Deze fouten betekenen dat je antivirussoftware het downloaden van een bestand mogelijk heeft geblokkeerd. Check je antivirussoftware voor meer informatie over de reden waarom het bestand is geblokkeerd. In Windows: Het bestand dat je probeert te downloaden, is misschien verwijderd door Bijlagebeheer van Windows.
Controleer uw netwerkverbinding. Schakel over naar een ander netwerk of gebruik Wi-Fi en probeer het opnieuw. 2. Gebruik een andere browser om het bestand te downloaden en controleer of het probleem zich nog steeds voordoet.
De meeste installatiefouten oplossen
Controleer of je apparaat voldoet aan de systeemvereisten. Download het installatiebestand opnieuw via google.com/chrome. Gebruik het nieuwe bestand om Chrome opnieuw te installeren.
Chrome is het internetprogramma van Google. Het is wereldwijd de meest gebruikte browser en staat bekend als de snelste.
Als het niet lukt om foto's, video's of spraakberichten te downloaden of verzenden, controleer het volgende: Je telefoon heeft een actieve internetverbinding met een sterk signaal. Probeer een webpagina te laden om dit te controleren. De datum en tijd op je telefoon zijn juist ingesteld.
Als je probeert een bijlage te downloaden, zie je misschien een foutmelding, zoals: Bijlage staat niet-geverifieerde scripts toe: We kunnen niet bevestigen of de bijlage veilig kan worden geopend. Als je de bijlage opent, bestaat de kans dat er schadelijke software wordt uitgevoerd op je computer of apparaat.
Via 'Snelle instellingen' kun je de instellingen bekijken en wijzigen vanaf elk scherm op je telefoon. Je kunt de instellingen die je vaak wijzigt, toevoegen aan of verplaatsen naar 'Snelle instellingen'. Voor sommige van deze stappen moet je het scherm aanraken.
Als u een foutcode ziet bij het downloaden en installeren van Windows-updates, kunt u de probleemoplosser van Windows Update gebruiken om het probleem op te lossen. Selecteer Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Problemen oplossen > Extra probleemoplossers.
Als het downloaden van bepaalde bestanden niet lukt, controleer dan of Firefox niet zo is ingesteld dat met deze bestandstypen anders wordt omgegaan dan andere. Zie Bestandstypes en downloadacties in Firefox beheren voor instructies over het bekijken en wijzigen van hoe met verschillende bestandstypen wordt omgegaan.
Op een smartphone of tablet (vanaf Android 7.0) werkt het opslaan van een pdf-bestand als volgt: Open de pdf via bijvoorbeeld de apps Chrome of Gmail. Tik indien gevraagd op Downloaden. De pdf wordt opgeslagen op het apparaat.
Open de bestandsmap op jouw Android.
De bestandsmap is een app, die je kunt vinden in het overzicht van al je apps. De app heet 'Mijn bestanden'. Als je een app hebt die 'Downloads' of 'Download Manager' heet, gebruik die dan in plaats van de bestandsmap.
Als u downloads op uw pc wilt vinden: Selecteer op de taakbalk Verkenner of klik op de Windows-logtoets + E. Onder Snelle toegang selecteert u Downloads.
Google Chrome
Chrome vraagt veel rekenkracht en geheugen. Daarom is het niet de meeste geschikte browser op tragere systemen. Een ander nadeel is dat Chrome jouw persoonlijke informatie (zoals je surfgeschiedenis) kan worden gebruikt om andere producten van Google te verbeteren.
De makkelijkste manier om te kijken welke browsers je op je computer hebt staan is door naar programma's te gaan. Scrol naar beneden en klik op de knop waar staat “Webbrowser“. Hier kun je alle browsers bekijken die op je computer geïnstalleerd staan!
Van de vier populairste browsers (Chrome, Edge, Safari en Firefox) is Firefox de beste keuze. In tegenstelling tot Safari is deze browser beschikbaar voor alle veelgebruikte besturingssystemen voor desktopcomputers en mobiele apparaten.
Dit probleem heeft meestal een van de volgende oorzaken: Uw computer is niet verbonden met internet of er is een probleem met uw internetinstellingen. Uw antivirussoftware moet worden bijgewerkt. Mogelijk bent u niet verbonden met de Adobe-server.