SEO is een kanaal waarmee je voor lange tijd verkeer naar jouw website blijft trekken. Bovendien zorgt het op de lange termijn voor veel omzet. Wanneer je eenmaal in de top 10 van de zoekmachineresultaten terecht komt op één of meerdere zoekwoorden, krijg je meer verkeer naar je website.
SEO is een duurzaam marketingkanaal dat helpt het verkeer te vergroten en de gebruikerservaring te verbeteren.
SEO staat voor search engine optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Onder SEO vallen alle werkzaamheden die je uitvoert om ervoor te zorgen dat je website hogere posities pakt in zoekmachines, zoals Google.
De kanalen die deel uitmaken van digitale marketing zijn alle kanalen met een digitale basis: websites, webshops, blog, sociale media platformen, online adverteren, e-mailmarketing, app 's, search (bijv. Google), influencers, e-magazines, sms, billboards etc. In de kanalen ontmoet je je doelgroep.
Aangezien Google in Nederland en Europa veruit het grootste marktaandeel heeft, spreken we in dit blog voor het gemak over Google als we het over zoekmachines hebben. Binnen SEO zijn er drie belangrijke pijlers die de basis vormen voor een goede website: autoriteit, content en techniek.
Er zijn meerdere technieken die je kunt gebruiken voor SEO, zoals zoekwoordonderzoek, on-page SEO, off-page SEO, linkbuilding, meta tags, technische SEO en mobiele optimalisatie.
In SEO moet je content geoptimaliseerd worden voor twee primaire doelgroepen: mensen en zoekmachines . Dit betekent dat je de content optimaliseert die je doelgroep ziet (wat er daadwerkelijk op de pagina staat) en wat zoekmachines zien (de code). Het doel is altijd om nuttige, hoogwaardige content te publiceren.
Digitale marketingkanalen zijn platforms die u kunt gebruiken om uw doelgroepen online te bereiken . Ze kunnen sociale media, zoekmachines of websites omvatten. Digitale marketingkanalen geven u de mogelijkheid om producten te verkopen, merkbekendheid op te bouwen en uzelf te positioneren binnen een bepaalde branche.
Digitale kanalen zijn online platforms en digitale communicatietools die worden gebruikt om informatie te verspreiden of diensten te verlenen . Ze worden niet alleen gebruikt als hulpmiddel om te communiceren en te interacteren met klanten, maar ze kunnen bedrijven ook helpen goederen en diensten te promoten en verkopen.
SEO kun je best zelf doen, maar om het goed te doen heb je wel up-to-date kennis nodig. Daar is deze kennispagina voor. Hier lees je om te beginnen wat SEO is en wat het anno 2024 precies inhoudt. Er verandert namelijk nogal wat binnen het vakgebied!
SEO staat voor Search Engine Optimization en is het proces dat wordt gebruikt om de technische configuratie, de relevantie van de inhoud en de linkpopulariteit van een website te optimaliseren. Hierdoor worden de pagina's beter vindbaar, relevanter en populairder voor de zoekopdrachten van gebruikers. Als gevolg hiervan rangschikken zoekmachines de pagina's beter.
CRO staat voor Conversion Rate Optimization, ook wel conversie optimalisatie genoemd in het Nederlands. Het doel van CRO is om het conversiepercentage van een website te verhogen. Anders gezegd: met hetzelfde aantal online bezoekers meer leads en conversiedoelen te realiseren.
Hier komt de kracht van zoekmachineoptimalisatie (SEO) om de hoek kijken : een distributiekanaal dat vaak over het hoofd wordt gezien, maar dat zeer effectief is en dat elk bedrijf kan domineren om te winnen.
Om de SEO van je YouTube-kanaal te verbeteren, moet je je richten op trefwoordonderzoek, boeiende en hoogwaardige content maken, de titels, beschrijvingen en tags van je video's optimaliseren, aangepaste miniaturen gebruiken en interactie met kijkers stimuleren door middel van vind-ik-leuks, reacties en shares.
Junior SEO specialist: gemiddeld tussen de 2.500 en 3.125 euro bruto per maand; Medior SEO specialist: gemiddeld tussen de 2.975 en 4.024 euro per maand; Senior SEO specialist met ruime ervaring: gemiddeld tussen de 3.825,- en 4.500 euro bruto per maand.
Er zijn drie soorten distributiekanalen : direct, indirect en hybride. Direct. Met het directe kanaal verkoopt het bedrijf rechtstreeks aan de klant.
Social media zijn vandaag een volwaardig verkoopkanaal dat stilaan goed ingeburgerd raakt voor bepaalde categorieën van producten zoals kleding & accessoires. We spreken nu dus ook van social commerce of social shopping. Live Shopping zijn live videosessies waarbij je een selectie uit je gamma voorstelt en verkoopt.
Contentmarketing
Deze kanalen omvatten uw blog, sociale mediaplatforms, e-mail, videomarketing en podcast, als u die hebt. Contentmarketing kan verkeer naar uw website leiden, vertrouwen opbouwen bij uw publiek en eventuele vragen over uw producten beantwoorden.
Crosschannel betekent dat je je producten via meerdere kanalen verkoopt. Het kan bijvoorbeeld een webshop en een fysieke winkel zijn. De webshop en de winkel spelen samen, ze hebben hetzelfde business idee, dezelfde directie, afdelingen en medewerkers die op een uniforme manier werken.
Wij gebruiken in dit boek het woord communicatiemiddel om de drager van de boodschap aan te duiden. Ofwel: het middel dat je inzet om een boodschap over te brengen ofwel te dragen. En we gebruiken het woord communicatie- kanaal om het medium aan te geven dat de boodschap bij de doelgroep brengt.
Voor ambitieuze digitale marketing- en SEO-professionals is het cruciaal om de drie pijlers van SEO te begrijpen: technisch, on-page en off-page . Deze factoren beïnvloeden de prestaties en crawlability van uw site, de kwaliteit en structuur van uw content en de off-site factoren die de geloofwaardigheid van uw site vergroten.
SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization. In het Nederlands noemen we dit zoekmachine optimalisatie. Met zoekmachine optimalisatie wil je zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van zoekmachines komen te staan. Denk bijvoorbeeld aan de zoekmachines Google, Bing en DuckDuckGo.
De #1 Google-rangschikkingsfactor
Bij WebTek zeggen we dat de belangrijkste onderdelen van SEO en de belangrijkste Google-rankingfactoren de webpaginatitels en kopteksttags zijn. Titels vertegenwoordigen het belangrijkste onroerend goed van elke website – ze zijn uw beste kans om Google precies te vertellen waar uw website of webpagina over gaat.