Post gericht aan iemand andersJe kunt de post terugsturen naar de afzender. Dit doe je als volgt: Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt.
Verwacht je een pakketje en wil je ook iets terugsturen? Geef je retour dan mee aan de pakketbezorger die bij je langskomt. Alleen even een PostNL-retourlabel opplakken en klaar.
Wie betaalt de kosten bij retour afzender? Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Je kunt jouw retourzending afgeven op een ServicePoint of kiezen voor een pick-up door onze koerier. Als je een ServicePoint kiest, bepaal je zelf waar en wanneer je de retourzending afgeeft.
Gebruik gewoon het DHL-retourlabel dat bij uw bestelling zat of dat u per e-mail van de webwinkel is toegestuurd om uw pakket te retourneren. Verwijder eventuele oude labels, plak het retourlabel op het pakket en geef uw pakket af bij een DHL ServicePoint bij u in de buurt. Wij zorgen ervoor dat het wordt teruggestuurd naar de afzender .
Geef je pakket af bij een PostNL-punt of een pakketautomaat. Met onze handige locatiewijzer vind je er snel een in jouw buurt. Tip: kies bij 'Wat wil je doen?' voor de optie 'Pakket versturen, retour'.
U kunt verzoeken dat het postkantoor van bestemming het item voor u vasthoudt of het terugstuurt naar de afzender . Controleer of uw zending in aanmerking komt voor Package Intercept. Als u in aanmerking komt, kunt u uw verzoek online indienen nadat u bent ingelogd met uw USPS.com-account.
Hoe retourneer ik een pakket? Volg de instructies van de verkoper op hun website of op de pakbon die bij uw artikel is geleverd. Velen bieden een gratis retourservice die u kunt gebruiken bij het postkantoor . Of u kunt betalen om uw artikel te retourneren bij een van onze vestigingen.
Vul containers met opvulmateriaal zoals noppenfolie of piepschuimchips (verkrijgbaar bij de meeste Post Office®-vestigingen). Schrijf een retouradres op het item. Zet een contactnaam, adres en telefoonnummer erin. Sluit alle randen en openingen goed af met nylon- of vinyltape.
Wanneer je een ander pakket via PostNL thuisverwacht kun je het te retourneren pakket dus ook aan de bezorger meegeven.
Postmedewerkers en onze snelle apparatuur hebben slechts een korte seconde om naar een envelop te kijken, informatie te lezen en deze in te voeren voor verwerking. Post met onvoldoende informatie of post die onvoldoende gefrankeerd is, wordt afgewezen en teruggestuurd naar de afzender met de aantekening "Return to Sender". Deze aantekening is erg ...
Ligt je pakket bij een PostNL-punt en wil je het pakket weigeren? Dan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace. Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender.
Als u het poststuk niet hebt geopend, kunt u het markeren als "Retour afzender" en de United States Postal Service zal het zonder extra kosten aan u retourneren . Als u het poststuk opent en niet tevreden bent met wat u aantreft, kunt u het weggooien.
Schending van het briefgeheim
Het is strikt verboden om poststukken die niet aan u zijn geadresseerd te openen, vernielen of weg te gooien. Het maakt hierbij geen verschil of de post afkomstig is van een buur, familielid of een andere persoon.
De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet. Je kunt ook zelf contact opnemen met het post- of koeriersbedrijf. Bijvoorbeeld als je over een track & trace beschikt en je graag wilt weten waar je pakket blijft.
Als u de brief of het pakket heeft ondertekend, moet u de verzendkosten voor het terugsturen betalen .
De ontvanger weigerde het pakket: Als uw ontvangers de levering weigeren, verandert het postkantoor de trackingupdate naar 'return-to-sender' of 'package denied'. Het stuurt het item terug naar uw adres of gooit het weg, afhankelijk van of u een retouradres hebt opgegeven .
Als het poststuk op de verkeerde locatie wordt afgeleverd: Wis of markeer de informatie niet, en schrijf geen enkel type goedkeuring op het poststuk. Doe het item terug in de brievenbus of geef het item terug aan uw postbode.
Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
Door een brief of pakket te voorzien van de tekst “Retour afzender” laat u het lokale postkantoor weten dat het pakket terug moet naar de oorspronkelijke afzender.