De meeste telefoonverzekeringen vergoeden de aankoopprijs bij diefstal of verlies. De dagwaarde van je toestel moet dan wel minimaal 50% van de nieuwwaarde bedragen, anders wordt de dagwaarde uitgekeerd. Bij het afsluiten van een telefoonverzekering is het belangrijk om je polisblad goed door te lezen.
Diefstal of verlies van je telefoon buitenshuis, maar in Nederland is verzekerd op de BuitenDeDeur verzekering. Gebeurt dit terwijl je in het buitenland bent of op vakantie in Nederland? Dan is diefstal of verlies van je telefoon verzekerd op de Doorlopende Reisverzekering met aanvullende dekking Bagage.
Doe in ieder geval altijd aangifte bij de politie. Zo heb je niet alleen kans dat je gestolen toestel zijn weg nog naar je terugvindt, maar ook voor de meeste verzekeringen is aangifte een vereiste. Het kan zijn dat de politie naar het serienummer (IMEI-nummer) van je telefoon vraagt.
Als u alle schadegebeurtenissen wilt verzekeren, heeft u een Allrisk-dekking nodig. Hiermee kunt u er zeker van zijn dat uw telefoon voor val- en stootschade verzekerd is. Waterschade en diefstal wordt hier in de meeste gevallen ook mee gedekt.
In Nederland ben je verzekerd bij een reis met een betaalde overnachting. Je bagage is dan verzekerd voor schade, verlies en diefstal. spullen die je niet privé gekocht hebt of die eigendom zijn van een bedrijf.
Er is sprake van verlies van inkomsten na een bedrijfsongeval wanneer u als gevolg van het arbeidsongeval uw werk (gedeeltelijk) niet meer kunt uitvoeren. Dit betekent dat u door het werkongeluk minder kunt verdienen dan daarvoor.
Een Inboedelverzekering dekt schade aan spullen in je huis door bijvoorbeeld diefstal, lekkage of brand. Onder inboedel verstaan we alle spullen in huis die niet vastzitten. Ze zijn dus te verhuizen. De keuken valt niet onder een Inboedelverzekering, maar het keukengerei wel.
Als je een allrisk-verzekering hebt, kun je er in ieder geval zeker van zijn dat je telefoon voor val- en stootschade verzekerd is. Waterschade en diefstal wordt hier in de meeste gevallen ook mee gedekt. Bekijk eens op de website van je verzekeraar om te zien wat er wel en niet wordt gedekt in jouw geval.
De fabrieksgarantie is alleen voor schade die niet door de gebruiker is veroorzaakt. Bijvoorbeeld als het scherm zonder enige aanleiding stuk gaat of als er dingen plotseling losraken. Garantie volgens wetgeving houdt in dat een telefoon ook tegen een klein stootje moet kunnen. Hij mag dan niet meteen stuk zijn.
Met de BuitenDeDeur verzekering zijn je bezittingen die je mee naar buiten neemt in Nederland verzekerd. Denk aan je dure telefoon, laptop, tablet en camera. Maar ook medische hulpmiddelen, protheses en sieraden zijn meeverzekerd. Met de BuitenDeDeur verzekering zijn al deze bezittingen standaard meeverzekerd.
Ga naar Android Market, meld je aan met je account en installeer de app op je kwijtgeraakte telefoon. Geef de locatie door aan de politie, zij kunnen de telefoon voor je achterhalen.
Je Android-toestel vinden als je hem kwijt ben, doe je met 'Vind mijn apparaat'. Dit is een dienst van Google en houdt voor je bij waar je telefoon precies is. Het is van belang dat je deze functie inschakelt.
IPhone en Android traceren
U kunt hem traceren met behulp van uw Apple ID (iPhone) of Google account (Android). Deze optie moet u vooraf wel activeren. Met een iPhone werkt dit via instellingen > icloud.com > zoek mijn iPhone. Op een Android toestel werkt het via Google instellingen en de app apparaatbeheer.
De afkorting WA staat voor 'Wettelijke Aansprakelijkheid'. Een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering dekt de kosten van schade die je met jouw auto of aan ander motorvoertuig bij anderen veroorzaakt. Officieel noemen we dit schade die je veroorzaakt bij derden of tweezijdige schade.
Een aansprakelijkheidsverzekering beschermt u als verzekerde tegen het risico van aansprakelijkheid. De aansprakelijkheidsverzekering vergoedt vrijwel alle schade aan personen (letselschade) en aan andermans spullen (zaakschade) die door de verzekerde wordt veroorzaakt.
Smartphones, tablets en laptops die je niet bij aanschaf hebt verzekerd, kun je alsnog verzekeren bij SmartPhonePolis. Mits deze niet ouder zijn dan één jaar, en deze zowel geen schade vertonen als storingsvrij werken. Jouw kostbare apparaat is dan volledig verzekerd voor alle onvoorziene gebeurtenissen.
Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
De kosten kunnen variëren van €30-€350.
Sommige bedrijven nemen het risico om alleen het glas (touchscreen) te vervangen of door imitatie onderdelen te gebruiken, dit heeft maar 1 voordeel: de prijs. - Kwaliteit is een stuk lager, dat wil zeggen: meer kans op krassen en barsten.
Met de ANWB Inboedelverzekering zijn je spullen all risk verzekerd, bijvoorbeeld in geval van brand, diefstal of wateroverlast. En bij diefstal van sieraden of een fiets uit je schuur. Ook is schade die je onbedoeld zelf veroorzaakt verzekerd, zoals een vaas die per ongeluk uit je handen valt.
Do: Kies voor de aansprakelijkheidsverzekering van de ene partij of de inboedelverzekering van de ander. Don't: Kies niet zomaar een verzekering, zoek eerst uit wat de dagwaarde van het beschadigde voorwerp is.
Je kent het wel, je hebt net een nieuwe telefoon en je laat hem vallen. Of nog erger, hij wordt gestolen of je verliest hem! Dit soort ongelukken kunnen snel in de papieren lopen. Met een telefoonverzekering ben je tegen dit soort vervelende gebeurtenissen verzekerd en worden de kosten (gedeeltelijk) vergoed.
Wat dekt een inboedelverzekering niet? Schade die je zelf veroorzaakt doordat je iets omstoot of laat vallen, is alleen gedekt met een allrisk-polis. Schade als gevolg van opzet, grove eigen schuld of achterstallig onderhoud is meestal nooit gedekt.
Zorgkosten terug krijgen
De rekening declareren kan vaak op verschillende manieren digitaal en per post. Zorgverzekeraars hebben geen verplichting om zo snel mogelijk terug te betalen. Toch geven vrijwel alle zorgverzekeraars aan dat zij binnen 10 werkdagen de kosten overmaken naar de verzekerde.
Het claimen van één of twee schades is vaak geen probleem. Iedereen kan wel eens schade rijden. Wanneer je meerdere schades claimt in een korte periode, dan kan de verzekeraar een waarschuwing geven. Je ontvangt dan een waarschuwingsbrief.