denk eens aan een gegraveerde karaf of set glazen met het proefschriftomslag ontwerp. Of aan het omslagontwerp als poster, op canvas, aluminium of hout. Er zijn ontzettend veel leuke kado-ideeën voor een PhD promotie.
Onder online promotiemiddelen vallen je website en social mediakanalen, eigenlijk alles wat je klanten via het internet kunnen vinden. Naast online kanalen heb je nog andere digitale media zoals televisiereclame, radio commercials, apps en video's.
Kennis: Wat wil je dat jouw doelgroep gaat weten? Houding: Wat wil je dat jouw doelgroep gaat voelen/vinden? Gedrag: Wat wil je dat jouw doelgroep gaat doen? Formuleer de doelstellingen in actieve woorden, zodat je later kunt evalueren of de promotie effect heeft gehad.
Zorg dat je gezien wordt.
Als je niet populair bent, komt dat omdat je je niet op je gemak voelt bij de dingen die populaire mensen vaak doen, zoals: Spontaan een praatje aanknopen, een mop vertellen, flirten, en in het algemeen, mensen boeien.
U mag in overleg met uw werkgever meer of minder uur per week gaan werken. Daarbij maakt het niet uit of u een tijdelijk of vast contract heeft. Om meer of minder te werken moet u een schriftelijk verzoek doen en voldoen aan een aantal voorwaarden. Uw werkgever moet een goede reden hebben om uw verzoek te weigeren.
Je zult in ieder geval duidelijk moeten maken dat de studie een duidelijke keuze was en niet iets wat je overkomen is. Zeg bijvoorbeeld dat je je georiënteerd hebt in het beroepenveld en dat een bepaald beroep je erg interessant leek. Deze opleiding bood je de mogelijkheid om daarna dat beroep uit te oefenen.