Er is misschien een software-update geweest die de functionaliteit beïnvloedt. Als u uw telefoon heeft aangepast, zorg dan dat het apparaat aan de beveiligingsnormen voldoet. Google Wallet werkt mogelijk niet in winkels op: Telefoons met ontwikkelaarsversies van Android.
Als je online betaling niet heeft gewerkt, controleer dan eerst of er geen geld van je rekening is afgeschreven. Als er geen geld is afgeschreven, raden we je aan om het opnieuw te proberen met dezelfde kaart of een andere kaart. Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met je bank.
Zet NFC aan om te betalen met Wallet : Uw telefoon ondersteunt NFC niet of NFC staat uit. Als u contactloos wilt betalen, moet u NFC aanzetten. Kaart opgeschort : Er is een probleem met uw kaart. Neem contact op met uw bank om het op te lossen.
Er zijn op dit moment geen grote storingen bekend.
'contactloos betalen toestaan' is niet geactiveerd op uw kaart. NFC (Near Field Communication) staat niet geactiveerd op uw smartphone (zie instellingen van uw smartphone). Google Pay werkt namelijk uitsluitend met de NFC-technologie op uw smartphone. er staat onvoldoende geld op uw rekening.
Controleer of uw betaalmethode up-to-date is . Als dat niet zo is, werk deze dan bij in het Payments Centre en probeer uw aankoop opnieuw. Zorg ervoor dat u voldoende geld op uw rekening hebt staan voor de aankoop. Als u nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact op met uw bank om te achterhalen of er een probleem is met uw rekening.
Het omvat het invoeren van verkeerde kaartnummers, vervaldatums of CVV's , wat kan leiden tot onmiddellijke afwijzing van transacties. Bovendien kan onjuiste invoer of vertraging bij het ontvangen van OTP's problemen veroorzaken. Transactiemislukking kan ook optreden als het transactiebedrag het saldo van de rekening overschrijdt.
U gebruikt een verouderde of niet-ondersteunde browser .
Zorg ervoor dat u tijdelijke internetbestanden en cookies hebt gewist en dat uw browser extensies en add-ons heeft uitgeschakeld. Probeer indien nodig ook uw apparaat en router opnieuw op te starten en probeer een bekabelde verbinding.
Op dit moment zijn er geen storingen.
Wat is het verschil tussen internetbankieren en mobiel bankieren? Internetbankieren gebruik je op een computer of laptop via de website van je bank. Je hebt hiervoor vaak een speciaal kastje of code nodig om in te loggen en betalingen te bevestigen. Mobiel bankieren doe je via een app op je smartphone of tablet.
Een Google Pay (GPay) transactie mislukt om verschillende redenen, zoals onvoldoende saldo, technische storingen of verbindingsproblemen , kunnen dit probleem veroorzaken. Gebruikers die transactiefouten ervaren, moeten hun betalingsmethodegegevens controleren, zorgen voor voldoende saldo en de netwerkconnectiviteit verifiëren.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Enkele veelvoorkomende redenen voor betalingsmislukkingen
De betalingsgateway ondersteunt de door de klant gekozen online betaalmethode niet . Als de bank de rekening van de klant markeert. Als de rekening waarmee de transactie is gestart, wordt gesloten of opgeschort.
Mislukte betalingen kunnen zowel aan de kant van de handelaar als aan de kant van de klant voorkomen. Een klant ervaart vaak een mislukte betaling vanwege een defecte internetverbinding, het invoeren van onjuiste betalingsgegevens of omdat er niet genoeg geld op de rekening staat om de betaling te dekken .
Onvoldoende saldo -> Reden: Er staat onvoldoende saldo op uw rekening. Oplossing: Controleer uw rekeningsaldo. Als u onvoldoende saldo hebt, probeer dan een andere betaalmethode. Onjuiste kaartgegevens -> Reden: U hebt mogelijk het verkeerde kaartnummer, de verkeerde kaartdatum of CVC ingevoerd.
Minimaal 12 uur
Als een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, heeft u recht op een vergoeding. U moet dan wel wonen in het gebied van de storing. De storing kan ook aan uw apparaat liggen. Controleer daarom bij uw internetaanbieder of telecombedrijf of het om een netwerkstoring gaat.
Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij Rabobank.
Op deze plek zijn geen storingen bekend.
Als uw bank als niet beschikbaar wordt vermeld, betekent dit dat er momenteel verbindingsproblemen zijn . Het kan 30 minuten tot een paar uur duren. Zodra de bank zichzelf weer beschikbaar maakt, kunt u deze gebruiken om betalingen te doen.
Gebruikersrapporten geven aan dat er momenteel geen problemen zijn bij Santander UK
Santander biedt betaalrekeningen, spaarrekeningen, beleggingen, leningen, creditcards en andere financiële producten. Klanten kunnen hun Santander-rekeningen openen via online bankieren en mobiele bankieren-apps.
Bankrekeningen worden doorgaans bevroren vanwege vermoedelijke illegale activiteiten, een schuldeiser die betaling eist of op verzoek van de overheid . Een bevroren rekening kan ook een teken zijn dat u slachtoffer bent geworden van identiteitsfraude. Elke situatie vereist specifieke acties om de rekening te deblokkeren.
Dit zijn mogelijke redenen: - Er was een storing in de verbinding tussen de bank en de handelaar. - Er liep iets fout met uw bevestiging. Controleer of u de juiste Easy Banking-code invulde en of u de stappen met de kaartlezer juist hebt uitgevoerd.
Betalingen kunnen automatisch worden afgewezen (bijvoorbeeld wanneer een rekening is gesloten) of worden teruggestuurd na een handmatige controle door de bank van de begunstigde (die de betaling mogelijk niet kan accepteren).
Debitcards werken mogelijk niet voor online aankopen als ze niet zijn geactiveerd voor online transacties . Neem contact op met uw bank om deze functie in te schakelen en controleer of uw kaart geldig is voor online gebruik.