Uw werkgever maakt samen met u een Plan van aanpak. Dit doet u uiterlijk 2 weken nadat de bedrijfsarts de Probleemanalyse heeft opgesteld. In het Plan van aanpak staat hoe u zo snel en verantwoord mogelijk weer aan het werk kunt.
PVA staat voor PolyVinyl Alcohol, en is een zacht biologisch afbreekbaar plastic. Het heeft daarbij een zeer gewilde en handige eigenschap namelijk dat het oplost in water. Dit maakt dit materiaal ideaal voor gebruik als support materiaal tijdens het printen.
In je plan van aanpak beschrijf je wat de rode draad van jouw scriptie gaat worden. Het plan van aanpak dwingt je om voorafgaand aan je onderzoek (afstudeeronderzoek) goed na te denken over wat je gaat onderzoeken en hoe je dat gaat doen.
Een plan van aanpak wordt ook wel eens een projectplan genoemd. In een plan van aanpak staan de voorwaarden op basis waarvan het project wordt uitgevoerd. Het komt voor het eerst aan bod bij de initiatiefase van een project en vormt de basis voor de andere projectfasen.
Je beschrijft dus niet enkel de opdracht, maar ook de omvang van de opdracht, de manier waarop je zal rapporteren, het verwachte/gewenste resultaat enz. Als je een plan van aanpak schrijft voor een scriptie, vermeld je hier ook wat voor tussenproducten je op zal leveren.
Wat is het verschil tussen een projectplan en een plan van aanpak?
Een projectplan (ook wel plan van aanpak genoemd) is het basisdocument voor de uitvoering van een project. Je beschrijft hierin per fase zo concreet mogelijk welke producten of resultaten het team op moet leveren, hoe dat moet gebeuren en wanneer het klaar moet zijn.
Het Plan van Aanpak wordt door de werkgever samen met de werknemer opgesteld. In het Plan van Aanpak worden afspraken over de functiemogelijkheden gemaakt, het advies van de bedrijfsarts wordt hierin meegenomen. In het Plan van Aanpak moet duidelijk worden wat er gedaan gaat worden om passende arbeid te vinden.
Het Plan van aanpak is een momentopname. Uw werknemer en u zorgen ervoor dat het Plan van aanpak altijd actueel is en stellen het doorlopend bij als dat nodig is. Hiervoor houdt u goed onderling contact. Ons advies is om elkaar minimaal elke zes weken te spreken.
Hoe lang jouw plan van aanpak (PvA) moet zijn is afhankelijk van de richtlijnen van jouw studie. Een doorsnee PvA is tussen de 7 en 15 pagina's lang (exclusief bronnenlijst en bijlagen).
Als u door uw ziekte (tijdelijk) niet uw eigen werk kunt doen, kunt u misschien werken in een andere functie bij uw huidige of bij een andere werkgever. U maakt hier samen met uw werkgever afspraken over. Deze beschrijft u in het Plan van aanpak. U beschrijft daarin ook wat u van de gemaakte afspraken vindt.
In je inleiding introduceer je je onderwerp, stelt de probleemstelling op en vertelt je doelstelling en je onderzoeksvragen. Verder maak je een korte beschrijving van de onderzoeksopzet en maak je een leeswijzer.
Een plan van aanpak dwingt je om na te denken over alle factoren van je onderzoek. Zodra jouw plan van aanpak wordt goedgekeurd, weten jij en jouw begeleiders precies wat er gaat gebeuren. Je komt dan niet voor verrassingen te staan. Je beschrijft in jouw plan van aanpak de rode draad van wat je wil onderzoeken.
Dit document bevat alle belangrijke projectinformatie zoals het projectbereik, de doelen, succescriteria, bedrijfswaarde en potentiële projectrisico's. Dit wordt ook vaak een projectcharter of een projectbriefing genoemd.
Een goed projectplan helpt je het gestelde doel op tijd en binnen het budget te realiseren. Je maakt een projectplan in overleg met de opdrachtgever. Het wordt daarmee ook een document waarin je afspraken vastlegt die je met elkaar maakt. Op die manier verklein je het risico van verkeerde verwachtingen.