Waarom is PostNL altijd te laat?

Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Waarom bezorgt PostNL zo laat?

' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar blijft mijn pakket PostNL?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe betrouwbaar is PostNL?

Uit de metingen blijkt dat: Ruim 95% van de consumentenpost op tijd bezorgd wordt en 98% van de zakelijke post op tijd bezorgd wordt. 99,8% wordt bezorgd op het juiste adres. 88% van onze klanten (zeer) tevreden is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom is mijn pakket vertraagd?

Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

PostNL Pakketpunten

25 gerelateerde vragen gevonden

Waarom is mijn pakket niet bezorgd PostNL?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender. Ben jij de afzender?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem contact op met de postbezorger

De postbezorger stelt dan een onderzoek in naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Met wie werkt PostNL samen?

PostNL werkt daarvoor samen met lokale vervoerders in de landen waarnaar je verzendt. Pakketten zijn standaard verzekerd voor 60% van de verkoopwaarde en tot €500.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sendcloud.nl

Hoe laat wordt PostNL app bijgewerkt?

'Mijn Post' is een handige nieuwe service in de PostNL-app. Via Mijn Post ontvang je elke ochtend voor 7.00 uur een bericht over de post die naar je onderweg is. Via die melding kun je ook direct in de app een foto van de poststukken zien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is PostNL al langs geweest?

Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is. Maar dat niet alleen; je kunt zelfs de post al bekijken. Handig als je op vakantie bent, of gewoon nieuwsgierig!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom wordt er op maandag geen post bezorgd?

Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nos.nl

Waar kan ik klagen over PostNL?

Heeft u een brief of pakket verstuurd, maar is deze niet bezorgd of veel te laat bezorgd? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. U kunt hiervoor gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als verzender op Consuwijzer.nl.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Welke uren levert PostNL?

De bezorgdagen en -tijden van PostNL zijn maandag t/m zaterdag, van 8.00 tot 22.00 uur. Voor bezorging op maandag wordt een toeslag in rekening gebracht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Wat moet je doen als je pakketje niet is aangekomen?

Vraag de afzender dan om contact met ons op te nemen. We doen dit zo omdat de afzender een overeenkomst met ons heeft. We hebben dus contact met de afzender nodig om het probleem op te kunnen lossen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe vaak biedt PostNL pakket aan?

In de afgelopen jaren zijn er steeds meer mogelijkheden toegevoegd om ontvangers meer controle over de bezorging van hun pakket te bieden en ook webwinkels bieden regelmatig meer dan één bezorgoptie aan. Daardoor slaagt PostNL er inmiddels in om zo'n 95% van de pakketten al bij de eerste bezorgpoging af te leveren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang duurt het verzenden van een pakket PostNL?

We bezorgen pakketten normaal gesproken op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen 2 bezorgdagen. Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat moet ik doen als mijn zending vertraagd of zoek is?

Neem in dat geval eerst contact op met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop of het platform waar je het pakket hebt besteld, of met de persoon die je het heeft toegestuurd. Zij helpen je verder en kunnen bij DHL een onderzoek opstarten als er iets mis is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wat betekent bezorgtijd nog niet bekend?

De afzender heeft de zending al bij ons aangemeld, maar nog niet bij ons afgeleverd óf we hebben hem zelf nog niet gesorteerd. Vaak zie je in track & trace al wel het verwachte bezorgmoment.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang duurt een onderzoek van PostNL?

We streven er naar binnen vijf werkdagen het onderzoek in behandeling te nemen. De afzender wordt vervolgens geïnformeerd over de status van het onderzoek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twitter.com

Wat betekent bezorger is onderweg?

Bij statusomschrijving 'bezorger is onderweg' boven de statusbalk, komt je pakket vandaag naar je toe.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl-nl.facebook.com

Waarom staat er bezorgd maar niet ontvangen?

Goede kans dat de zending bij de buren is bezorgd. Dit doen we altijd als we een pakket niet bij je thuis kunnen bezorgen. De zending kan natuurlijk ook in ontvangst zijn genomen door een huisgenoot. De bezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoeveel stops PostNL?

Met alle pakketjes die we tegenwoordig bestellen, krijgt de pakketbezorger het steeds drukker. Niels Bouman, sinds 2002 op de pakkettenbus bij marktleider PostNL, bezorgt tussen de 120 en 180 pakjes op een dag. Honderdtwintig stops heeft hij vandaag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Populaire vragen