Wanneer wifi is ingeschakeld en je hebt pas geleden geen instellingen in de modem gewijzigd, moet je de modem opnieuw opstarten en de test opnieuw uitvoeren. Wanneer het probleem blijft optreden, bel je de Orange klantendienst.
Controleer eerst of je modem wel internet verbinding heeft. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het modem direct met een kabel op je computer of laptop aan te sluiten, de draadloze router koppel je dan even los van je modem. Ook dan geen internet? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij je modem of internet provider.
Hou de resetknop 6 seconden ingedrukt om de configuratie van de modem volledig te annuleren. Het kan tot 5 minuten duren voor de modem opnieuw werkt. Kies pas in allerlaatste instantie voor een reset.
Is het nodig om de Orange storingen met Orange te delen, dan kun je dit op een aantal manieren doen: Bel de Orange klantendienst van maandag tot zaterdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zondag en feestdagen van 10:00 tot 18:30 uur met je Orange telefoonnummer op: 5000.
Als je de naam en het wachtwoord van je wifinetwerk nog nooit hebt gewijzigd, vind je de standaardgegevens van je wifinetwerk op de achterkant van je fibermodem (of in het boekje dat je bij de installatie hebt gekregen).
Selecteer in Wi-Fi-status de optie Eigenschappen van draadloos netwerk. Selecteer in Eigenschappen van draadloos netwerk het tabblad Beveiliging en selecteer vervolgens het selectievakje Tekens weergeven. Uw Wi-Fi netwerkwachtwoord wordt weergegeven in het vak Netwerkbeveiligingssleutel.
Bovendien kunnen klanten met hun Orange nummer gratis naar 5000 bellen. Als je je in België bevindt, kun je daarom altijd Orange gratis bellen. Vanuit het buitenland is er geen Orange gratis nummer, dan moet je gewoon de normale tarieven betalen.
Orange levert zijn diensten voor internet en tv via de kabelnetwerken van Telenet en VOO. Telenet en VOO leveren het kabelnetwerk en Orange staat in voor de installatie van de modem en de tv-decoder, die nodig zijn om de diensten van Orange te leveren.
De eerste stap om internet storingen op te lossen is contact opnemen met je internet provider. Je kunt dan controleren of er iets aan de hand is waardoor je een internet storing hebt. De meeste internet providers bieden jou een makkelijke check op hun website.
Een modem ziet eruit als een klein kastje waarop je meerdere kabels aansluit. Vaak zit er een router ingebouwd zodat je meerdere apparaten kan verbinden. Op het modem zijn allerlei flikkerende lampjes te bekennen, die met een werkende verbinding groen kleuren.
De modem-router moet namelijk altijd in de buurt staan van het hoofdaansluitpunt, waar je internet het huis binnenkomt. Dit aansluitpunt is vaak in de meterkast. En de meterkast is niet het meest centrale punt in je woning. Een centrale plaatsing is wel belangrijk voor goed draadloos internetbereik door je woning.
Probeer uw wifi kaart eens op een andere computer. Werkt deze hier ook niet, dan zou de kaart kapot kunnen zijn. Indien mogelijk: zet het access point (of de draadloze router) uit, wacht 30 seconden en zet deze opnieuw aan. Zorg voor de laatste drivers en client software van uw draadloze netwerkkaart.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
De internet- en tv-diensten van Orange worden geleverd via de kabeldistributienetwerken van de operatoren Telenet en VOO. Je woning dient via een aansluitkabel worden aangesloten op het dichtstbijzijnde distributiepunt.
Om in het buitenland contact op te nemen met de klantendienst, bel je met je gsm naar het nummer +32 495 95 95 00 of +32 2 745 97 72 (zelfstandigen).
Orange: Een grote telecom provider die niet 100 % perfect is, maar over het algemeen erg goed beoordeeld wordt. Orange biedt een grote verscheidenheid aan abonnementen aan, zo kun je altijd wel een abonnement vinden dat bij je past.
Uit de test komt Orange als algemene winnaar wat betreft de kwaliteit van het mobiele internet. 85,8 procent van de verbindingen waren goed genoeg om 1080p-video's te streamen of om een HD-videogesprek te houden. Proximus volgt kort op de tweede plaats (84,8%) met Telenet (81,8%) als derde.
Orange telt ruim 3 miljoen klanten in België en Luxemburg en beschikt over een kwalitatief hoogstaand mobiel netwerk, waar voortdurend in geïnvesteerd wordt en dat zowel 2G, 3G als 4G biedt.
Als u niet meer kan bellen, zet dan eerst uw gsm uit en opnieuw aan. U kan ook uw simkaart in een ander toestel steken om na te gaan of het probleem bij uw kaart of bij het toestel ligt. Blijft het probleem zich voordoen, dan kan u best onze medewerkers bellen op het gratis nummer 0800 95 96 2.
De router benaderen
Via een internetbrowser kun je in het configuratie menu van de router komen. De router benader je door het ip adres als internetadres in de browser in te voeren, vaak is dit 192.168.1.1 of 192.168.0.1. Welke dat precies is, lees je in de handleiding van je draadloze router.
Hoe ziet je netwerknaam eruit? Aan de onderkant van het modem zit een sticker met de originele netwerknaam (het wifi-netwerk waarmee je verbinding maakt) en het standaard wachtwoord.
Voer gebruikersnaam en wachtwoord van je modem-router in
Zoek het standaard wachtwoord in de handleiding van je router. Gebruik je de modem-router van je provider, dan zit daar meestal een kaartje bij met het wachtwoord. Controleer ook goed de onderkant van het apparaat voor informatie met inloggegevens.