Wanneer je bestanden synchroniseert, zorg je ervoor dat ze op twee of meer van jouw apparaten op dezelfde manier worden bijgewerkt. Zo hoef je geen documenten op een USB-stick mee te zeulen en kun je jouw geliefde foto's rustig op je thuiscomputer laten staan.
Als je synchronisatie uitzet, kun je nog steeds je bookmarks, geschiedenis, wachtwoorden en andere instellingen op je computer zien. Als je echter wijzigingen aanbrengt, worden deze wijzigingen niet opgeslagen in je Google-account en niet gesynchroniseerd met je andere apparaten.
Uw apps die zijn gemaakt door Google, worden standaard automatisch gesynchroniseerd met uw Google-account. U kunt de functie voor automatisch synchroniseren uitschakelen of weer inschakelen voor afzonderlijke apps die door Google zijn gemaakt. Of andere apps kunnen worden gesynchroniseerd, varieert per app.
Met behulp van synchronisatie worden alle wijzigingen aan een bestand op de computer of in de cloudservice op elkaar afgestemd, zodat elke kopie van het bestand de meest recente wijzigingen bevat.
Als er weinig opslagruimte vrij is op je telefoon of tablet, werkt de synchronisatie niet. Ga als volgt te werk om opslagruimte vrij te maken op je apparaat: Verwijder apps die je niet gebruikt. Verwijder gedownloade bestanden of bestanden die je hebt gemaakt, of verplaats bestanden naar je computer.
Ingelogd blijven
Als Google u blijft uitloggen, kunt u de volgende stappen uitproberen: Zorg ervoor dat cookies zijn ingeschakeld. Sommige antivirussoftware of gerelateerde software kan uw cookies verwijderen. Als uw cookies zijn ingeschakeld, wist u het cachegeheugen van uw browser.
Als het een Samsung-account is, gaat je naar "Automatische back-up" en selecteer je de gegevens waarvan je een back-up wilt maken. Als het een Google-, OneDrive- of Microsoft-account is, tik je op het pictogram Meer opties (3 stippen aan de rechterkant) en tik je op "Nu synchroniseren".
Als u werkt met een Microsoft Exchange-account in Outlook, worden uw e-mailberichten, contactpersonen, agenda-items en eventuele andere Microsoft Exchange-mappen automatisch gesynchroniseerd. Uw gegevens zijn altijd up-to-date in Outlook en op de server waarop Microsoft Exchange Server wordt uitgevoerd.
Je kunt je Google Contacten synchroniseren met een telefoon, tablet en computer. Als je een contact wijzigt, wordt dat contact op alle apparaten aangepast. Uw Google-contacten worden gesynchroniseerd met uw Android-apparaat als u inlogt.
Schakel Bluetooth in van de twee telefoons die je met elkaar wilt synchroniseren. Ga naar de telefooninstellingen en schakel vanaf hier de Bluetooth-functie in. Koppel de twee mobiele telefoons. Neem een van de telefoons en zoek naar de tweede telefoon die je hebt met behulp van de Bluetooth-applicatie.
Over Back-up en synchronisatie
'Back-up en synchronisatie' is een opslagservice waarmee je foto's en video's automatisch worden opgeslagen in je Google-account. Deze foto's en video's zijn toegankelijk vanaf elk apparaat waarop je bent ingelogd op je account.
Het antwoord is ja, maar alleen als jij (of iemand anders) daar toestemming voor geeft. Zo zit het. Standaard zijn WhatsApp-berichten beveiligd met end-to-end-encryptie. Deze versleuteltechniek zorgt ervoor dat niemand de inhoud van berichten kan lezen, behalve de verzender en ontvanger.
Er is geen enkele manier om te weten te komen of iemand naar je profiel op WhatsApp kijkt. De ontwikkelaars hebben een dergelijke functie simpelweg niet in de app gezet, en apps die beweren dat ze jou die info wel kunnen geven zijn onbetrouwbaar.
Opsporingsdiensten kunnen de versleuteling van de verstuurde berichten niet kraken en niet meelezen met de inhoud. Er zijn wel andere manieren om meer te weten te komen over de afzenders. De politie kan bijvoorbeeld een informatieverzoek doen bij WhatsApp, of de chatgeschiedenis uit de cloud opvragen bij Apple.
In je huisomgeving zal dat meestal wel meevallen, maar het gaat vaker verkeerd op scholen of internetcafé's. Als je daar dan NIET handmatig uitlogt, en wel hebt aangegeven dat de browser de inlog mag onthouden(of nog stommer je hebt de tab van de browser niet gesloten), kunnen mensen daar misbruik van maken.
Soms ziet u een foutmelding over een onjuist wachtwoord wanneer u bij Google inlogt met een app van derden, zoals de Mail-app van Apple, Mozilla Thunderbird of Microsoft Outlook. Als u uw wachtwoord correct heeft ingevoerd en u toch deze foutmelding ziet, moet u de app mogelijk updaten of een veiligere app gebruiken.
Als u geen e-mail meer binnen krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben: Uw pakket zit vol, er past geen nieuwe e-mail meer bij. Oplossing: verwijder e-mail van de sever, eventueel vanuit de webmail. Uw wachtwoord of andere instellingen zijn niet goed.
Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier). Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.