U kunt mogelijk de afdrukhulp en probleemoplossers van Windows gebruiken om het afdrukprobleem op te lossen: Selecteer Start > Instellingen. Typ Problemen met de printer en klik vervolgens op Problemen met afdrukken vinden en oplossen.
Mijn printer kan niet afdrukken
Zorg ervoor dat er papier in de lade(s) zit, controleer of de inkt- of tonercartridges niet leeg zijn, de USB-kabel is aangesloten of de printer is aangesloten op Wi-Fi. Als het een netwerk- of draadloze printer is, probeer dan een USB-kabel te gebruiken.
Je kan de verbinding testen door te kijken of de printer online is op de computer. Vervolgens kun je kijken via de site van de printer of er een geüpdatet versie is van de driver en deze vervolgens installeren. Mocht hij het dan nog niet doen dan kun je beter contact opnemen met de fabrikant van de printer.
Selecteer Bestand > Afdrukken. Als u alleen bepaalde pagina's, enkele eigenschappen van het document of bijgehouden wijzigingen en opmerkingen wilt afdrukken, selecteert u onder Instellingen naast Alle pagina's afdrukken (de standaardinstelling) de pijl om alle opties weer te geven.
Als uw printer compatibel is met Windows 10, kunt u de HP Print and scan Doctor downloaden en uitvoeren om problemen te detecteren en op te lossen. Als het probleem niet is opgelost, installeer dan de nieuwste HP-printersoftware. Download en installeer de nieuwste HP-printersoftware en het nieuwste stuurprogramma.
Selecteer Startmenu > Instellingen > apparaten > printers & scanners. Selecteer vervolgens uw printer > Wachtrij openen. Controleer onder Printer of Printer offline gebruiken niet is geselecteerd.
Maak het PDF-bestand opnieuw
Open het bestand in het oorspronkelijke programma (bijvoorbeeld een programma voor tekstverwerking of paginaopmaak). Kies Bestand > Afdrukken en kies de optie om het bestand als PDF op te slaan. Open de nieuwe pdf en probeer opnieuw af te drukken.
Deze foutcode wijst op een probleem met de kabel die uw printer met jouw computer verbindt. Verwijder de kabel, start de printer opnieuw op en probeer de drivers te updaten via de instellingen van jouw printer. Sluit hierna de kabel opnieuw aan. Werkt de printer nog steeds niet, probeer dan een nieuwe kabel.
Stap 1: Ga naar de instellingen van de printer. Bij de meeste printers kom je hier, door op het tandwieltje te drukken. Stap 2: Ga naar 'Service'. Stap 3: Selecteer de optie Standaardwaarden herstellen.
Het kan zijn dat er vuil of uitgedroogde inkt in de printkop zit, waardoor de inkt niet goed door de printkop loopt en daardoor niet of onvoldoende op het papier komt. Dit is te verhelpen door de printkop schoon te maken. Dit kan via de software op de computer (staat veelal onder “reinigen: of “onderhoud”).
Dit is te danken aan het design van de printer; hier zit namelijk de printkop in de printer zelf in plaats van in de cartridge. Zorg ervoor dat alle stickers van het product verwijderd zijn. Mocht een standaard reiniging het probleem niet verhelpen, dan kan er zijn dat de printer of de cartridge defect is.
Controleer of de printer AirPrint ondersteunt. Neem contact op met de fabrikant van uw printer voor meer informatie. Zorg dat uw iPhone, iPad of iPod touch en de printer verbonden zijn met hetzelfde wifinetwerk en dat u voldoende bereik hebt.
Controleer de firewallinstellingen op uw computer. Als op uw computer een firewall actief is, kan de voor de scansoftware vereiste netwerkverbinding mogelijk niet goed werken. Schakel de firewall op uw computer uit en probeer opnieuw te scannen via het netwerk.
'Offline' geeft doorgaans aan dat de computer niet met de printer kan communiceren omdat deze is uitgeschakeld, de netwerkkabel niet is aangesloten of de printer is ingesteld op Printer offline gebruiken.
Kijk na of het toestel verbonden is met een stopcontact en of het nog voldoende papier tot zijn beschikking heeft. Ga eveneens na of er geen papier is dat de printer blokkeert en verzeker je ervan dat er voldoende inkt is om je bestanden af te drukken.
Afdrukken naar PDF:
Open het gewenste bestand in een applicatie met afdrukfunctie. Kies “Bestand” > “Afdrukken”. Kies “Adobe PDF”uit de lijst printers in het dialoogvenster Afdrukken. Klik op “Afdrukken” om de Acrobat PDF-printer te gebruiken.