Verbinding makenU kunt de WiFi aan boord gebruiken zodra u zit, of in sommige landen kort na het opstijgen. Zet uw apparaat in de vliegtuigmodus, maak verbinding met ons WiFi-netwerk en volg de stappen die op uw scherm verschijnen.
Het antwoord is vrij duidelijk: Ja, u mag WiFi gebruiken in het vliegtuig. Sinds 2013 hoeft u uw mobiele toestellen zelfs niet meer volledig uit te schakelen zolang ze in de vliegtuigmodus staan. Dit is besloten door het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart (EASA).
Voor Europese vluchten geldt: De Surf Pass kost 8 euro en hiermee kan je de hele vlucht het internetten, e-mailen en tekstberichten verzenden. KLM raadt of om met deze pass te streamen. De Nederlandse luchtvaartmaatschappij verkoopt namelijk ook een Stream Pass, en deze kost 12 euro.
De kosten kunnen zo laag zijn als $ 10 per vlucht — of zo hoog als $ 35 per vlucht op sommige internationale American Airlines-vluchten . Frequente American Airlines-vliegers willen misschien een maandabonnement kopen. Een American Airlines Wi-Fi-abonnement kost $ 49,95 per maand of $ 59,95 per maand voor een abonnement voor 2 apparaten.
Meestal laten luchtvaartmaatschappijen met een wifi-symbooltje op je ticket of reserveringspagina zien dat er mogelijk internet is aan boord. Gratis wifi vind je slechts bij enkele buitenlandse luchtvaartbedrijven, waaronder JetBlue Airways, Emirates, Qatar Airways, Aer Lingus en Air New Zealand.
Krijg wifi aan boord, nu met streaming aan boord. Blijf verbonden met gratis wifi aan boord, streaming en berichten op de Go5G-abonnementen van T-Mobile. Bovendien krijgen Delta SkyMiles®-leden gratis wifi op Delta en ON US , de hele vlucht lang op geselecteerde Delta-vluchten binnen de VS, zelfs als u geen T-Mobile-klant bent.
WiFi passes. Als er WiFi is op uw vlucht, kunt u een van de WiFi passes kopen. Welke passes beschikbaar zijn, hangt af van uw bestemming en het type vliegtuig waarmee u vliegt. U kunt de WiFi passes tijdens het inchecken aanschaffen, of wanneer u aan boord bent.
Hoge installatie- en onderhoudskosten : Het installeren en onderhouden van de benodigde apparatuur voor wifi aan boord is duur. Luchtvaartmaatschappijen berekenen deze kosten vaak door aan passagiers. 2. Beperkte concurrentie: Er zijn weinig internetproviders aan boord, wat leidt tot hogere prijzen vanwege gebrek aan concurrentie.
On-board Wi-Fi. Blijf verbonden met de wereld, werk en uw sociale netwerk vanuit het comfort van uw stoel met .air, onze Wi-Fi-service. We rollen Wi-Fi geleidelijk uit over zowel onze lange- als korteafstandsvloten en de meeste van onze vliegtuigen zijn nu verbonden.
USD 2,99 ‑ USD 5,99 afhankelijk van de lengte van uw vlucht. Chat via WhatsApp, iMessage, Facebook Messenger, WeChat, Line of Viber met onze dienst voor alleen berichten.
4G in vliegtuigen
De vliegtuigen vangen dit signaal op en zetten het om tot een wifi-netwerk, waar jij als passagier gebruik van kunt maken. Passagiers moeten inloggen op dit wifi-netwerk. Je kunt dus niet je eigen 4G-verbinding gebruiken.
De Pegasus wifi-messenger is een nieuw type smart wearable die in een medische omgeving gebruikt wordt. De wifi messenger integreert in één device de mogelijkheid voor zowel (video)gesprekken als berichten, zoals medische alarmen. De Pegasus werkt ook via WLAN.
Je kan de wifi passes tijdens het inchecken aanschaffen, of wanneer je aan boord bent. Binnen Europa kost een surfpass 8 euro en op intercontinentale vluchten 18 euro.
Vliegtuigen hebben op twee manieren toegang tot wifi: via landgebaseerde zendmasten met een antenne onder het vliegtuig, en over oceanen met behulp van satellieten met een antenne boven op het vliegtuig . Deze activiteit verandert het vliegtuig in een wifi-hotspot waarmee passagiers kunnen browsen, streamen en verbonden kunnen blijven tijdens de vlucht.
Bellen, sms'en en data gebruiken is dan niet mogelijk. Vliegtuigmaatschappijen vragen je om je telefoon in deze stand te zetten, omdat de radiosignalen die telefoons uitzenden en ontvangen, de signalen in de cockpit kunnen verstoren. Vooral landen en dalen zou dan meer risico's met zich meebrengen.
U moet misschien zelfs een kleine vergoeding betalen . Een van de dingen die u misschien wilt controleren voordat u die vlucht boekt, is of er internet aan boord beschikbaar is en wat de kosten zijn. Sommige luchtvaartmaatschappijen bieden gratis internet aan als manier om klanten binnen te halen, hoewel veel luchtvaartmaatschappijen nog steeds kosten in rekening brengen voor toegang.
Gogo AVANCE is de meest bewezen en krachtigste piloten-wifi-oplossing van vandaag . Als moderne piloot is vliegen zonder inflight-connectiviteit een nadeel. Verbeter uw veiligheid, logistiek en productiviteit met een van de connectiviteitsoplossingen van Gogo. Met Gogo AVANCE L3 en L5 kunt u dat.
De meeste vluchten staan niet toe dat u video streamt via sites en apps zoals YouTube, Netflix, Hulu of HBO . U kunt nog steeds toegang krijgen tot films en tv-programma's via de United-app. U kunt echter wel video streamen op de volgende vliegtuigen: geselecteerde Airbus 319, geselecteerde Boeing 737's, waaronder de 737 MAX 8 en 9, en Boeing 757-300's.
U kunt bijvoorbeeld op tv uw favoriete sport bekijken terwijl u op 12 kilometer hoogte zit of op de hoogte blijven van wat er op de grond gebeurt terwijl u in de lucht bent. Dat en meer is allemaal mogelijk met ice TV live. Kies een kanaal vanuit uw eigen scherm en mis niets.
Heeft TUI fly wifi aan boord? Nee, TUI fly heeft nog geen volledige wifi aan boord.
Is er wifi aan boord? Nee.
Tot 2014 was het in de EU zelfs verboden om elektrische apparaten te gebruiken. Tegenwoordig mag je je telefoon gebruiken in het vliegtuig, maar moet je hem wel op vliegtuigstand zetten.
Vliegtuigmodus is verplicht
Bovendien heb je er weinig aan om je mobiel aan te laten staan. Boven de drie kilometer valt het signaal van de telefoon weg. En het vliegtuig beweegt ook nog eens te snel om goed bereik te hebben. In vliegtuigmodus kun je wel bluetooth en wifi aanzetten.
Sinds de Europese Unie heeft aangegeven dat aan boord van vliegtuigen ook een 5G-verbinding mag zitten, zou je in de lucht in theorie normaal gebruik van je telefoon kunnen maken. Toch is dat vrijwel nooit mogelijk.