Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment. Check de nieuwste updates over je bezorging, van drukke periodes tot eventuele vertragingen.
Verwacht je post met track & trace of een pakket maar staat de status nog op 'Bezorger is onderweg? ' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer.
Het kan gebeuren dat we nóg meer moeten bezorgen dan verwacht. In dat geval kunnen je pakketten wat langer onderweg zijn. In de PostNL-app of op track & trace zie je of dit voor jou geldt. Ook voor post is dit de drukste tijd van het jaar.
Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.
Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
DHL levert pakketten in Nederland gemiddeld iets sneller af dan PostNL. Ook slaagt de eerste bezorgpoging vaker bij Duitse uitdager van de marktleider. DHL heeft minder bezorgproblemen op te lossen, terwijl PostNL webshoppers meer flexibiliteit biedt.
Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij PostNL. PostNL is een postbedrijf.
Wat zegt de wet over brievenbezorging? De Postwet is duidelijk: binnen 24 uur moet een brief bezorgd worden. Er is een wettelijk percentage van 95 procent van alle post die op tijd moet komen. In 2019 krijgt PostNL een boete van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor te laat bezorgde post.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Wij bewaren uw pakket een week op het PostNL-punt. Daarna sturen wij het terug naar de afzender. U vindt een track & trace code in uw e-mail en in de PostNL-app.
Met de gratis PostNL-app bekijk je niet alleen post die naar je onderweg is. Een brief of pakket frankeren, kijken hoe laat jouw zending komt of een PostNL-punt zoeken? Het kan allemaal in de app.
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD).In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.
Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment. Check de nieuwste updates over je bezorging, van drukke periodes tot eventuele vertragingen.
Wij bezorgen pakketten van maandag tot en met zaterdag tot 21:30 uur. Wij bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat wij het van de verzender hebben ontvangen. Als u een andere dag heeft gekozen om uw pakket te ontvangen, wordt het uiteraard op die dag bezorgd.
Dan raden we aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, in ieder geval binnen 30 dagen. Mogelijk kunnen we een onderzoek starten. Onze contactopties vind je onderaan deze pagina.
DHL is ideaal voor snelle en betrouwbare internationale zendingen, terwijl PostNL vaak voordeliger is voor binnenlandse pakketten. Met ParcelParcel kun je eenvoudig tarieven en levertijden vergelijken om de juiste keuze te maken.
Een spoedpakket versturen doe je bij een PostNL-punt. Op werkdagen vóór 17.00 uur verstuurd, is de volgende dag bezorgd. Je hebt hierbij keuze uit bezorging vóór 10.00 uur en 12.00 uur. Let op: we bezorgen geen spoedpakketten op zaterdag en zondag.
Op welke dagen bezorgt PostNL? Pakketten bezorgen we op maandag t/m zaterdag tot 21.30 uur. We bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat we het hebben ontvangen van de afzender (tenzij je als ontvanger een andere bezorgdag hebt gekozen).
Gemiddeld is de levertijd 1 of 2 dagen als het gaat om hoofdsteden en grote zakencentra. Daarbuiten duurt het iets langer, als u het precies wilt weten, kunt u navraag doen bij een PostNL-locatie. Verstuurt u een pakket of zakelijk pakket met track & trace naar het buitenland, dan bieden wij standaard Track & Trace.
Heb je iets verstuurd naar het buitenland? Met je track & trace vind je altijd de laatste informatie over je post of pakket. Kies de bestemming, vul de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wat de status is.
Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.