Alle bestanden die door Dropbox online worden opgeslagen, worden versleuteld en bewaard op veilige opslagservers. Deze opslagservers bevinden zich in datacenters in de Verenigde Staten.
Is Dropbox veilig? Alles wat je in Dropbox zet is versleuteld. Alleen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord kun je bij de bestanden. Dus als iemand zonder die gegevens bij bestanden kan dan zijn ze onleesbaar door de versleuteling.
Meld je aan bij je Dropbox-account op alle apparaten en voeg vervolgens je bestanden en mappen toe aan de Dropbox-map op je computer, telefoon of tablet. De nieuwste versie van al je bestanden en mappen is beschikbaar op alle apparaten.
Sluit je andere toepassingen. Als je een van je Dropbox-bestanden hebt geopend in een andere toepassing, zoals Word, wordt het bestand mogelijk niet goed gesynchroniseerd. Sluit alle toepassingen behalve Dropbox, sluit het bestand, en open het vervolgens opnieuw in Dropbox.
Met Dropbox Basic kun je makkelijk én gratis bij je bestanden vanaf meerdere apparaten, waaronder computers, smartphones en tablets: Windows en Mac: installeer onze app en alles in je account verschijnt in de Dropbox-map op je computer.
Dropbox is een clouddienst voor het online opslaan van bestanden. De gebruiker kan met Dropbox bestanden synchroniseren op verschillende apparaten en ze tegelijkertijd delen met vrienden. Dropbox synchroniseert bestanden tussen verschillende computers via de Dropbox-client die hiervoor gebruikmaakt van het internet.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan. Synchroniseren van ondertitels bij een digitale film: de ondertitels gelijk laten lopen met het beeld.
Bestanden die je uploadt naar Google Drive, worden opgeslagen in beveiligde datacenters. Als je computer, telefoon of tablet kapot is of kwijtraakt, kun je via een ander apparaat nog steeds bij je bestanden. Je bestanden zijn privé, tenzij je ze met anderen deelt.
Als er weinig opslagruimte vrij is op je telefoon of tablet, werkt de synchronisatie niet. Ga als volgt te werk om opslagruimte vrij te maken op je apparaat: Verwijder apps die je niet gebruikt. Verwijder gedownloade bestanden of bestanden die je hebt gemaakt, of verplaats bestanden naar je computer.
Dropbox biedt je 2GB gratis opslagruimte, wat aanzienlijk minder is dan Google Drive. Voor meer ruimte betaal je, op basis van een jaarcontract, 8,25 euro per maand voor 1TB. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden voor teams. Voor 10 euro per gebruiker per maand heb je 2TB aan opslagcapaciteit per gebruiker.
Open de Dropbox-map op je computer. Klik met de rechtermuisknop op het item (bestand of map) dat je wilt delen. Klik op Verwijderen (Windows) of Verplaats naar Prullenmand (Mac).
Wil je iets meer, dan kan je het best naar de Google Drive. Voor 1,99 euro per maand heb je 100 GB aan cloudopslag. Voor hetzelfde bedrag heb je bij OneDrive maar de helft. Bij iCloud krijg je 50 GB voor 99 cent per maand.
Wanneer je twee Dropbox-accounts koppelt, kun je er eenvoudig tussen schakelen overal waar je Dropbox gebruikt, zonder dat je je telkens bij de één hoeft af te melden en bij de ander hoeft aan te melden. Je kunt je accounts koppelen op dropbox.com, in de Dropbox-desktopapp en de Dropbox iOS-app.
Conclusie: wie echt niet veel ruimte nodig heeft, raden we op basis van de prijs Google Drive aan. Naast 15GB gratis opslagruimte zijn er voldoende tarieven om de capaciteit op maat van je zaak te kiezen. OneDrive is het beste alternatief, aangezien je dan voor een pakket met de Office-producten kunt gaan.
U kunt elk bestand opslaan in Google Drive: foto's, tekeningen, video's en meer. U kunt een bestand in Drive op één apparaat opslaan en daarna is het automatisch ook beschikbaar op al uw andere apparaten. Er zijn drie manieren om uw bestanden in Drive te zetten.
Met Drive voor desktop streamt u uw Drive-bestanden rechtstreeks vanuit de cloud naar uw Mac of pc. Zo gebruikt u minder schijfruimte en netwerkbandbreedte. Omdat Drive-bestanden worden opgeslagen in de cloud, worden wijzigingen die u of bijdragers aanbrengen overal automatisch geüpdatet.
Je hebt een Google-account nodig om synchronisatie aan te zetten. Open Chrome op je computer. Log in op je Google-account. Aanzetten.