Waarom is PostNL traag?

Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment. Check de nieuwste updates over je bezorging, van drukke periodes tot eventuele vertragingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Waarom is er vertraging bij PostNL?

Verwacht je post met track & trace of een pakket maar staat de status nog op 'Bezorger is onderweg? ' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom duurt mijn pakket zo lang bij PostNL?

Het kan gebeuren dat we nóg meer moeten bezorgen dan verwacht. In dat geval kunnen je pakketten wat langer onderweg zijn. In de PostNL-app of op track & trace zie je of dit voor jou geldt. Ook voor post is dit de drukste tijd van het jaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom is PostNL altijd te laat?

Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Hoe lang mag een pakket onderweg zijn bij PostNL?

Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

PostNL-bezorger bezorgd: ‘Het is niet normaal meer’

25 gerelateerde vragen gevonden

Waar blijft mijn pakket bij PostNL?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat is sneller, DHL of PostNL?

DHL levert pakketten in Nederland gemiddeld iets sneller af dan PostNL. Ook slaagt de eerste bezorgpoging vaker bij Duitse uitdager van de marktleider. DHL heeft minder bezorgproblemen op te lossen, terwijl PostNL webshoppers meer flexibiliteit biedt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ecommercenews.nl

Is er storing bij PostNL vandaag?

Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij PostNL. PostNL is een postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op allestoringen.nl

Hoe lang mag post onderweg zijn?

Wat zegt de wet over brievenbezorging? De Postwet is duidelijk: binnen 24 uur moet een brief bezorgd worden. Er is een wettelijk percentage van 95 procent van alle post die op tijd moet komen. In 2019 krijgt PostNL een boete van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor te laat bezorgde post.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmeldpunt.nl

Wat gebeurt er als PostNL je pakketje kwijt raakt?

Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe lang houdt PostNL een pakket vast?

Wij bewaren uw pakket een week op het PostNL-punt. Daarna sturen wij het terug naar de afzender. U vindt een track & trace code in uw e-mail en in de PostNL-app.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan ik zien of er een pakket naar mij onderweg is?

Met de gratis PostNL-app bekijk je niet alleen post die naar je onderweg is. Een brief of pakket frankeren, kijken hoe laat jouw zending komt of een PostNL-punt zoeken? Het kan allemaal in de app.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom is mijn pakket nog steeds in het sorteercentrum?

Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ixxxishop.nl

Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Kun je PostNL aansprakelijk stellen?

U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD).In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Waarom vertraging PostNL?

Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment. Check de nieuwste updates over je bezorging, van drukke periodes tot eventuele vertragingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Werkt PostNL ook op zaterdag?

Wij bezorgen pakketten van maandag tot en met zaterdag tot 21:30 uur. Wij bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat wij het van de verzender hebben ontvangen. Als u een andere dag heeft gekozen om uw pakket te ontvangen, wordt het uiteraard op die dag bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat te doen als een pakket niet aankomt bij PostNL?

Dan raden we aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, in ieder geval binnen 30 dagen. Mogelijk kunnen we een onderzoek starten. Onze contactopties vind je onderaan deze pagina.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is betrouwbaarder, PostNL of DHL?

DHL is ideaal voor snelle en betrouwbare internationale zendingen, terwijl PostNL vaak voordeliger is voor binnenlandse pakketten. Met ParcelParcel kun je eenvoudig tarieven en levertijden vergelijken om de juiste keuze te maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op parcelparcel.com

Wat is de snelste bezorgdienst?

Een spoedpakket versturen doe je bij een PostNL-punt. Op werkdagen vóór 17.00 uur verstuurd, is de volgende dag bezorgd. Je hebt hierbij keuze uit bezorging vóór 10.00 uur en 12.00 uur. Let op: we bezorgen geen spoedpakketten op zaterdag en zondag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Doet PostNL op zondag bezorgen?

Op welke dagen bezorgt PostNL? Pakketten bezorgen we op maandag t/m zaterdag tot 21.30 uur. We bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat we het hebben ontvangen van de afzender (tenzij je als ontvanger een andere bezorgdag hebt gekozen).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang duurt het voor PostNL Internationaal?

Gemiddeld is de levertijd 1 of 2 dagen als het gaat om hoofdsteden en grote zakencentra. Daarbuiten duurt het iets langer, als u het precies wilt weten, kunt u navraag doen bij een PostNL-locatie. Verstuurt u een pakket of zakelijk pakket met track & trace naar het buitenland, dan bieden wij standaard Track & Trace.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waar is mijn pakket PostNL buitenland?

Heb je iets verstuurd naar het buitenland? Met je track & trace vind je altijd de laatste informatie over je post of pakket. Kies de bestemming, vul de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wat de status is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als PostNL te laat is?

Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Populaire vragen