De meest voorkomende reden waarom consumenten nog een vaste telefoonlijn in huis hebben? Omdat de vaste telefoniedienst onderdeel uitmaakt van het internet en bellen abonnement of alles-in-1 pakket. Dat zegt ruim een kwart (26%) van de consumenten in het meest recente telefoniemarkt onderzoek van Telecompaper.
De vaste lijn heeft nog altijd enkele voordelen, maar vrijwel niemand gebruikt de lijn nog. Tegenwoordig is de vaste lijn in de meeste huishoudens dus niet meer nodig. Let daarop bij het afsluiten van je volgende abonnement en bespaar op je vaste lasten.
Ondanks dat een groot deel van de Nederlanders vaste telefonie niet belangrijk vindt, beschikt maar liefst 69% van de Nederlands over een telecompakket waar wél vaste telefonie in zit.
Voor internet via ADSL is altijd een telefoonaansluiting nodig. Immers, de ADSL-techniek maakt gebruik van het datagedeelte van een telefoonverbinding. U hoeft echter niet altijd zelf een telefoonabonnement af te nemen als u ADSL wilt. Dat hangt af van de ADSL-aanbieder.
Een voorbeeld: Een gemiddelde onbeperkt bellen bundel kost je €10,- per maand. De gemiddelde beltarieven per minuut naar vaste- en mobiele nummers zijn € 0,11,- per minuut. Dat betekent dat als je minimaal 100 minuten per maand belt, een onbeperkt bellen bundel pas interessant wordt.
Hoeveel mensen hebben nu nog een vaste aansluiting? Volgens een onderzoek van Telecompaper heeft 81% van de Nederlanders nog een vaste lijn.
Een abonnement voor internet, telefoon of televisie sluit u meestal af voor 1 of 2 jaar. Zegt u dit abonnement niet op na afloop van deze periode? Dan wordt uw abonnement door de aanbieder automatisch (stilzwijgend) omgezet naar een contract van onbepaalde tijd.
Bel dan 0800 - 0250 229 (gratis tarief), we staan voor je klaar.
In plaats van tijdrovend netwerkkabels trekken, kun je gebruikmaken van bestaande coaxkabels of telefoonkabels. Dit werkt over langere afstanden maar ook in een thuisnetwerk. Er zijn snelheden mee haalbaar tot enkele honderden Mbit/s, genoeg voor snelle internetaansluitingen.
Het voordeel van een draadloze huistelefoon is dat u overal in huis, in de tuin of op het balkon kunt bellen. Wanneer u beschikt over meerdere handsets, kunt u de telefoon op verschillende plekken in huis opnemen.
Nog steeds bezitten ruim 9 miljoen huishoudens een vaste lijn, zonder internet. Dat aantal daalt echter al jaren in rap tempo en is sinds 2012 gehalveerd.
Vanaf 1 oktober 2021 is het niet meer mogelijk om via de analoge telefoonlijn in te bellen. Door de komst van DSL en glasvezel is het oude inbelnummer in onbruik geraakt om verbinding te leggen met het internet.
Bellen via VoIP, zoals KPN, Ziggo en andere providers aanbieden, betekent dat je de analoge telefoonlijn in jouw router plugt, zodat je via het internet naar buiten belt.
Waarom wijzigen de prijzen? Als de prijzen in Nederland stijgen, dan stijgen ook onze kosten. Om te zorgen dat je iedere dag een stabiele verbinding hebt, gebruiken we veel energie voor het netwerk en de datacenters. Ook de kosten van materiaal voor het leveren van diensten en onderhoud zijn sinds vorig jaar gestegen.
Ziggo-klanten waarderen de internetkwaliteit wat lager dan de klanten van KPN (DSL en glasvezel). Ook rapporteren ze iets meer internetstoringen. Ziggo doet het wat betreft televisiekwaliteit net zo goed als KPN Glasvezel (beide een 7,5) en iets beter dan KPN DSL (7,2).
In Mijn Ziggo onder je producten kun je dit vinden. Als je laatste wijziging aan het abonnement meer dan een jaar geleden was kun je op elk moment opzeggen met een maand opzegtermijn.
Dat kan natuurlijk, gewoon kosteloos.Je hebt hiervoor 14 dagen bedenktijd. Kom je er niet uit? We helpen je graag.
Alle Ziggo-klanten kunnen hun abonnement kosteloos opzeggen omdat het kabelbedrijf per augustus de algemene voorwaarden gaat veranderen.
Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.
Wat gebeurd er als ik niet verleng? Als je je huidige abonnement niet verlengt en je contract wel afloopt, loopt je abonnement gewoon door. Vanaf dit moment is je abonnement maandelijks opzegbaar. Houd er wel rekening mee dat eventuele kortingen op je abonnement verlopen aan het einde van de looptijd van het contract.
U mag uw internet- of telefoonabonnement op dezelfde manier opzeggen als u het afsloot. Sloot u het abonnement bijvoorbeeld telefonisch af? Dan mag u ook telefonisch opzeggen. Zorg wel dat u kunt bewijzen dat u heeft opgezegd.