Het merk RITUAL is eigendom van L'OREAL, een bedrijf dat is vermeld in Paris. De ISIN code, het internationale identificatienummer van het beursgenoteerde bedrijf, is FR0000120321. De sector van RITUAL is Verpakte consumentengoederen.
Geschiedenis. Het bedrijf werd in 2000 opgericht door Raymond Cloosterman, een voormalig medewerker van Unilever. Met een kleine investeringskring van vrienden begon het bedrijf in een kelder aan de Herengracht in Amsterdam. Het eerste filiaal van Rituals opende zijn deuren in de Kalverstraat, eveneens in de hoofdstad.
Tegenwoordig beheert Rituals meer dan 600 winkels in 27 landen in Europa, Azië, het Midden-Oosten en Noord-Amerika. Volgens de strategie van het bedrijf worden alle winkels in eigen beheer gerund. We gebruiken daarom geen franchisesysteem in nieuwe landen of in de landen waar we momenteel al winkels hebben.
Waar worden onze producten geproduceerd? Alle cosmetica producten worden geproduceerd door specialistische laboratoria en hi-end cosmetica bedrijven in Europa. Bevatten de producten plastic scrubdeeltjes? Alle Rituals producten zijn 100% plastic scrub vrij!
Rituals begrijpt heel goed dat het niet gaat om de producten zelf. In plaats daarvan verkopen ze pure luxe en verwenmomenten, zowel voor jezelf als om anderen mee te verrassen. Dat is geld waard, waardoor je bereid bent om 2x zoveel te betalen ten opzichte van vergelijkbare producten bij andere merken.
Kort samengevat is mijn review over de Rituals producten niet zo positief. Qua huidproducten klopt dit ook zeker. Omdat deze gewoonweg teveel irriterende geurstoffen bevatten. Maar van The Rituals geurstokjes, geurkaarsen, homesprays en parfum zal ik altijd fan blijven!
We zijn een wereldwijd merk dat in het jaar 2000 is opgericht in Amsterdam. Tegenwoordig is Rituals actief in meer dan 807 winkels, 2700 shop-in-shops verspreid over 33 landen in Europa, Azië, het Midden-Oosten en Noord- en Zuid-Amerika.
Persoonlijk leven. Cloosterman is getrouwd met Colette van Eerd. Zij is telg uit de superfamilie Van Eerd en sinds 2011 ceo bij Jumbo. Samen hebben ze 4 kinderen en wonen ze een groot deel van het jaar in het Belgische Knokke.
"De filosofie van Rituals zit dicht aan tegen de tijdsgeest van nu, waarin mindfulness en yoga een belangrijke rol spelen", zegt hij. Dat zijn bedrijf veel innoveert is de andere succesfactor: "Zelfs midden in de crisis groeiden wij door, omdat wij blijven investeren in innovatie, mensen en winkels."
We verkochten luxe producten voor een betaalbare prijs. We hadden geen doelgroep op basis van leeftijd, of geslacht, maar op basis van mindset: mensen die wilden genieten. En we zetten in op het creëren van kleine geluksmomentjes, even stilstaan in de hectiek van alledag.
Vind je balans met Rituals
Bij Rituals gelooft men dat iedereen een balans moet vinden tussen zijn of haar drukke leven en ontspanning. De producten van Rituals helpen dan ook om dagelijkse routines om te vormen tot rituelen. Rituelen waarin je rust pakt en even geniet van het moment.
Cosmeticaketen Rituals maakt geen reclame voor zijn producten, maar probeert klanten aan zich te binden via social media. “Op de verschillende social media-kanalen hebben we direct contact met onze klanten”, vertelt hoofd marketing van Rituals, Nicole Verburg, donderdag tijdens het Social Media Congres 2012.
Rituals Cosmetics Enterprise B.V. is een Nederlands cosmeticabedrijf met circa 800 winkels, verspreid over 27 landen, waarvan er 111 in Nederland.
Rituals blijkt de koning van de grote getallen: het geurstokjes-, zeepjes- en pyama-merk heeft 910 eigen winkels waarvan er 96 in 2021 geopend werden. Daarnaast worden de producten in liefst 102 landen wereldwijd verkocht. Desondanks is bijna de helft van de omzet afkomstig uit de Benelux.
De CEO van RITUALS COSMETICS is Raymond Cloosterman. Op basis van 200 beoordelingen is 60% van de medewerkers tevreden met Raymond Cloosterman. Hoeveel medewerkers heeft RITUALS COSMETICS? RITUALS COSMETICS heeft 5.001 tot 10.000 medewerkers.
Voorbeelden van winkelketens waar Rituals een deel van de winkelpanden uitbaat zijn V&D, De Bijenkorf en MOOI. Tenslotte heeft Rituals ook enkele zogenoemde City Spa's. In deze filialen kan je massages krijgen en zodoende de Rituals producten leren kennen.
Zo streeft Rituals onder de naam Rituals Cares naar 'het zo veel mogelijk gebruiken van materialen die natuurlijk, recyclebaar en niet schadelijk zijn voor het milieu. ' Ook zegt de winkel gebruik te maken van duurzaam verkregen grondstoffen en stimuleert het leveranciers om RSPO gecertificeerde palmolie te gebruiken.
De producten van Lush zijn handgemaakt van voornamelijk natuurlijke producten zoals fruit en bloemen en vaak staat op de verpakking wie het product gemaakt heeft. Zeven procent van de producten is volledig natuurlijk. Lush gebruikt bijvoorbeeld 260 miljoen rozen per jaar en 20 miljoen citroenen!
Bij Lush werken we al jaren met verse ingrediënten. We hebben ontzettend veel ervaring opgedaan over hoe we onze producten met (waar mogelijk biologische) groenten en fruit het best kunnen gebruiken, verwerken en produceren.
We gebruiken geen microplastics of microbeads in onze producten.
1. Rituals The Ritual of Jing Bodycrème. Voor ons is dit het beste Rituals product doordat het product ook echt doet wat het moet doen. De fijne bodycrème met sacred lotus en jujube maakt je huid egaal en legt een beschermend laagje aan.
Een week voordat je jarig bent, ontvang je een mail van Rituals met daarin een code waarmee je jouw verjaardagscadeau kunt verzilveren. Wanneer je zelf (minimaal) één product bij het merk shopt, krijg je een verrassing van Rituals voor jouw verjaardag. Hierdoor verwen jij jezelf met een cadeautje maar Rituals dus ook.
Heerlijke zachte crème, die snel intrekt en makkelijk uitsmeert. Daarnaast ruikt de crème ook erg lekker. Sinds ik deze crème gebruik voelt mijn huid veel soepeler aan in de ochtend, erg prettig.