Kwaliteit is daarmee een instrument om de organisatie doorlopend te verbeteren en daarmee onze klanten beter ten dienste te kunnen staan. Een bijkomend voordeel van kwaliteit is de verlaging van kosten door betere beheersing van processen, waardoor de productiviteit toeneemt.
Kwaliteit betekent geschikt voor het doel
Dit is een praktische definitie van Joseph Juran (vader van Customer Satisfaction en Quality Management). Het vertelt ons dat een product of dienst ontworpen of ontwikkeld moet worden om te voldoen aan de behoeften of wensen van de klant. Kwaliteit als fit for use betekent ook dat het voldoet aan de eisen van de klant.
Kwaliteit van leven gaat over het zien van mogelijkheden om te genieten en gelukkig te zijn, ondanks de uitdagingen die je misschien tegenkomt, zoals het leven met een ziekte die niet overgaat. Het gaat over het gevoel dat je ertoe doet, erkenning krijgt en gewaardeerd wordt om wie je bent.
Antwoord en uitleg:
Een betere kwaliteit van de producten zorgt voor een hogere omzet en klanttevredenheid . b). De gevolgen van slechte kwaliteit zijn een lagere omzet, lagere productiviteit en bedrijfsverlies. Het omvat ook bedrijfsinefficiënties, kosten en slechte besluitvorming.
Kwaliteit is een onderscheidend kenmerk of een standaard. In het eerste geval is dit het geheel van eigenschappen van een object, in het tweede specifiekere is het een positief onderscheidend kenmerk, zoals in kwaliteitskrant, waterkwaliteit en sociale kwaliteit. Het woord is ontleend aan het Latijnse qualitas.
Omdat kwaliteit wordt gedefinieerd door de begunstigde , kan er enige subjectiviteit in de definitie zitten. Maar er zijn methoden om kwaliteit objectiever te maken. Een van deze methoden vereist het opsommen van de specifieke kenmerken van kwaliteit die belangrijk zijn voor de begunstigden.
Volgens het kwaliteitsinstituut valt kwaliteit (ISO 9001) te definiëren als: “Kwaliteit is het geheel van eigenschappen en kenmerken van een product of dienst dat van belang is voor het voldoen aan vastgestelde of vanzelfsprekende behoeften.”
Kwaliteit is daarmee een instrument om de organisatie doorlopend te verbeteren en daarmee onze klanten beter ten dienste te kunnen staan. Een bijkomend voordeel van kwaliteit is de verlaging van kosten door betere beheersing van processen, waardoor de productiviteit toeneemt.
De volgende factoren bepalen de kwaliteit en worden door klanten beoordeeld wanneer ze een product of dienst overwegen: 1. Productontwerp en -kenmerken : De producteigenschappen of het fysieke uiterlijk zijn een van de belangrijkste factoren die de kwaliteit bepalen en die een klant beoordeelt bij het gebruik van een product.
Doel van kwaliteitsmanagementnormen
Bedrijven gebruiken normen om te voldoen aan de kwaliteitseisen van hun klanten en om een aantal andere redenen, zoals: het waarborgen van de veiligheid en betrouwbaarheid van hun producten en diensten . het naleven van regelgeving, vaak tegen lagere kosten. het definiëren en controleren van interne processen.
Kwaliteit van leven is een gewaardeerde beoordeling geworden in die takken van de geneeskunde die zich bezighouden met chronisch lijden en invaliditeit. In de geestelijke gezondheidszorg krijgt het een extra belang: het belichaamt de achting die aan patiënten wordt gegeven als mensen met behoeften en zorgen en niet alleen als personen met een ziekte .
Deze definitie onderscheidt acht domeinen, namelijk: lichamelijk welbevinden, psychisch welbevinden, interpersoonlijke relaties, deelname aan de samenleving, persoonlijke ontwikkeling, materieel welzijn, zelfbepaling en belangen.
Kwaliteit van leven wordt beschouwd als een belangrijke factor bij het voorspellen van psychiatrische stoornissen . Er werd bijvoorbeeld gerapporteerd dat een lage kwaliteit van leven bij jongeren de kans op angststoornissen vergroot; en dat hetzelfde de kans op gegeneraliseerde angststoornissen en agorafobie bij ouderen vergroot.
Voldoen. Worden de verwachtingen van de klant precies waargemaakt, dan is er kwaliteit geleverd. Kwaliteit is dan een absoluut begrip, een grenswaarde. Maar als de verwachtingen niet, of juist ruimschoots, waargemaakt worden, wordt kwaliteit een relatief begrip.
Goed kwaliteitsmanagement kan het merk en de reputatie van uw organisatie versterken, het beschermen tegen risico's, de efficiëntie verhogen, de winsten opkrikken en verspilling verminderen, en het positioneren om te blijven groeien . En dat alles terwijl het personeel en klanten gelukkiger worden.
Arbeidskwaliteit, ook wel kwaliteit van de arbeid of kwaliteit van werk, betreft de eigenschappen van de arbeid zelf - de intrinsieke kwaliteit - en de gevolgen daarvan voor de werknemer. Het laatste wordt bepaald door de mate waarin het werk aan de behoeften van de werknemer kan voldoen, de afstemming of fit.
Het is gebaseerd op de aanname dat servicekwaliteit een functie is van het verschil tussen de verwachtingen en de perceptie van de klant via 5 kwaliteitsbepalingen: betrouwbaarheid, tastbaarheid, responsiviteit en empathie .
Enkele gevolgen van slechte kwaliteit zijn onder meer verlies van omzet , aansprakelijkheid, lagere productiviteit en hogere kosten.
Zonder brandstof is er niets dat kan branden. Zonder zuurstof is er geen brand. En wanneer de minimale temperatuur van het vuur niet gehaald wordt, zal er geen brand zijn. De meeste branden in huis ontstaan door eigen toedoen van de aanwezigen.
Een aantal definities: “Voldoen aan specificaties.”; “Geschikt voor gebruik.”; “Voldoen aan de uitgesproken en niet uitgesproken wensen van de klanten.”; en “Het vermogen om te voldoen aan de verwachtingen van alle belanghebbenden.”
Als Quality Control kwaliteitscontroles en inspecties voor je uitvoert, heb je de zekerheid dat jouw order voldoet aan de gestelde eisen, specificaties en wensen. Ook voorkom je met onze kwaliteitscontroles en inspecties eventuele problemen die tijdens de productie kunnen ontstaan en het productieproces vertragen.
kwaliteit zelfstandig naamwoord (EXCELLENCE)
de mate van uitmuntendheid van iets, vaak een hoge mate ervan : Ons bedrijf garandeert de kwaliteit van onze koopwaar. [ U ] Kwaliteit verwijst vaak naar hoe goed of slecht iets is: De stof was van de hoogste kwaliteit.
Kwaliteit is belangrijk in het productieproces. Zonder kwaliteitsborging en -controle zouden bedrijven niet in staat zijn om te voldoen aan de steeds hogere eisen van klanten.
Ik definieer kwaliteit met drie kenmerken: • Intuïtief . • Werkt zoals het hoort (Impliciete garantie).• Betrouwbaar . Het moet makkelijk te gebruiken zijn.