Waarom raakt post kwijt?

Post zonder track & trace niet bezorgd. Normaal bezorgen we je post zonder track & trace de volgende werkdag, van dinsdag tot en met zaterdag. Soms duurt het iets langer. Bijvoorbeeld als het heel druk is, door een storing, of als de post wordt vastgehouden vanwege een valse postzegel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat te doen als je post niet aankomt?

Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wie is verantwoordelijk als post niet aankomt?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is verantwoordelijk als mijn post kwijt is?

U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD). In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.U bent de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat gebeurt er met zoekgeraakte post?

Meestal bezorgen we de volgende dag (maandag t/m zaterdag). Bij drukte of een storing kan er vertraging zijn, maar vaak is je pakket of post er binnen 2 dagen alsnog.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

PROBLEMEN met POSTBEZORGERS nemen toe πŸ“¦βŒ| Omroep Brabant

41 gerelateerde vragen gevonden

Wie is verantwoordelijk als een pakket zoek raakt?

Verplichtingen van de vervoerder

Als het pakket toch zoekraakt, zal de vervoerder moeten zorgen voor het achterhalen van de locatie van het pakket en het alsnog bezorgen bij de juiste persoon. Mocht blijken dat het niet terug kan worden gevonden, dan kan het zijn dat je als verkoper recht hebt op een vergoeding.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arsaequi.nl

Hoe lang mag post onderweg zijn?

Wat zegt de wet over brievenbezorging? De Postwet is duidelijk: binnen 24 uur moet een brief bezorgd worden. Er is een wettelijk percentage van 95 procent van alle post die op tijd moet komen. In 2019 krijgt PostNL een boete van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor te laat bezorgde post.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmeldpunt.nl

Wat moet ik doen met de post die bij mij toekomt maar niet voor mij is?

Dit doe je als volgt:
  1. Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
  2. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
  3. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt.
  4. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is de verzender of ontvanger verantwoordelijk?

Het is de verantwoordelijkheid van de afzender dat een pakketje in goede orde op de plaats van bestemming aankomt. Zolang er geen handtekening van de ontvanger – of zijn of haar buren – staat, is dit het geval. Ook als er onderweg iets misgaat, is de afzender verantwoordelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Wat als post niet bezorgd kan worden?

Post niet ontvangen

Hebt u een brief of bijvoorbeeld een tijdschrift niet gekregen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon die u iets stuurde. Die moet het postbedrijf vragen om uw post te zoeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoeveel vergoeding krijg je maximaal als de aangetekende post die jij verstuurde kwijt raakt?

De maximale schadevergoeding bij vermissing van een aangetekende brief is €50.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is PostNL aansprakelijk voor gevolgschade?

Koninklijke PostNL is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade (onder andere gederfde inkomsten, veilingkosten, vertraging(en) etc.), tenzij in deze Algemene Voorwaarden uitdrukkelijk anders is bepaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie draagt risico bij verzenden?

De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wanted.law

Hoe lang duurt het onderzoek van PostNL?

Een PostNL onderzoek waarbij een handtekening nodig is voor ontvangst duurt tot 30 dagen, geen 2 weken zoals mijn collega's aan hebben gegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.kpn.com

Waar gaat post heen?

Met de gratis PostNL-app bekijk je niet alleen post die naar je onderweg is. Een brief of pakket frankeren, kijken hoe laat jouw zending komt of een PostNL-punt zoeken? Het kan allemaal in de app.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat is Lost en Found bij PostNL?

Soms kan een pakket niet terug naar de afzender omdat PostNL niet weet wie dat is. Die pakketten gaan naar het Lost & Found-depot. "Daar wordt het pakket door een speciaal team onderzocht en eventueel geopend om te onderzoeken of er een pakbon of andere aanwijzing in het pakket zit", zegt de woordvoerder van PostNL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtl.nl

Hoe vaak raakt post kwijt?

Normaal bezorgen we je post zonder track & trace de volgende werkdag, van dinsdag tot en met zaterdag. Soms duurt het iets langer. Bijvoorbeeld als het heel druk is of door een storing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat is de vergoeding voor het verlies van een PostNL-pakket?

Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar is mijn PostNL-pakket gebleven?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is andermans post weggooien strafbaar?

Schending van het briefgeheim

Het is strikt verboden om poststukken die niet aan u zijn geadresseerd te openen, vernielen of weg te gooien. Het maakt hierbij geen verschil of de post afkomstig is van een buur, familielid of een andere persoon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

Wat moet ik doen met post die niet voor mij is?

Als je een pakje krijgt dat voor iemand anders is bedoeld, gebruik je het retouretiket beter niet. Breng het pakje dan naar een Postkantoor. Zeg duidelijk tegen de loketbediende dat het pakje op het verkeerde adres is geleverd. Wij zorgen dan dat het op het juiste adres terechtkomt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Waarom wordt mijn post teruggestuurd?

De meestvoorkomende redenen om een brief terug te sturen zijn: De brief is niet gefrankeerd.De brief is te weinig gefrankeerd.Op de brief staat een fout adres.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Hoeveel procent van de post wordt niet bezorgd?

1 op de 5 brieven te laat bezorgd, PostNL wijst op tekort aan bezorgers. Het aantal brieven dat door PostNL op tijd bezorgd wordt, is de afgelopen maanden flink gedaald. Gemiddeld bezorgt PostNL 7 miljoen brieven per dag. In de laatste maanden van 2023 kwam 82 procent daarvan op tijd aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nos.nl

Hoe lang is gewone post onderweg?

Het verschil tussen prior en non-prior zit in de leveringstermijn. Brieven met een non-priorzegel bezorgen we binnen maximaal 3 werkdagen.Brieven met een priorzegel bezorgen we al de volgende werkdag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Waarom wordt er op maandag geen post verstuurd?

Het besluit is genomen om PostNL tegemoet te komen. Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nos.nl

Populaire vragen