2 mogelijkheden waarom die daar niet werkt. 1: De andere telefoon heeft een ander formaat simkaart nodig. 2: De andere telefoon is gekocht/gehuurd bij een andere provider en er zit een simlock op zodat die telefoon alleen sim kaarten van betreffende provider accepteert.
Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.
Controleer op zichtbare tekenen van schade, zoals krassen of vlekken . Reinig de SIM-kaart en lade met een schone, droge doek. Plaats de SIM-kaart opnieuw en zorg ervoor dat de kaart goed is uitgelijnd met de lade. Zodra de SIM-kaartlade op zijn plaats is bevestigd, zet u uw telefoon aan om te zien of de fout is opgelost.
Zodra je je nieuwe simkaart hebt ontvangen, kun je hem zelf activeren via Ik Ben of de Ben app.Nadat je bent ingelogd, kies je voor Instellingen, vervolgens voor Simkaart en klik je op Vervangende simkaart activeren.Volg dan de aangegeven stappen.
Open Instellingen en tik op Verbindingen.Tik op SIM-kaartbeheer.Tik op de SIM-kaart die u wilt activeren.Schuif de schakelaar naar Aan .
Het enige wat u hoeft te doen is de SIM uit de telefoon te halen waar deze zich momenteel in bevindt en deze vervolgens in de nieuwe ontgrendelde telefoon te plaatsen . Als de nieuwe telefoon echter is vergrendeld, kan de SIM niet worden omgeschakeld, omdat deze niet zal werken.
2 mogelijkheden waarom die daar niet werkt. 1: De andere telefoon heeft een ander formaat simkaart nodig. 2: De andere telefoon is gekocht/gehuurd bij een andere provider en er zit een simlock op zodat die telefoon alleen sim kaarten van betreffende provider accepteert.
Als je de simkaart in een andere telefoon stopt, neemt die telefoon dat telefoonnummer over op het netwerk. Met Sim Swapping wordt niet de simkaart in een andere telefoon gestopt, maar het nummer van de ene simkaart naar de andere verhuisd.
A: Om het probleem 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' op te lossen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de instellingen voor de vliegtuigmodus te controleren, uw simkaart opnieuw te plaatsen, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkdekking te controleren, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen of contact op te nemen met uw mobiele provider voor hulp.
A: Om de foutmelding "Ongeldige SIM" of "Geen SIM" te verhelpen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de SIM-kaartsleuf te controleren, de SIM-kaart en de sleuf schoon te maken, de compatibiliteit van de SIM-kaart te controleren, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen, een andere SIM-kaart te proberen of contact op te nemen met uw mobiele provider.
Zorg ervoor dat de simkaarthouder volledig in het apparaat zit en niet beweegt. De simkaarthouder van een ander iPhone- of iPad-model of een telefoon van een ander merk past mogelijk niet goed. Als je apparaat een fysieke simkaart heeft en je de vorige stap hebt voltooid, probeer dan een andere simkaart te gebruiken.
Simkaart is (nog) niet geactiveerd
Heb je een nieuwe simkaart?Of wissel je van provider?Dan kan je toestel inderdaad ook de melding "geen service" of "geen sim" tonen. Als je een nieuwe simkaart van ons krijgt toegezonden, is deze meestal al actief.
Controleer of uw account actief is en in orde is . Controleer of u zich in een gebied met mobiele netwerkdekking bevindt en of er geen storingen zijn in uw gebied. Controleer of uw apparaat niet is geblokkeerd of geblokkeerd voor het ontvangen van mobiele services en is ingesteld met het juiste data-abonnement.
Plaats de SIM-kaart in een andere telefoon om te zien of deze gedetecteerd kan worden. Als de SIM-kaart niet wordt gedetecteerd door het andere apparaat, is de SIM-kaart hoogstwaarschijnlijk beschadigd. We raden aan om contact op te nemen met je serviceprovider voor hulp en je SIM-kaart te vervangen door een nieuwe.
Haal je oude simkaart uit je toestel en steek je nieuwe simkaart erin. Geef de nieuwe pincode in die je bij je simkaart kreeg. Vanaf nu kan je met je nieuwe simkaart bellen, sms'en en surfen.
U vindt een uitwerptool in de doos van uw nieuwe smartphone. Om de SIM-lade te openen, steekt u de tool voorzichtig in het kleine gaatje en de lade klikt open. Plaats uw SIM- en SD-kaarten met de goudkleurige contactpunten naar beneden in de lade en druk de lade vervolgens voorzichtig dicht.
Het telefoonnummer dat jij gebruikt is gekoppeld aan je simkaart en niet aan je telefoon. Als je dus je simkaart in een andere telefoon doet dan ben je te bereiken via die andere telefoon. Als je een nieuw nummer wil aanvragen, bijvoorbeeld omdat iemand je lastigvalt, dan kan dat bij de meeste providers altijd.
Meld u aan op de website van uw provider, selecteer de lijn waarop u het apparaat wilt activeren en voer het IMEI-nummer voor uw telefoon in . U kunt het IMEI-nummer vinden door *#06# op uw telefoon te draaien. Als u problemen ondervindt bij het online activeren van uw telefoon, bel dan uw provider of bezoek een verkooppunt voor verdere assistentie.
Meld u aan met uw mobiele nummer. Navigeer naar het gedeelte 'SIM-status volgen'. Voer uw verzoek- of referentienummer in. Bekijk de huidige status van uw SIM, inclusief activeringsvoortgang of vervangingsdetails.