Controleer of je Apple Pay kunt gebruiken: Neem contact op met de kaartverstrekker om te zien of deze Apple Pay ondersteunt. Werk bij naar de nieuwste versie van iOS, watchOS, macOS of visionOS. Je apparaat moet Face ID, Touch ID of Optic ID hebben of er moet een toegangscode op zijn ingesteld.
Controleer of u Apple Pay kunt gebruiken: Neem contact op met uw kaartuitgever om te zien of zij Apple Pay ondersteunen. Werk bij naar de nieuwste versie van iOS, watchOS, macOS of visionOS. Controleer of u Face ID, Touch ID, Optic ID of een toegangscode op uw apparaat hebt ingesteld.
Mogelijk heb je een onbetaalde bestelling. Lees hoe je een onbetaalde bestelling betaalt. Neem contact op met je financiële instelling. Mogelijk moet je je financiële instelling vragen om internationale aankopen op je bankpas of creditcard toe te staan.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Als je net bent begonnen met het gebruiken van je kaart via Apple Pay of Google Pay, kunnen je kaartbetalingen worden geweigerd als de kaartautorisatie niet is gelukt. Als er onvoldoende geld op je rekening staat bijvoorbeeld, of als je kaart geblokkeerd is.
Een betaalkaart of creditcard toevoegen op je iPhone
Als je problemen ondervindt bij het toevoegen van een kaart, neem dan contact op met je kaartuitgever. Tik op 'Vorige kaarten' om een kaart toe te voegen die je eerder hebt gebruikt. Tik op 'Betaalkaart' of 'Creditcard' om een nieuwe kaart toe te voegen.
Kan ik in het buitenland ook betalen met Apple Pay? Ja, Apple Pay werkt overal ter wereld. Overal waar je contactloos kunt betalen met je betaalpas, kun je ook betalen met Apple Pay.
Ga naar de Apple Watch-app op je iPhone. Tik op Mijn Watch en tik vervolgens op Wallet & Apple Pay. Als je kaarten op je andere Apple-apparaten hebt, of kaarten die je onlangs hebt verwijderd, tik je op Voeg toe naast een kaart die je wilt toevoegen en voer je de CVV van de kaart in. Voor elke andere kaart tik je op Voeg kaart toe en volg je de instructies op het scherm.
De meeste kaarten moeten worden geverifieerd voordat ze kunnen worden gebruikt. Om er zeker van te zijn dat de jouwe geen problemen hebben, ga je naar de Watch-app en tik je op Wallet. Je ziet een lijst met je kaarten; alle kaarten die niet kunnen worden gebruikt, hebben 'Niet beschikbaar' ernaast. Tik op deze kaart en je krijgt mogelijk een optie om het verificatieproces te doorlopen.
Ga naar de Apple Watch-app op je iPhone. Tik op 'Mijn Watch' > 'Wallet en Apple Pay'. Als je kaarten op je andere Apple apparaten hebt staan of kaarten hebt die je onlangs hebt verwijderd, tik je op 'Voeg toe' naast de kaart die je wilt toevoegen en voer je de CVV-code van de kaart in.
Nadat je Apple Pay in de Apple Watch-app op je iPhone hebt geconfigureerd, kun je betalingen doen in winkels, ook wanneer je je iPhone niet bij je hebt. (Apple Pay is niet in alle landen en regio's beschikbaar.)
Het gebruik van Apple Pay is eenvoudiger en veiliger dan een fysieke kaart. Nadat je je kaarten hebt toegevoegd aan de Wallet-app, kun je met Apple Pay veilig betalen in winkels, voor het openbaar vervoer, in apps en op websites die Apple Pay ondersteunen.
Enkele mogelijke redenen waarom de transactie wordt geweigerd, ook al verschijnt de digitale kaart nog steeds in de Apple Wallet, zijn: Uw kaart is tijdelijk geblokkeerd . Uw kaart of de transactierekening heeft onvoldoende saldo of limiet voor de transactie.
Of voeg handmatig een kaart toe: open de Wallet-app, tik op het plus-symbool en volg de stappen op het scherm . U moet uw gegevens verifiëren bij uw bank of kaartuitgever. Als u een gekoppelde Apple Watch hebt, hebt u ook de mogelijkheid om de kaart toe te voegen aan uw horloge.
Open het menu in de Payconiq by Bancontact-app en selecteer 'Betaalmiddelen'.Verwijder je oude Bancontact-kaart.Voeg je nieuwe Bancontact-kaart toe.
Als een betaalkaart die je gebruikt met Apple Pay wordt geweigerd of niet werkt wanneer je een aankoop probeert te doen, controleer je of je kaart geschikt is voor gebruik met Apple Pay. Ga op je apparaat naar de Wallet-app of naar de instellingen voor Wallet en Apple Pay: Open de Wallet-app op je iPhone.
Mogelijk heb je een onbetaalde bestelling. Lees hoe je een onbetaalde bestelling betaalt. Neem contact op met je financiële instelling. Mogelijk moet je je financiële instelling vragen om internationale aankopen op je bankpas of creditcard toe te staan.
Uw kaart kan om verschillende redenen worden geweigerd: de kaart is verlopen; u hebt uw kredietlimiet overschreden; de kaartuitgever ziet verdachte activiteiten die kunnen wijzen op fraude; of een hotel, autoverhuurbedrijf of ander bedrijf heeft uw kaart geblokkeerd (of gereserveerd) voor het geschatte totaalbedrag van uw rekening.
Zet NFC aan om te betalen met Wallet : Uw telefoon ondersteunt NFC niet of NFC staat uit. Als u contactloos wilt betalen, moet u NFC aanzetten. Kaart opgeschort : Er is een probleem met uw kaart. Neem contact op met uw bank om het op te lossen.
Als de betaalpas wordt geweigerd voordat de betaalautomaat vraagt om een pincode, dan heeft de betaalautomaat de chip op de betaalpas niet goed kunnen lezen. De betaalautomaat maakt dan gebruik van de magneetstrip zoals bij zakelijke tankpassen.