Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Hou het zendingsnummer en de postcode van de ontvanger bij de hand, dan weet je altijd precies waar je pakket zich bevindt. We sturen je een e-mail of sms zodra je pakket is afgeleverd.
Hoe snel bezorgt DHL mijn pakket? Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming.
Controleer de status van je pakket of post met track & trace
Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.
Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.
Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel. De consument is de dupe.
Raakt het pakket zoek dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. De verkoper moet als het pakket zoekraakt dan het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Goede kans dat de zending bij de buren is bezorgd. Dit doen we altijd als we een pakket niet bij je thuis kunnen bezorgen. De zending kan natuurlijk ook in ontvangst zijn genomen door een huisgenoot. De bezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd.
Hoe lang duurt inklaren? Het inklaren kan soms best lang duren, maar de douane mag een pakket maximaal 30 dagen vasthouden. Als er geen illegale items in je pakket zitten, krijg je het pakket dus in ieder geval binnen 30 dagen thuis.
Avondlevering. Van maandag tot en met zaterdag levert DHL Parcel ook in de avond aan huis, tussen 18.00 en 22.00 uur. Ideaal als uw klanten overdag van huis zijn.
Het verschil tussen DHL en PostNL zit hem voornamelijk in de extra service en de opties. Bij PostNL is de extra service voor een groot deel bij de prijs inbegrepen. Bij DHL betaal je voor extra service en opties. Daarnaast heeft PostNL enkele services die DHL niet heeft, bijvoorbeeld aangetekend versturen.
Altijd betrouwbaar
Met dit enorme netwerk van specialisten bezorgen we 98 procent van alle pakketten binnen Nederland al de volgende dag bij uw klanten.
Kan ik mijn zending volgen als ik niet in het bezit ben van het verzendnummer (op de vrachtbrief/waybill)? Wanneer je niet (meer) in het bezit bent van het verzendnummer, kun je voor meer informatie contact opnemen met DHL Klantenservice.
Onze DHL koerier komt normaal automatisch de volgende werkdag een tweede keer bij je langs. Stonden we al twee keer voor een gesloten deur, dan kan je je zending ophalen op een DHL vestiging. Volg daarvoor de instructies op de DHL kaart.
Met track en trace volg je elk pakketje op de voet. Het enige dat je nodig hebt is je zendingsnummer, dus zorg dat je dat bij de hand hebt. Deze service is standaard voor elke pakketsoort die je met DHL verstuurt, behalve voor brievenbuspakketten naar het buitenland.
Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. De exacte levertijden kunnen verschillen per dag. Dit is afhankelijk van de pakketgrootte en het afleveradres.
Alle pakjes zijn voorzien van barcodes, zodat altijd te herleiden is waar het pakket zich bevindt. Bouman stapelt ze achterin zijn bus, min of meer conform een vooraf bepaalde route. De 120 stops beschouwt hij als een 'makkie'.
In Nederland zijn we gewend dat post en pakketten vrijwel altijd binnen 24 uur worden bezorgd. Doe je op dinsdag een brief op de post, dan ligt ie de volgende dag al bij de geadresseerde in de brievenbus. Datzelfde geldt voor pakketjes.
Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is. Maar dat niet alleen; je kunt zelfs de post al bekijken. Handig als je op vakantie bent, of gewoon nieuwsgierig!
Voor het voltooid deelwoord kijk je of de stam eindigt op één van de medeklinkers in 'T FoKSCHaaP. (Of 't kofschip, of XTC-coffeeshop.) Dat is niet zo, dus eindigt het voltooid deelwoord op een 'd'. De ochtendkranten zijn bezorgd.
Je pakketbezorger levert het pakket gewoon af bij de buren óf bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Je ziet in track & trace waar je pakket is. Ook krijg je een e-mail en vind je in de PostNL-app terug waar je pakket is afgeleverd.
De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.
Gewone post bezorgen we meestal op de eerstvolgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag). Af en toe raakt post vertraagd, bijvoorbeeld door drukte of een technische storing. Maar we bezorgen uiterlijk binnen vier bezorgdagen. Verwacht je lokale post zoals bijvoorbeeld een wijkkrant of post van een plaatselijke vereniging?
Plaats je via internet een bestelling, dan is het de verantwoordelijkheid van de webwinkel dat het artikel correct bij je wordt bezorgd. In principe is de webwinkel dan ook aansprakelijk als het pakket verloren raakt.