Blokkeer je simkaart. Je kan je simkaart direct via MijnKPN blokkeren. Bereikbaar blijven? Vraag na blokkade telefonisch of in de winkel direct een nieuwe simkaart aan.
Als je simkaart gestolen is of je bent je simkaart kwijt, dan is het heel belangrijk dat je je simkaart zo snel mogelijk laat blokkeren. Zo kan niemand misbruik maken van je abonnement.
Je wilt je simkaart blokkeren. Bel gratis 0800 - 0402. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Blokkeer zo ie zo je Simkaart door te bellen naar 0800-0094 of My Vodafone. Daar kunnen ze je Sim-kaart blokkeren en je een nieuwe Sim-kaart opsturen waarmee je natuurlijk je nummer behoud.
Simkaart geblokkeerd: zo deblokkeer je hem. Als je simkaart is geblokkeerd, vraagt je smartphone om een pukcode. Vaak kun je de pukcode vinden in het pakketje waar je simkaart destijds ook in zat. Je hoeft dit pakketje overigens niet per se te bewaren.
Zo kan een gestolen mobiele telefoon direct worden verkocht op marktplaats voor een mooie prijs. Daarnaast kiezen sommige dieven ervoor om de telefoon uit elkaar te halen en de verschillende onderdelen te verkopen. Dat maakt de telefoon meteen onherkenbaar, terwijl criminelen er wel geld aan verdienen.
Toestel op afstand volgen/blokkeren
Het is wel verstandig om te controleren of dit ook zo is. Android: Instellingen -> Google -> Beveiliging -> Controleer op de opties De locatie van dit apparaat op afstand bepalen en Op afstand vergrendelen en wissen toestaan.
Je kan telefoons opsporen via de website van de dienst, android.com/find, of je kan de Vind mijn apparaat-app installeren op een ander Android-toestel. Vervolgens krijg je op een kaart de laatst bekende locatie te zien.
Doe aangifte bij de politie
De politie maakt na je een aangifte een proces-verbaal op, wat je nodig hebt als je eventueel een claim indient bij een verzekeraar. Ook als je niet verzekerd bent, doe je er goed aan om aangifte te doen. De kans is misschien klein, maar misschien vindt de politie je telefoon terug.
Na activatie kan het enkele minuten duren voordat de simkaart daadwerkelijk is geactiveerd. Uw mobiel opnieuw aan en uitzetten werkt hierbij. Werkt dat niet, en hebt u een nieuw abonnement afgesloten? Dan kan het zijn dat u het mobiele netwerk van KPN handmatig moet toevoegen.
Dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd. Hij is dan niet meer te ontgrendelen en is hierdoor onbruikbaar. Je kunt dan een vervangende simkaart aanvragen, via Mijn Simyo of de app. Je krijgt dan een nieuwe simkaart, met een nieuwe pin- en pukcode.
Bij een aantal providers is de simkaart gratis. Bij andere providers betaal je er een bepaald bedrag voor (meestal rond €10,) soms ook afhankelijk van hoeveel tegoed je direct op je simkaart wil hebben staan om direct te kunnen bellen, sms'en en internetten.
Hoe blokkeer ik mijn simkaart? Om je abonnement te blokkeren, contacteer ons op 0800 95 95 5. Zit je in het buitenland? Bel dan naar +32 495 95 95 00.
Als je gsm gestolen wordt, kan je dan op elk moment van de dag bellen naar het nummer 078 15 10 25. Daar geef je je IMEI-nummer door en dan worden alle oproepen van dit toestel geblokkeerd. De drieste gsm-dief is er dan aan voor de moeite. Sommige toestellen kan je zelf via het internet blokkeren of onbruikbaar maken.
Vorig jaar zijn er ruim 43.000 smartphones in Nederland gestolen, zo laat het ministerie van Veiligheid en Justitie vandaag weten. In 2013 ging het nog om bijna 70.000 toestellen.
Je simkaart wordt definitief geblokkeerd wanneer je de PUK-code 10 keer verkeerd invoert. Wanneer dit gebeurt verschijnt er op je scherm het bericht: kaart geblokkeerd. Je kunt de simkaart helaas niet meer deblokkeren.
In het kort: elke simkaart heeft een pincode. Voer je die net iets te vaak verkeerd in? Dan gebruik je een pukcode om de simkaart te ontgrendelen.
IMEI-nummer traceren via 'Apparaat vinden'
Google biedt hier een oplossing voor in de app 'Vind mijn apparaat' (Find My Device in het Engels). In de app is het IMEI-nummer toegevoegd bij apparaatgegevens.
IPhone en Android traceren
U kunt hem traceren met behulp van uw Apple ID (iPhone) of Google account (Android). Deze optie moet u vooraf wel activeren. Met een iPhone werkt dit via instellingen > icloud.com > zoek mijn iPhone. Op een Android toestel werkt het via Google instellingen en de app apparaatbeheer.