Een felgekleurde remklauw kan een visuele afleiding zijn en de wielen er goedkoop uit laten zien. Verf de remklauw alleen in bijvoorbeeld rood als het een performance remklauw is met tegenoverliggende zuigers.
Hiervoor kun je speciale remklauw lak gebruiken. Je kunt ze spuiten of schilderen, spuiten vraagt iets meer vaardigheid. Rode remklauwen zijn populair, hoewel de verf er in meerdere kleuren is. Zorg dat je voor verf kiest die hittebestendig is en maak de remklauw schoon en vetvrij voordat je gaat verven.
Remklauwen kunnen in elke gewenste kleur gespoten worden met originele of eigen logo's onder de blanke lak.
De complete behandeling bij normale standaard remklauwen ( 4-stuks ) voeren we al uit voor € 325,- excl. 21% BTW. De mogelijkheid om de remklauwen niet te lakken in de standaard kleuren, maar te laten spuiten in een gewenste kleur is mogelijk tegen een vanafprijs van € 425,- excl. 21% BTW.
Voor het verven van remklauwen, adviseren we een 2K Epoxy Primer te gebruiken. Dit is een professionele 2-componenten grondverf die Epoxy bevat. Hierdoor heeft de primer een etsende werking en beschikt het tevens over roestwerende eigenschappen.
Remklauwen laten spuiten? Het spuiten van de remklauwen geeft de auto een totaal andere uitstraling en maakt de auto exclusiever. Wij kunnen de remklauwen in ieder gewenste kleur spuiten.
Meestal wordt de remklauw niet zo warm... maar als je een keer de berg af ragt, dan KAN die wel makkelijk boven de 200 graden worden!
Remklauwen coaten
Ons team van professionals hebben al duizenden coatings aangebracht en gebruiken altijd top kwaliteit poedercoating. Met het coaten van de onderdelen wordt op vakkundige wijze een speciaal laagje (remklauw-) verf in iedere gewenste kleur rondom het auto-onderdeel gespoten.
Uw remklauwen laten spuiten duurt ongeveer 6 uur van begin tot eind. Dus u hoeft alleen maar de kleur door te geven (en/of eventueel de logo's) en wij doen de rest.
Niet te hard optrekken, niet te hard rijden en niet te hard remmen. Toch is het laatste de beste oplossing om roest op de remschijven te voorkomen. Niet altijd uiteraard, maar af en toe een beetje pittiger remmen zorgt er wel voor dat de remschijven mooi schoon blijven. Tevens is het goed voor de remblokken.
Belangrijk! Gebruik een speciaal, tegen hoge temperaturen bestand smeermiddel. De remklauw schoonmaken. Verwijder vuil met behulp van remmenreiniger en een staalborstel.
Bekend lid. Geel is onder blauwe en witte lak erg mooi!
Vaak voorkomende redenen van blokkerende remklauwen zijn: Blootstelling aan vocht en vuil. De verzamelde vervuiling voorkomt dat de zuigers en geleidepennen vrij kunnen bewegen. Vloeistof veroorzaakt corrosie, wat leidt tot blokkeren.
ROOD: wedstrijd gerichte remblokken voor alle gepolijste velgen. Het beste remblok voor trial. GRIJS: standaard remblok voor hartgeëloxeerde en keramische velgen. ROOD: wedstrijd gerichte remblokken voor alle gepolijste velgen.
De remschijven worden meestal gemaakt van staal. Wanneer staal oververhit raakt, dan verandert het van kleur. Je zult dan zien dat de stalen remschijf fel oranje/rood is. Na het afkoelen zal de schijf veranderen naar een donker paarse kleur.
Remschijven raken voornamelijk oververhit vanwege frictie. Dit is de basis van het remsysteem, en het neemt toe wanneer er agressiever gereden wordt. Temperaturen kunnen daarbij oplopen tot 6-700 graden Celsius.
Beste merk remschijven
Kies dan altijd voor Brembo remschijven en remblokken. Brembo is de wereldwijde leider en al jaren het beste merk als het gaat om remonderdelen. Dit is ook de reden dat wij Brembo hebben opgenomen als ons premium merk. Brembo produceert haar remonderdelen volgens haar eigen formule.
Remvloeistof tast verflagen aan en moet daarom bij eventueel contact met lak direct met water worden afgespoeld - droogwrijven is niet voldoende. Remvloeistof is brandbaar.
Reinig de handen grondig na het aanraken van het smeermiddel en raak de remblokoppervlakken niet aan met vette handen.
Bedien het rempedaal als de motor niet loopt, tot aan het punt dat het pedaal 'hard' wordt. Trap het pedaal vervolgens met geringe kracht door. Wanneer het pedaal zonder meer tot aan het einde kan worden ingetrapt, betekent dit dat een er lekkage in het remcircuit is. Start de motor als het pedaal niet beweegt.
Een auto heeft aan elk wiel 2 remblokken. Remblokken zitten in de remklauw gemonteerd en remmen af op de remschijf. Er zit 1 remblok aan de binnenzijde en 1 blok aan de buitenzijde van de remklauw. De meeste auto's hebben dus 8 remblokken.
Remklauwen vervangen en kosten
Over het algemeen gaan remklauwen erg lang mee. In veel gevallen wordt er zelfs gezegd dat remklauwen levenslang mee gaan, maar vaak is dit niet het geval. Dat komt voor een groot gedeelte door weersomstandigheden.
Wanneer de bestuurder het rempedaal indrukt, komt er druk te staan op de cilinder. Daardoor wordt de remklauw in beweging gezet. Het resultaat: de remblokken drukken tegen de remschijven aan. Dit zorgt voor het vertragen van de auto.
Neem een doekje met wat remmenreiniger en je onderdelen zijn binnen een paar tellen weer volledig vetvrij. Remmenreiniger is zeer effectief bij het schoonmaken van je remschijven. Maak je remschijven altijd schoon wanneer je je blokken gaan vervangen.