Als je problemen ondervindt bij het casten van video via de
Als je Chromecast niet werkt, probeer dan eerst het apparaat opnieuw op te starten. Haal de stekker eruit, wacht een minuut en steek hem vervolgens weer in. Wacht een paar minuten tot het apparaat volledig is opgestart en probeer opnieuw verbinding te maken met je Chromecast.
Zorg ervoor dat de tv is ingesteld op de HDMI-ingang waarop uw Chromecast is aangesloten , bijvoorbeeld HDMI 1 of HDMI 2. Sluit de kabel weer aan. Let op: zorg ervoor dat u de stroomkabel loskoppelt en niet de HDMI-kabel die op de tv is aangesloten.
Probeer de kabel aan te sluiten op een andere HDMI-poort van je tv. Probeer een nieuwe HDMI-kabel. Probeer een HDMI-poort op een andere tv, indien beschikbaar. Als je kunt streamen op een andere tv, is er mogelijk een probleem met de HDMI-poort van de oorspronkelijke tv.
Eerste probleemoplossing
Zorg ervoor dat het Google streamingapparaat rechtstreeks op een stroombron is aangesloten . Gebruik het netsnoer en de adapter die bij het streamingapparaat zijn geleverd. Zorg ervoor dat de tv is ingesteld op de HDMI-ingang waarop uw streamingapparaat is aangesloten, bijvoorbeeld HDMI 1 of HDMI 2. Sluit het snoer weer aan.
Als je problemen ondervindt bij het casten van video via de Google Cast-functionaliteit naar je Android TV, check je of je de huidige versie van de Google Cast-receiver gebruikt. Zorg dat je Google Cast-receiver is geüpdatet naar versie 1.33 of hoger voor de beste resultaten.
Haal de stekker van uw Chromecast uit het stopcontact, wacht ongeveer een minuut en steek hem er dan weer in. Gebruik de HDMI-extender die bij uw Chromecast-apparaat is geleverd als u die hebt. Sluit uw Chromecast aan op een andere tv. Voer een fabrieksreset uit.
Als je een zwart of leeg scherm zonder geluid krijgt wanneer je Netflix probeert te kijken of te openen, betekent dit meestal dat Netflix niet kan worden afgespeeld vanwege een probleem met je apparaat of met de kabel tussen je apparaten.
Wanneer uw TV geen beeld heeft maar wel geluid, ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk aan de verbinding tussen audio en video. Hierbij is het belangrijk om eerst de HDMI-aansluiting te controleren en de HDMI-kabel te vervangen.
Problemen oplossen. Zorg ervoor dat uw apparaat en de tv zijn verbonden met hetzelfde thuisnetwerk . Zorg ervoor dat uw apparaat en de tv de juiste tijdsinstellingen hebben. Opmerking: Raadpleeg het artikel Hoe u de datum en tijd van de tv kunt aanpassen om de datum en tijd van de tv in te stellen.
Als het Cast-pictogram niet verschijnt, controleer dan of je telefoon en je Chromecast (of compatibele tv) zijn verbonden met hetzelfde Wi-Fi-netwerk. Controleer ook of de Netflix-toepassing up-to-date is. Als het probleem aanhoudt, start dan je router, je telefoon en je Chromecast opnieuw op.
Zorg ervoor dat de Chromecast rechtstreeks op een stroombron is aangesloten . Gebruik de stroomkabel en adapter die bij de Chromecast zijn geleverd. Zorg ervoor dat de tv is ingesteld op de HDMI-ingang waarop uw Chromecast is aangesloten, bijvoorbeeld HDMI 1 of HDMI 2. Sluit de kabel weer aan.
Sommige apps blokkeren Screen Mirroring. Dit betekent dat applicatieontwikkelaars zelf kunnen kiezen of ze Screen Mirroring willen blokkeren. Zo hebben Netflix, Disney Plus, Ziggo Go en Apple TV besloten dit te blokkeren.
Installeer de Videoland-app opnieuw (indien mogelijk). Check of er firmware/software updates zijn. Het is belangrijk dat je tv helemaal up-to-date is. Verbind de tv met een kabel direct aan de modem/router.
Je kunt als volgt de helderheid van Netflix wijzigen op een telefoon of tablet: Tik op het scherm terwijl een serie of film wordt afgespeeld. Schuif de helderheidsindicator omhoog of omlaag om de helderheid te verhogen of te verlagen.
Het kan worden veroorzaakt door de voeding, een verkeerde invoer- of bronselectie of een fout in de interne hardware of software van de tv .
Als u per ongeluk de resolutie instelt op een waarde die uw tv niet ondersteunt , kan dit ertoe leiden dat er geen beeld wordt weergegeven. Het resetten van de weergave-instellingen naar de standaard- of fabrieksinstellingen kan het probleem oplossen. Problemen met de stroomvoorziening: In bepaalde gevallen kunnen problemen met de stroomvoorziening ervoor zorgen dat uw tv wel geluid heeft, maar geen beeld.
De levensduur van een Chromecast-apparaat is afhankelijk van het gebruik en onderhoud . Het wordt geleverd met een beperkte garantie van 1 jaar die gebruikers garandeert om een omruiling te verwerken, in het geval dat Chromecast niet werkt zoals bedoeld.
Als andere apparaten ook geen verbinding kunnen maken met het wifi-netwerk, ligt het probleem waarschijnlijk bij de router en niet bij het streamingapparaat . Controleer of de signaalsterkte sterk is of dat de router een firmware-update nodig heeft. Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met uw internetprovider (ISP) of de fabrikant van de router.
Een veelvoorkomend probleem met de Chromecast-afstandsbediening zijn lege batterijen . Vaak over het hoofd gezien, kan het leeglopen van de batterij de functionaliteit van de afstandsbediening stoppen. Bovendien kan het verkeerd plaatsen van de batterij leiden tot een niet-reagerende afstandsbediening, een veelvoorkomend maar eenvoudig te verhelpen probleem.