Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
3 keer verkeerde pincode ingetoetst: je kunt je pas altijd deblokkeren. Kwijt of gestolen: je kunt je pas deblokkeren als die binnen 14 dagen na blokkering weer terecht is. Is de pas langer dan 14 dagen geleden geblokkeerd? Vraag dan een vervangende betaalpas aan.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Procedure. Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Pincode vergeten of geblokkeerd
Als u 3 keer een verkeerde pincode invult op de e. dentifier, wordt uw pincode geblokkeerd. Weet u de juiste pincode weer?
Kan iemand anders mijn betaalkaart blokkeren? Bij voorkeur neem je best zelf contact op met Card Stop. Als dit niet kan, mag je iemand vragen dit in jouw plaats te doen.
Direct tijdelijk blokkeren
Weet je niet waar je betaalpas is? Blokkeer hem dan tijdelijk. Terwijl je in alle rust uitzoekt wat er met je pas is gebeurd, weet je zeker dat er niemand anders ondertussen misbruik van kan maken. Je blokkeert je betaalpas direct zelf online.
Als je drie keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst blokkeert je pinpas. Dan doet ie het niet meer. Als dat gebeurt of als je pinpas kapot is bel of mail je je contactpersoon.
Je hebt je nieuwe betaalpas binnen 3 werkdagen in huis, dit kost € 3,95.
Deblokkeer zelf je creditcard
Na het 3x intoetsen van een verkeerde pincode, deblokkeer je je creditcard in de meeste gevallen zelf.
In die sms vragen we om te bellen naar + 32 2 205 85 85 met snelcode 1500. Dit is het nummer van Worldline. De medewerkers van Worldline controleren dan of je kaart effectief misbruikt wordt. Als je binnen 24 uur bevestigt dat alles in orde is, deblokkeren we je ING-kredietkaart.
Wanneer je een contact deblokkeert, ontvang je geen berichten, oproepen of statusupdates die het contact naar jou heeft verzonden toen hij of zij geblokkeerd was.
Je kunt op een aantal manieren herkennen dat je bent geblokkeerd: Je ziet niet meer wanneer een contact voor het laatst online is geweest in het chatvenster. Zie hier voor meer informatie. Je ziet geen updates van de profielfoto van een contact.
In het geval van een bankblokkade kan je geen bankrekening, betaalrekening of hypotheek meer afsluiten bij financiële instellingen. Dit kan aanhouden voor een periode van maximaal acht jaar. Daarnaast mag de bank de klantrelatie opzeggen bij het vermoeden van vertrouwensbreuk door bijvoorbeeld fraude.
Rabofoon: 0900 - 0909
De Rabofoon is 24 uur per dag bereikbaar via: 0900-0909 (€ 0,20 per gesprek plus de gebruikelijke telefoonkosten). Vanuit het buitenland bel je de Rabofoon via: +31 499 499 199.
Fraude met contactloos betalen
Ze toetsen op een mobiele pinautomaat een bedrag in onder de €25,- en proberen het apparaat bij je pinpas in de buurt te houden. Waarschijnlijk lukt de contactloze betaling zonder dat je het merkt. Je ontdekt pas dat je bent geskimd, als je je rekeningoverzicht bekijkt.
Dan kunt u de puk code opvragen bij uw mobiele provider. Wanneer u de puk code opvraagt bij de provider, zullen zij deze aan u doorgeven. Zo kunt u daarna weer zorgeloos genieten van uw smartphone!
U beschikt over 3 pogingen om uw pincode in te voeren. Na 3 opeenvolgende fouten wordt uw kaart geblokkeerd.
De voornaamste oorzaken en de mogelijke oplossingen waarom u geen betaling of geldopneming kan uitvoeren met uw debetkaart zijn: Uw kaart is beschadigd of onleesbaar . Uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. Het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende.