Het is niet mogelijk om individuele bij- of afschrijvingen uit je boekhouding te verwijderen. Wanneer je dit zou doen, klopt de som beginsaldo + alle bij- en afschrijvingen = eindsaldo niet meer.
Losse transacties verwijderen
In principe horen alle bij- en afschrijvingen van je zakelijke rekening namelijk bij je boekhouding. Zou je wel een enkele transactie verwijderen, dan is je boekhouding niet meer compleet en kan je banksaldo niet goed berekend worden op de balans.
Ga naar Financieel > Bank en kas > Afschriften > Bankbestanden. Selecteer het afschrift waarvan je boekingen wilt verwijderen en klik op de hyperlink Verwijderen. Selecteer de boekingen die je wilt verwijderen. Klik op Verwijderen en bevestig.
Wenst u toch een bankafschrift te verwijderen dient u dit te doen via het menu Boekhouding > Alle boekingen > selecteer bij Type: Bank > en vul bij Boekingsnummer het nummer van het bankafschrift in zoals aanwezig bij 'Alle (verwerkte) bankafschriften' > selecteer de regel en klik op 'Selectie verwijderen'.
Periodieke overboeking stopzetten via de ABN AMRO app
Tik dan op 'Toekomst'. Tik op de periodieke overboeking die u wilt stopzetten. Tik op 'Verwijder'.
Periodieke overboeking aanpassen
In Mijn SNS doe je dat bij 'Ingeplande overschrijvingen'. Gebruik je de app? Kies dan de rekening waar je een periodieke overboeking voor hebt ingesteld en klik op 'gepland'. Hier kun je bijvoorbeeld het bedrag aanpassen of de overboeking stoppen .
De transacties worden 13 maanden in de app bewaard. Als je de app reset of verwijdert, worden alle opgeslagen gegevens ook meteen verwijderd.
Een betaling kan alleen direct teruggedraaid worden als het een automatische incasso gaat. Dit kan eenvoudig via je bankieren app tot acht weken na de datum van de afboeking. Als u zelf geld naar een verkeerd rekeningnummer stort (losse overboeking) is het helaas niet vanzelfsprekend om het geldbedrag terug te krijgen.
Doet u een aankoop die meer kost dan € 10.000 en betaalt u contant? Dan moet de verkoper een cliëntenonderzoek doen. Deze controle is verplicht om witwassen en financieren van terrorisme te voorkomen.
Banken zijn verplicht om ongebruikelijke transacties bij FIU-Nederland te melden. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). U meldt zowel uitgevoerde transacties als transacties die nog niet afgerond zijn (voorgenomen transacties).
Ja, je kunt het bedrag verhogen of bepaalde verrichtingen verwijderen en zo het aan te zuiveren bedrag verlagen.
Wil je geen papieren afschriften meer ontvangen? Het stopzetten van papieren betaal- en spaarafschriften regel je makkelijk in Mijn ING. Je kunt je af- en bijschrijvingen ook in Mijn ING downloaden.
Voor het aanvragen van een hypotheek of ander krediet vraagt de bank vaak om afschriften van de betaal- en spaarrekeningen van de kredietnemer. Als je die gegevens zelf veranderd kan er sprake zijn van fraude bij kredietaanvraag.
Zie ook: Een foutieve betaling kunt u niet intrekken en wij mogen deze niet naar u terugboeken. De ontvanger moet het bedrag zelf naar u terugboeken. Als je geld hebt overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer, kun je dat niet zelf terugboeken.
Wij kunnen het bedrag niet voor u terughalen.
Je kunt tot 7 jaar terug een kopie aanvragen. Een kopie van een rekeningafschrift kost € 5 per afschrift (volgnummer) en € 10 voor een overzicht per maand.
Hoe kom ik aan een afschrift ouder dan 7 jaar? Helaas is de maximale historie van je betaal- en spaarrekeningen t/m 7 jaar. Dit betekent dat je afschriften van 8 jaar en ouder niet kunt downloaden of aanvragen.
Bij de meeste banken zijn digitale afschriften maar een beperkte tijd online te raadplegen en downloaden; 15 maanden is daarbij een gangbare periode. Dat betekent dus dat je digitale bankafschriften tijdig moet opvragen en thuis digitaal moet opslaan.
Download dan elk jaar je bij- en afschrijvingen en sla ze op. Zo kun je straks ook verder dan 24 maanden terugkijken en hoef je niet te betalen voor een kopie van een afschrift.
Beveiligde verbinding. We bieden je een veilige verbinding als je aan het internetbankieren bent in Mijn SNS , de SNS Mobiel Bankieren app of de nieuwe SNS App gebruikt. Gegevens die je verstuurt worden versleuteld verzonden, zodat anderen niet kunnen meekijken.
Je kunt bij SNS met je pas standaard tot € 1.000 contant geld opnemen bij een geldautomaat. En standaard mag je met je pas tot € 2.500 betalen in een winkel.