Nummers die niet meer in gebruik zijn worden uitgegeven zodra Vodafone deze weer mag uitgeven. Echter, het is niet mogelijk om nummers die je niet meer hebt, om deze opnieuw aan te vragen. Nummers worden automatisch vrij gegeven en als jij een nieuw abonnement neemt dan krijg je gewoon weer een ander nummer.
Om je nummer over te nemen heb je een T-Mobile simkaart met een telefoonnummer nodig. Het nummer op de simkaart is tijdelijk. Dit tijdelijke nummer wordt namelijk omgezet naar je oude, vertrouwde telefoonnummer. Goed om te weten: het telefoonnummer dat je mee wilt nemen moet actief zijn.
De Autoriteit Consument & Markt haalt bij telecombedrijven ongebruikte 06-nummers terug, zodat die na een 'afkoelingsperiode' opnieuw kunnen worden uitgegeven. Het recyclen van mobiele telefoonnummers kan volgens sommige experts een beveiligingsrisico zijn.
Het aanvragen van een nieuw nummer kost € 11,69. Je krijgt een willekeurig nieuw nummer dat nog niet in gebruik is. Het duurt ongeveer 4 werkdagen om je nummer te wijzigen.
Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Dit doe je door te bellen, een SMS versturen, data te gebruiken of door op te waarderen. Gebruik je je prepaid nummer langer dan 6 maanden niet? Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken.
Als een simkaart komt te vervallen wordt het prepaidnummer van het netwerk gehaald. Zodra dit nummer verwijderd is valt de simkaart vaak niet meer te activeren. De enige optie is dan nog om een nieuwe prepaid kaart aan te schaffen.
Het is het beltegoed dat erop staat, wat mogelijk kan verlopen. Dit gebeurt wanneer je een lange tijd geen gebruik hebt gemaakt van een mobiele dienst of je simkaart niet hebt opgewaardeerd. Voor bijna alles providers geldt dat de houdbaarheid van je beltegoed tussen de 6 en 9 maanden verloopt.
Je kunt gewoon een nieuwe prepaid simkaart bestellen en nummerbehoud aanvragen of voor een vervangende simkaart bij je huidige provider kiezen. In beide gevallen heb je wel je simkaartnummer en PUK-code nodig. Alleen wanneer je simkaart is verlopen is je nummer behouden sowieso niet mogelijk.
U vraagt nummerbehoud aan bij uw nieuwe aanbieder. Hij doet de aanvraag bij uw oude aanbieder. Uw oude aanbieder mag deze aanvraag niet weigeren. Verder hebt u recht op nummerbehoud tot 1 maand na de datum van beëindiging van de overeenkomst.
2 - Je abonnement wordt geblokkeerd
Als je na de herinneringen de factuur nog niet betaald hebt, of als je de betalingsregeling niet nakomt, moeten we helaas je abonnement blokkeren. Er zijn twee blokkades: Gedeeltelijke blokkade: je kunt niet meer bellen, sms'en en internetten, maar je bent wel nog bereikbaar.
Alle WhatsApp-accounts zijn gekoppeld aan mobiele telefoonnummers. Omdat nummers vaak worden hergebruikt door providers, kan het zijn dat de vorige eigenaar van jouw huidige telefoonnummer WhatsApp heeft gebruikt.
Op de site van Autoriteit Consument & Markt (ACM) kun je opzoeken hoelang je nummer bestaat en of je nummer geporteerd is. Als je nummer geporteerd is, dan betekent dat dat het ooit is uitgegeven door een bepaalde provider en vervolgens is overgezet naar een andere provider.
De simkaart
De kaart koppelt je telefoonnummer aan je telefoon. De chip op deze kaart zorgt ervoor dat als iemand jouw nummer belt, het gesprek naar jouw toestel gestuurd wordt. Een simkaart koop je los of in combinatie met een toestel. Een losse simkaart zonder toestel heet sim-only.
Ja, u kunt bellen naar klantenservice via 152, geeft u het nummer door zodat de medewerker voor u kan nagaan als het nummer nog actief is.
Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
Je Vodafone abonnement gaat in op de dag dat je nummer wordt overgezet. Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen met je oude sim. Zodra die niet meer werkt, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel of installeer je de eSIM volgens het stappenplan.
Wanneer je overstapt naar een andere provider en je je nummer meeneemt, noemen we dit overstappen met nummerbehoud. Je kunt ook bij dezelfde provider blijven onder dezelfde gegevens en met hetzelfde 06-nummer, dit noemen we een verlenging. Bij een verlenging behoud je automatisch je telefoonnummer.
Nummerbehoud aanvragen
Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, gaat je nieuwe abonnement in op de dag dat je oude abonnement niet meer werkt. Nadat je een nieuw abonnement hebt besteld op onze website wordt er een nummerbehoudverzoek ingediend bij de provider. Je ontvangt daarna vanuit de provider een sms.
Dat is niet moeilijk als je de juiste stappen volgt. Als je de simkaart in je smartphone vervangt, blijven je contacten en andere gegevens gewoon staan in het opslaggeheugen van je smartphone. De simkaart zit in de meeste smartphones verborgen in een klein laatje of houdertje aan de zijkant.
De oude staat nog aan.. Als je abonnement en nummer overgegaan zijn naar je nieuwe toestel en nieuwe simkaart, dan is de oude simkaart vanzelf gedeactiveerd. Bellen met je oude toestel zal niet meer lukken.
Wat gebeurt er als je je simkaart in een andere telefoon stopt? Zolang de simkaart in de andere telefoon past kun je er gewoon gebruik van maken. Het is dus niet zo dat de telefoon buiten werking raakt. Of en hoe je gebruik maakt van het mobiele netwerk heeft namelijk met de simkaart te maken.
Je tegoed blijft onbeperkt geldig, als je het minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Na elk betaald belletje of sms'je, elke internetsessie (niet via wifi) en elke opwaardering, is je totale tegoed weer 6 maanden geldig.
Als het beltegoed ierts onder de €0,00 komt wordt de aansluiting slechts eenzijdig geblokkeerd. In dit geval kun je wel nog inkomende oproepen/berichten ontvangen.