Dit kan komen omdat je voorheen gebruik hebt gemaakt van een actie. Het kan dan ook zijn, dat de huidige acties dit niet kan overtreffen. Onze abonnementen zijn in de afgelopen 2 jaar veranderd. Denk hierbij aan meer data in het abonnement, voorwaarden die veranderd zijn etc.
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. Als je je abonnement niet verlengt dan blijft deze voor onbepaalde tijd doorlopen. Dan kan je elk moment je abonnement opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Eventuele kortingen, die voor 1 of 2 jaar geldig waren, komen te vervallen.
Verlengen kan vanaf 4 maanden voordat je contract afloopt. Je kunt de einddatum vinden in My Vodafone of in de My Vodafone App.
Voordelen sim-only verlengen
Je hoeft geen aansluitkosten meer te betalen. Je nummer behoudt je automatisch. Je hoeft je niet in allerlei nieuwe voorwaarden van nieuwe providers te verdiepen. Je kan een korting vragen, en je sim-only abonnement afstemmen op je echte verbruik.
Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.
Je kunt niets doen en hetzelfde maandtarief blijven betalen, een nieuwe mobiele telefoon uitkiezen of je kunt een abonnement zonder toestel nemen. Providers bellen klanten meestal op als het abonnement ten einde loopt.
Bij alle mobiele providers van 1- of 2-jarige abonnementen is dat 120 dagen of 4 maanden van te voren. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kan je verlengen of overstappen met één maand opzegtermijn.
Het afkopen van een abonnement is niet mogelijk als er een verlenging van het abonnement of nummerbehoud is aangevraagd. Ook mag je geen betalingsachterstand hebben. Wanneer je nog niet kan verlengen maar wel een nieuw toestel nodig hebt kan je uiteraard een los toestel kopen.
Met Vodafone NEXT kun je al na 4 maanden tijdens je contract wisselen van telefoon. Handig wanneer je huidige toestel stuk of kwijt is. Of wanneer je gewoon de allernieuwste smartphone wilt hebben.
[ov] langer maken. [ov] langer laten duren.
Je abonnement wijzigen
Kun je nog niet verlengen, maar wil je wel overstappen naar een ander abonnement? Dat regel je eenvoudig in My Vodafone of de My Vodafone app. Wijzig bijvoorbeeld je abonnement naar Red Together of Red Unlimited, of wijzig je zakelijke abonnement naar Red Pro Select of Red Pro Unlimited.
Verlengen kan heel makkelijk online via de website of in de My Vodafone app. In de app ben je al ingelogd, en met een aantal clicks ben je klaar. Toch liever iemand spreken? Dat kan in een van onze winkels, of telefonisch via 0800-0001.
Wanneer wil je dat je abonnement stopt? Na de einddatum van je contract wordt je abonnement voor onbepaalde tijd verlengd, met een opzegtermijn van 1 maand. Wil je dat je abonnement stopt op de dag dat je contract eindigt? Zeg dan minimaal 1 maand van tevoren op.
Zo zeg je op
Zoek in My Vodafone of de My Vodafone App de einddatum van je contract op. Daarna zeg je het abonnement online op. Meerdere aansluitingen? Neem dan contact op met je accountmanager of bel naar 1200.
Het afkopen van een mobiel abonnement is bij vrijwel alle providers mogelijk. Je provider staat alleen niet te springen om het afgesproken termijn van je contract te verkorten. Daarbij geldt dat hoe langer je contract nog loopt, hoe hoger de kosten hoger kunnen zijn.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
Ja, dat kan! Je kan een losse telefoon kopen in één van onze winkels of door te bellen met 0800-0560 (gratis). Let op: een losse telefoon moet dus wel in één keer betaald worden. Mocht je dit niet willen dan kun je gebruik maken van Vodafone Next.
Kan ik mijn abonnement vervroegd vernieuwen met een nieuw toestel? Je mag 4 maanden voordat je contract afloopt verlengen. Als je mobiele telefoon bijvoorbeeld kapot is, snappen we dat je al eerder wilt vernieuwen. Dat noemen wij Early Renewal.
Eigenlijk kunt u heel het jaar uw mobiel abonnement opzeggen. Maar als u midden in uw abonnement opzegt, zit u vaak wel aan kosten verbonden. Wilt u uw mobiel abonnement opzeggen? Dan kan dat bij de meeste providers vanaf twee maanden vóór afloop van uw huidige abonnement.
Je abonnement verlengen
Bovendien betaal je bij een verlenging geen aansluitkosten. Wat is verlengen? Bij een verlenging kun je je bundels verhogen of verlagen, maar je kunt ook kiezen voor een geheel ander abonnement van je provider. Je hoeft dus niet precies hetzelfde abonnement te nemen als je nu hebt.
Welke provider heeft de beste dekking in Nederland? Uit de jaarlijkse sneltest van Ookla in 2021 bleek dat KPN de beste dekking in Nederland heeft. Hierbij won KPN met 833 tegenover 640 punten voor T-Mobile en 590 punten voor Vodafone.
Het ligt er dan aan wat je hebt afgesproken met Vodafone. Het kan zijn dat je abonnement kosten wijzigen of juist niet en je blijft je korting behouden (als je kortingen hebt). Je kan hierover het best contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Je kan ze bellen of door een chat te starten.
Kan ik mijn abonnement via contractovername overzetten op een andere naam? Bij contractovername wisselt je abonnement van eigenaar. Je kunt je abonnement laten overnemen door een ander persoon of door een bedrijf. Dit is bijvoorbeeld handig als je je abonnement niet meer nodig hebt of een eigen bedrijf bent gestart.