Oorzaak: Uw internetprovider of netwerk heeft een firewall die verbindingen met de server voor uitgaande e-mail (SMTP) van uw e-mailservice blokkeert. Oplossing: Kijk of uw internetprovider of netwerkbeheerder een alternatieve SMTP-server biedt die u voor uw POP- of IMAP-account kunt gebruiken.
Wanneer u wel email kunt ontvangen, maar niet kunt verzenden, dan is de kans groot dat uw internetprovider de standaard uitgaande mailpoort 25 blokkeert. Vele internetproviders doen dit om meer controle te hebben over uw mailgedrag, poort 25 kan dan enkel gebruikt worden in combinatie met hun eigen mailservers.
Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft. Klik op VERZENDEN/ONTVANGEN > Offline werken.
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, is uw account mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn geconstateerd. Zie Mijn Outlook.com-account deblokkeren voor informatie over het deblokkeren van uw account.
Je ontvangt een foutmelding bij het versturen van e-mail
Je kunt geen e-mail versturen omdat er waarschijnlijk spam verstuurd wordt via je e-mailaccount. Uit voorzorg hebben we je account geblokkeerd. Wijzig je wachtwoord om verder misbruik van je account te voorkomen.
Uw Outlook.com-account is mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteit is gedetecteerd. Een geblokkeerd account is natuurlijk vervelend, maar het is belangrijk dat u wordt beschermd tegen fraude of misbruik. U kunt de blokkering van uw account als volgt opheffen.
Een e-mailbericht maken en verzenden
Selecteer Start > Nieuwe e-mail. Voeg ontvangers, een onderwerp en een bericht in de hoofdtekst van het e-mailbericht toe. Selecteer Verzenden.
Zorg ervoor dat je bent verbonden met wifi of mobiele data. Als je een langzame verbinding hebt, kan het enige tijd duren voordat je e-mail wordt verzonden. Als je de e-mail hebt verzonden via een e-mailclient zoals Apple Mail of Outlook, probeer je de e-mail te verzenden via mail.google.com of de Gmail-app.
Vraag uw e-mailaanbieder of systeembeheerder of er voor uw e-mailaccount beveiligingsmaatregelen of beperkingen van kracht zijn, zoals twee-staps-verificatie. Misschien is er een speciaal wachtwoord nodig of moet u autorisatie aanvragen bij uw e-mailaanbieder voordat u e-mail kunt versturen en ontvangen op uw apparaat.
met je e-mail client en gebruik je AVG of AVAST als virusscanner? Zet dan in de instellingen van de virusscanner de optie “Scan uitgaande mail (SMTP)” uit of verwijder het programma en installeer KPN Veilig.
U, de afzender, ontvangt een bericht dat het intrekken is geslaagd. Als de geadresseerde het oorspronkelijke bericht al als gelezen heeft gemarkeerd, wordt hij of zij geïnformeerd dat het intrekken is mislukt en wordt alleen het intrekkingsbericht verwijderd.
Wanneer u een e-mailbericht leest met IMAP, wordt het niet daadwerkelijk gedownload of opgeslagen op uw computer. in plaats daarvan leest u het vanuit de e-mailservice. Hierdoor kunt u uw e-mail controleren vanaf verschillende apparaten, waar ook ter wereld: uw telefoon, een computer, de computer van een vriend.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Klik in Windows (Vista en 7) op "Start", typ "cmd" en bevestig met <ENTER>. De opdrachtprompt opent in een nieuw venster. Typ er "ping mijnorganisatie.be" en druk op <ENTER>. Het IP-adres van de server waarmee je verbonden bent, is in dit geval 72.14.221.104.
Het Simple Mail Transfer Protocol is bedoeld om e-mail te kunnen verzenden. Poort 25: Dit betreft de standaard poort voor SMTP, deze poort is onbeveiligd en dus niet versleuteld. Poort 465: Deze poort is geschikt voor een beveiligde SSL verbinding en daarom ook versleuteld.