Dit kan verschillende oorzaken hebben: Betaalpas niet geactiveerd: volg de instructies op de sticker om je pas te activeren. Pincode vereist: bij betalingen boven €50 of bij meerdere betalingen op een dag die samen tussen €50 en €150 bedragen, moet je je pincode invoeren.
Zet NFC aan om te betalen met Wallet : Uw telefoon ondersteunt NFC niet of NFC staat uit. Als u contactloos wilt betalen, moet u NFC aanzetten. Kaart opgeschort : Er is een probleem met uw kaart. Neem contact op met uw bank om het op te lossen.
Als de functie contactloos betalen niet werkt kan dit te maken hebben met een verstoring in het signaal dat door de betaalterminal wordt gedetecteerd, de contactloze antenne kan defect zijn, de aangeboden kaart is defect of de kaart is niet geschikt voor contactloos betalen.
De bank zegt dat ondersteuning voor ING Mobiel Betalen stopt omdat Google Pay 'sneller, gemakkelijker en net zo veilig' is als de native functie van de ING. Het bedrijf ondersteunt sinds maart van dit jaar Google Pay voor Android-smartphones.
Uw bank heeft een eerdere transactie geweigerd en uw kaart/apparaat is geblokkeerd . Uw bank heeft de transactie niet goedgekeurd. De kaart heeft gedurende een bepaalde tijd geen chip- en pintransactie gehad. U hebt een nieuwe of vervangende contactloze kaart en hebt deze nog niet gebruikt voor een chip- en pintransactie.
Contactloos betalen Rabobank aanzetten of uitzetten
En ook weer aanzetten. Dat kan via de app of de website. In de Rabobank-app staat de optie bij Service > het tabblad Zelf regelen > Betaalpas > Contactloos betalen. Bij 'Contactloos betalen' staat 'Actief' als de optie aanstaat en 'Inactief' als hij uitstaat.
Als je de betaalpas tegen de betaalautomaat houdt, wordt er om jouw pincode gevraagd. De uitgaven van € 25,-, € 15,- en € 12,50 bedragen samen namelijk € 52,50 en overschrijden zo het maximum van € 50,-. Daarom kun je dan niet meer contactloos betalen.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Controleer of je apparaat NFC ondersteunt: Zorg ervoor dat je apparaat NFC ondersteunt en dat deze is ingeschakeld. Gebruik de juiste app: Installeer een app die compatibel is met de NFC tag en probeer opnieuw te lezen. Formateer de NFC tag: Als de NFC tag is beschadigd of beschadigd is, kun je het formatteren.
Om te controleren of NFC werkt op je smartphone, ga je eerst naar de instellingen en kijk je of NFC is ingeschakeld. Vervolgens kun je proberen een NFC-tag te scannen of een andere NFC-compatibele telefoon aan te raken om te zien of er een reactie is.
Kan mijn betaalpas contactloos betalen? Dit teken staat op vrijwel iedere betaalpas - op de voor- of achterkant - om aan te geven dat die geschikt is voor contactloos betalen. Zoniet, vraag dan aan uw bank of u een nieuwe (contactloze) betaalpas kunt krijgen.
Contactloos betalen aanzetten
Je limiet voor contactloos betalen zonder pincode staat standaard op € 50. De limiet voor meerdere contactloze betalingen zonder pincode achter elkaar is € 100. Zo kun je vaker betalen zonder dat je pincode nodig is.
De voornaamste oorzaken en de mogelijke oplossingen waarom u geen betaling of geldopneming kan uitvoeren met uw debetkaart zijn: uw kaart is beschadigd of onleesbaar. uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende.
Een verstoring in het signaal dat door de betaalautomaat wordt gedetecteerd. De antenne voor contactloze communicatie is defect. De aangeboden kaart is defect of de kaart is niet geschikt voor contactloos betalen.
Scroll naar 'Betaalmiddelen' en tik op de kaart waarvoor je contactloos betalen wilt activeren. Tik onder 'Instellingen' op de schuifknop naast 'Contactloos betalen'. Teken nog even met je face-id, vingerafdruk, of geheime code. Bovenaan het scherm zie je een groene boodschap met de bevestiging.
Zo werkt contactloos betalen
Contactloos betalen is gemakkelijk en snel. Voor betalingen tot €50 heb je zelfs geen pincode nodig. Je gebruikt het als volgt: Houd de betaalpas tegen de betaalautomaat aan.
Voorheen kon je in de ING Bankieren-app alleen contactloos betalen nadat je eerst een digitale betaalpas hebt aangemaakt. Dat behoort tot je betaalpakket en kost dus niet extra. Vanaf half september verdwijnen deze digitale betaalpassen uit de app.
Hoe veilig is contactloos betalen? Nog een geruststelling: in geval van verlies of diefstal vergoedt je bank eventueel misbruik volledig, zolang je je pincode geheim hebt gehouden. U loopt bij contactloos betalen dus geen risico. Voor de veiligheid kan er niet onbeperkt contactloos betaald worden zonder pincode.
Een antibacterieel doekje of een reinigingsmiddel op alcoholbasis, zoals ontsmettingsalcohol, is voldoende. Als je een vloeibaar ontsmettingsmiddel gebruikt, spuit dit dan op een watje of keukenpapier in plaats van rechtstreeks op de kaart.
Contactloos betalen staat uit: het kan zijn dat je deze optie zelf hebt uitgeschakeld. Controleer en schakel het weer in. Betaalpas is kapot: als je pas beschadigd is, werkt contactloos betalen mogelijk niet. Vraag een nieuwe betaalpas aan.
Contactloos betalen pinpas
Aan de zijkant of bovenkant van betaalautomaten zit namelijk een contactloze lezer. Houd de bankpas (of smartphone) met NFC-chip daar maximaal vijf centimeter vandaan, dan leest het apparaat de chip uit. De automaat weet van welke bankrekening het verschuldigde bedrag moet worden afgehaald.