Wat doe je als je Galaxy-toestel geen oproepen kan maken of ontvangen. Als je geen oproep kunt maken met je Galaxy-toestel, ligt dit misschien aan een fouten SIM-kaart, een probleem met je account of provider of een toestelinstelling.
Wanneer je Samsung toestel laat jij niet bellen of gebeld worden probeer om: Toestel uit en aanzetten. Selecteer netwerk handmatig. Simkaart is geblokkeerd.
Test je simkaart in een ander toestel.
Als je simkaart in een ander toestel werkt, dan is er een probleem met je toestel. Neem contact op met de fabrikant van je toestel of reset je toestel naar fabrieksinstellingen. Let op: Een reset kan ervoor zorgen dat bepaalde gegevens of instellingen verloren gaan.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
1 Oplossing
1) Open de telefoon-app en ga naar Instellingen >> Oproep instellingen >> Meer instellingen/Aanvullende services (afhankelijk van je software-versie) >> Oproepen blokkeren. Staat daar iets aan? Indien ja, dan zet je het blokkeren uit en zou alles het weer moeten doen.
Open de telefoon-app en ga naar Instellingen - Oproep instellingen - Meer instellingen -Oproepen blokkeren.
Oproepen (de)blokkeren
Open de app Telefoon. Druk op de menutoets. Kies Oproep-Instellingen. Kies Oproep weigeren.
Ik kan niet bellen met mijn Samsung Galaxy S10 Android 9.0
Dan kan het soms helpen om de telefoon te herstarten. Oplossing: Herstart de telefoon. Druk op de aan/uit-knop en houd de knop ingedrukt. Druk gelijktijdig onder op de volumeknop en houd de knop ingedrukt tot de telefoon opnieuw opstart.
Als je niet kunt bellen met je Galaxy, kan dat liggen aan een defecte simkaart, een probleem met je account of provider, of een instelling van het apparaat.
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Als je telefoon direct doorschakelt naar de voicemail is waarschijnlijk de Niet Storen-functie op je toestel actief. Met 'Niet storen' schakel je geluid uit voor oproepen, waarschuwingen en meldingen die je ontvangt terwijl je telefoon vergrendeld is.
Je ontvangt de oproepen van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je iPhone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers.
Als blokkering van inkomende oproepen is geactiveerd, kun je geen gesprekken ontvangen. Oplossing: Je kunt de blokkering opheffen via My Vodafone. Let op: er wordt een nieuw browservenster geopend.
Als je bepaalde personen niet kunt bellen, kan het zijn dat ze niet bereikbaar zijn. Wat ook kan is dat je het bewuste telefoonnummer per ongeluk geblokkeerd hebt. Controleer dat in je telefoon. Het staat meestal in het menu 'Contacten'.
Dit zou betekenen dat je toestel in de niet-storen stand staat. Dit is ook te herkennen aan een maantje die je ziet in het bedieningspaneel (het scherm wat je naar boven kan halen bij iPhone en naar beneden kan halen bij Android). Hier, of in de instellingen van je toestel kan je dit ook uitzetten.
Ik kan niet bellen met mijn Samsung Galaxy A52 5G Android 11.0. Als je de telefoon hebt ingesteld om een bepaald netwerktype te gebruiken, kan er geen verbinding met een netwerk gemaakt worden, wanneer het gekozen netwerktype buiten bereik is. Oplossing: Automatisch kiezen van een netwerktype inschakelen.
Wat betreft de situatie omtrent het bellen is het handig om te checken of je simkaart goed in je telefoon geplaatst is en of je de Simpel simkaart gebruikt. Na deze check is het ook raadzaam om je telefoon even uit te schakelen en weer aan te zetten zodat je opnieuw bij het netwerk wordt aangemeld.
Je sim opnieuw verbinden, helpt dat? Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
Als je simkaart niet is aangemeld op het netwerk in het buitenland probeer dan via de instellingen een andere netwerk operator te selecteren om na te gaan of je daar wel bereik mee hebt. Kijk eventueel in de T-Mobile Toestelhulp. Of zet je telefoon even uit en weer aan.
Als je problemen hebt met bellen of gebeld worden, heb je mogelijk een probleem met de netwerkdekking. Dit is waarschijnlijk het resultaat van je locatie, bijvoorbeeld een garage of betonnen gebouw. Test of een wijziging van locatie helpt. Als dit niet helpt, controleer dan de netwerkdekking in jouw omgeving.
Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Als je Vermoedelijke spambeller of Spam ziet als beller-ID, kan het gesprek spam zijn. Je kunt het gesprek beantwoorden of het nummer blokkeren en melden. Als een gesprek van iemand die je kent, wordt gemarkeerd als spam, kun je de fout melden.
Wanneer u een telefoonnummer of contact blokkeert, kan deze u nog steeds bellen of een voicemail sturen, maar u ontvangt hiervan geen melding. Berichten die worden verzonden of ontvangen, worden niet afgeleverd. Het contact ontvangt ook geen melding dat het gesprek of bericht is geblokkeerd.
Door een nummer te blokkeren kan er met dit telefoonnummer geen contact meer worden opgenomen via een oproep of sms. Alleen het nummer wordt geblokkeerd, dus niet een persoon. Dat houdt in dat je nog steeds met een ander telefoonnummer gebeld kunt worden.