Dit gebeurt meestal als je wifi of mobiele data langzaam of onstabiel zijn en apps niet goed werken. Een andere oorzaak voor het vastlopen van Android-apps is het gebrek aan opslagruimte op je apparaat. Dit gebeurt ook als je het interne geheugen van je apparaat overlaadt met zware apps.
App-gegevens wissen
Het wissen van de gegevens van een app kan helpen de prestaties te verbeteren en een app te repareren die steeds crasht en sluit. Zo kunt u app-gegevens wissen voor een specifieke app: Open Instellingen en tik op Apps. Selecteer de app die u wilt wissen en tik op Opslag.
Je iPhone heeft misschien te weinig werkgeheugen of de app stelt te zware eisen aan je toestel. In de App Store kun je heel wat klachten lezen over crashende apps. Dat gebeurt bijvoorbeeld als er een nieuwe iOS-versie is verschenen en de app nog niet goed is aangepast.
Dit gebeurt meestal wanneer uw Wi-Fi of mobiele data traag of instabiel is , waardoor apps niet goed werken. Een andere reden voor Android-apps die crashen, kan een gebrek aan opslagruimte op uw apparaat zijn. Dit kan gebeuren wanneer u het interne geheugen van uw apparaat overbelast met zware apps.
Wis de cache voor instellingen en Google Play-services
Soortgelijke problemen kunnen ook optreden door een beschadigde cache van Google Play Services. Als u de app Instellingen kunt openen voordat deze op uw Android crasht, probeer dan de cache voor Instellingen en Google Play Services te wissen door deze stappen te volgen: 1.
Corrupte cache of data kunnen ervoor zorgen dat apps crashen. Het wissen van de cache en data voor Google Berichten kan het probleem oplossen.
De meest voorkomende redenen waarom uw iPhone-apps blijven sluiten
De app of je iPhone moet opnieuw worden opgestart . Je iOS heeft een update nodig. De app die crasht heeft een update nodig. Je bent niet verbonden met internet.
Hoe houd ik de apps op mijn telefoon open, want ze blijven zichzelf sluiten en opnieuw opstarten? Ga naar de apparaatinstellingen en schakel Batterij optimaliseren uit voor de betreffende apps . Ga op een Samsung Note 10+ met Android 12 naar Instellingen > Apps > app in kwestie en scroll naar en klik op Batterij. Pas indien nodig aan.
Een virus, programmaproblemen, corrupte bestanden of systeemfouten kunnen ervoor zorgen dat Windows-apps crashen. Naast het crashen van de apps, zorgt dit probleem ervoor dat gebruikers geen toegang hebben tot hun gegevens. Hoewel dit een groot probleem lijkt, is het op te lossen.
Als je apps al lange tijd niet hebt gebruikt, doet Android het volgende om de app te optimaliseren: Tijdelijke bestanden verwijderen om ruimte vrij te maken.App-rechten intrekken.Voorkomen dat niet-gebruikte apps op de achtergrond worden uitgevoerd.
Daarnaast kun je apps ook opnieuw downloaden via Instellingen ▸ Algemeen ▸ iPhone/iPad opslag ▸ Tik op de app ▸ Installeer app opnieuw.
Dit gebeurt meestal als je wifi of mobiele data langzaam of onstabiel zijn en apps niet goed werken. Een andere oorzaak voor het vastlopen van Android-apps is het gebrek aan opslagruimte op je apparaat. Dit gebeurt ook als je het interne geheugen van je apparaat overlaadt met zware apps.
Wanneer je een browser gebruikt, zoals Chrome, wordt er bepaalde informatie van websites in het cachegeheugen en in cookies opgeslagen. Als je het cachegeheugen en cookies wist, worden bepaalde problemen opgelost, zoals laad- of opmaakproblemen op sites.
Controleer op updates
Om te zien of er updates beschikbaar zijn voor de app, open je de App Store, tik je op je profielpictogram en scroll je omlaag om te zien of er updates beschikbaar zijn. Als er geen updates beschikbaar zijn voor de app, werk je de software bij op je iPhone of iPad.
Als je iPad vreemd doet, zoals traag is of apps ongevraagd sluiten, kan dat te maken hebben met een lege batterij . Controleer hoeveel opslagruimte je gebruikt, verwijder tijdelijk apps die veel ruimte innemen of verwijder ongebruikte apps. Crashes kunnen te wijten zijn aan onvoldoende opslagruimte.
Problemen met niet-reagerende apps oplossen. iPhone- of iPad-apps kunnen niet meer reageren als de versies van apps of besturingssystemen verouderd zijn, het geheugen van het apparaat laag is of het netwerk onbetrouwbaar is . Een app met problemen kan niet worden geopend of onverwachts worden afgesloten, traag worden, niet meer reageren of lijken vast te lopen.
De iMessage-app gebruikt een wifi-verbinding om berichten te versturen, dus als je iPhone is verbonden met een slechte internetverbinding , kan dit er ook voor zorgen dat de iMessage-app crasht. Bovendien, als de server van de iPhone down is, kun je uiteindelijk geen berichten versturen.
De meest voorkomende redenen waarom je geen berichten kunt ontvangen terwijl je telefoon is verbonden met het internet, zijn dat je Signal restricties hebt opgelegd in hoe de app het internet mag gebruiken, of dat Signal niet wordt uitgevoerd of geen gegevens mag uitwisselen op de achtergrond.
Zorg ervoor dat uw telefoonlijn is ingeschakeld . Als u meerdere simkaarten gebruikt, zorg er dan voor dat het telefoonnummer dat u wilt gebruiken is geselecteerd en ingeschakeld. Tik in de app Instellingen op Apps. Tik op Berichten en schakel iMessage uit en vervolgens weer in.