Eerste generatie Boxster/Cayman modellen zijn tegenwoordig ook vrij goedkoop, hetzelfde geldt voor oudere Cayenne en Panamera modellen. Dit komt vooral omdat de productieaantallen van deze auto's mijlenver hoger liggen in vergelijking met welk 911 model dan ook.
Voor zo'n sportieve auto valt dat zeer goed mee. Bij een regelmatig onderhoud blijven de kosten beperkt: iets meer dan 400 euro voor een klein onderhoud en iets meer dan 1.000 euro voor een groot onderhoud. Goed om op voorhand te weten: met zijn hoge gewicht en vermogen vreet de Cayenne remblokjes zoals Obélix zwijnen.
Van de Porsche Cayenne-modellen zijn de betrouwbaarste jaren 2009, 2019 en 2018. Er zijn slechts een paar klachten en geen enkele die ernstig zijn geweest. Hoewel 2020 ook betrouwbaar is, zijn de gegevens niet overtuigend omdat het een recent model is.
Laat je overigens niet zomaar verleiden door die 'lage' aanschafprijzen: de 996 – en een Porsche in het algemeen – is een dure auto om in te rijden. Dat betekent dat onderhoud al heel snel heel duur wordt, en dat je wat vaker naar de garage moet dan met de gemiddelde Suzuki Swift.
In de categorie sportwagens rijdt de Porsche 911 Carrera S vooraan met 59,8 procent waardevastheid.
Porsche is niet alleen betrouwbaarder dan Mercedes-Benz, maar verslaat ook andere Duitse luxe automerken zoals BMW, Audi, en VW. Volgens de ranglijsten van J.D. Power is het meest betrouwbare Porsche model op de markt de Porsche 911, terwijl het minst betrouwbare Porsche model de Porsche Boxster is.
De Porsche 924 is ook een van onze favoriete auto's die in waarde stijgt vanwege de lagere investeringsprijs, ongeveer $ 10.000. Als u wilt investeren in oldtimers, raden wij u de Porsche 911 van 1965-1980 of de Porsche 924 van 1975-1988 aan. Beide vormen een uitstekend investeringsvehikel voor 2022.
Ongeacht het model of het productiejaar, de meeste Porsches zijn uitzonderlijk gebouwd en ze bieden ook een hoop indrukwekkende technologie en technische oplossingen. Porche's missie om verbazingwekkende prestaties te leveren is zeker duidelijk op het moment dat je je ogen op het prijskaartje legt.
De Porsche Cayenne Coupé met 340 pk kost minimaal 124.000 euro. Voor de Cayenne Turbo Coupé brengt Porsche minimaal 207.800 euro in rekening. Ter vergelijking: een normale Cayenne met 340 pk begint bij 113.300 euro. Voor de Cayenne Turbo ben je minimaal 200.300 euro kwijt.
Tip voor sportieve bestuurders: koop een Cayenne met dynamische chassiscontrole (PDCC) en een actieve ophanging (PASM). Cayennes zijn over het algemeen rijkelijk uitgerust, maar ook complex. Check daarom alle functies alvorens je je handtekening plaatst.
Een Porsche rijden in Nederland kan vanaf 91.753 euro. Voor dat geld rijd je in de Porsche Taycan 71kWh ev rwd 240kW aut, de goedkoopste Porsche van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Porsche 911 (992) 3.8t sport classic 405kW wat daarmee de duurste Porsche van Nederland is.
De Porsche Cayenne is leverbaar in 9 uitvoeringen. De prijzen van de Cayenne lopen uiteen van 107.273 tot 228.518 euro. De snelste Porsche Cayenne accelereert in 3.8 seconden naar 100 km/h.
Waaruit bestaat de kleine beurt voor uw Porsche? Onze technici controleren onder meer slijtagegevoelige delen zoals banden en remmen. Motorolie en oliefilter worden tijdens het periodieke klein onderhoud ververst en vernieuwd.
Volledig hybride: verbrandingsmotor en elektromotor werken zo optimaal mogelijk samen. Deze is bij lage snelheid volledig elektrisch, bij hoge snelheid een volledige verbrandingsmotor en tijdens de acceleratie beiden tegelijkertijd. De accu wordt opgeladen tijdens het remmen en door de verbrandingsmotor.
Panamera 4 E-Hybrid.
Werpt u een blik achter de schermen: de fabrieksbezichtiging leidt u naar de kern van Porsche Leipzig – de productie. Hier ontstaan de Panamera en de Cayenne. Volgens de nieuwste technische principes van de moderne modulefabricage. Ook de Macan staat al in de startblokken.
De optrekkende daklijn geeft Porsche de scherpe, aerodynamische uitstraling. Brede schouders en contouren die helpen de wielen te accentueren. Een agressieve luchtinlaat vooraan, in plaats van een radiatorrooster. Forward thinking-technologie die naadloos in het ontwerp wordt geïntegreerd.
Porsche vult stukje bij beetje het programma van de nieuwe 911 aan. De nieuwste aanwinst is de 911 Carrera 4 en Carrera 4S. De ´4´ staat daarbij voor vierwielaandrijving en daarmee voor nog betere wegligging.
Hoewel we alle soorten motoriseringen hebben meegenomen in het onderzoek, dus ook diesels en elektrische auto's, blijken auto's met een benzinemotor of benzine-hybride's het meest waardevast. Niet geheel verrassend zijn het vooral Japanse en Duitse crossovers en SUV's die het goed doen in deze lijst.