Bankieren op Mijn ING doe je via een beveiligde verbinding. Dit gebeurt automatisch als je inlogt. Hierdoor kan niemand anders je gegevens en transacties bekijken.
Bescherm je tegen phishingberichten
Onthoud dat wij je nooit vragen om in te loggen op Mijn ING (internetbankieren) of in de Mobiel Bankieren App via een sms of een e-mail. We sturen je nooit een link om direct in te loggen. We verwijzen in onze e-mails alleen naar ING.nl.
Hang meteen op! Heb je al geld overgemaakt, de oplichters laten 'meekijken' in Mijn ING of kom je erachter dat er al geld van je rekening is afgeschreven? Neem dan direct contact op met de Alarmlijn op 020 22 888 00 (24 uur per dag, 7 dagen per week).
Heb je geen smartphone of tablet? Dan moet je je inlog bevestigen met de ING Scanner. Je krijgt dan een kleurencode te zien die je moet scannen. Daarna krijg je een code, die je overtypt in Mijn ING.
Gebruik de app om te internetbankieren. Mobiel bankieren en je bankrekening bekijken via een app op je smartphone of tablet is veilig, zeker ten opzichte van internetbankieren via een browser op een openbaar wifi-netwerk . Uiteraard kun je dingen doen en laten om veiliger te bankieren met een app.
Je kunt op 2 manieren weer toegang krijgen: Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op de Mobiel Bankieren App. De app wordt dan geblokkeerd.
Ga naar de App Store of Google Play. Zoek op 'ING' en selecteer 'ING Bankieren'. Druk op download of installeer.
Waarom hebben we je nummer nodig? Op het 06-nummer dat je laat registreren, ontvang je per sms een activeringscode. Die code heb je nodig om de Mobiel Bankieren App te activeren. En die app heb je weer nodig om opdrachten in Mijn ING te bevestigen.
Klik op de link 'Terugboeken incasso's' in het 'Alles in Mijn ING Zakelijk' gedeelte onderaan de pagina. Of zoek de incasso op in je Af- en bijschrijvingen. Open de incasso die je wilt storneren. Klik op de link 'Naar Incasso's en terugboeken (storneren)' onderaan de beschrijving van de Incasso.
Mijn rekening is geblokkeerd, waarom is dat? Je Betaalrekening is naar voren gekomen in een onderzoek naar fraude of oplichting. We hebben al je ING-producten geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld ook je Betaalpas, Creditcard en/of Zakelijke Rekening.
Hij stuurt een Betaalverzoek of Tikkie. Zogenaamd om te checken of jij het bent. Maar ook omdat jij bijvoorbeeld beloofde om de verzending te betalen of omdat hij 'gelijk wil oversteken'. Doe het niet, want na een klik op de link kom je hoogstwaarschijnlijk op een phishing-site.
Valse e-mail (phishingmail) en valse brieven (valse e-mail) hebben vaak de volgende kenmerken: De tekst is vaak in slecht Nederlands geschreven, al worden de vertalingen van de criminelen steeds beter. Ook de logo's en de opmaak van de tekst zien er steeds vaker bedrieglijk echt uit!
Reacties. ing@emailing.ing.nl dit is als het goed is een goed mailadres.
Stuur de frauduleuze e-mail door naar [email protected] en naar het specifieke e-mailadres voor phishing van uw bank.
De mogelijkheid om met behulp van een QR-code de ING Mobiel Bankieren App een extra toestel te installeren is uit de app gehaald. Als je de app ook op een ander toestel wilt installeren, kun je dat nu alleen doen door de app op het andere toestel te downloaden en te activeren zoals met de app op het eerste toestel.
Momenteel kun je met de ING Banking-app enkel je privérekeningen beheren. Voor het beheer van je zakelijke rekeningen, kun je gebruik maken van de ING Smart Banking-app, aangepast aan jouw noden. In de loop van 2021 zal je via de ING Banking-app ook toegang krijgen tot je zakelijke rekeningen.
Van maandag tot en met vrijdag kunt u gratis bellen met de ING van 8.00 uur tot 21.00 uur. Op zaterdag kunt u bellen met de ING bank van 9.00 uur tot 17.00 uur. Op zondagen en feestdagen is de gratis ING servicedesk gesloten. Wel kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bellen met de ING Alarmlijn.
Het wachtwoord bestaat uit cijfers en letters (met leestekens maak je het nog sterker) Er wordt minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer gebruikt. Het wachtwoord is minimaal 8 en maximaal 20 karakters lang. Het wachtwoord is niet hetzelfde als (of lijkt niet op) jouw gebruikersnaam.
Ben je je wachtwoord vergeten? Je kunt zelf je wachtwoord opnieuw instellen door je gebruikersnaam en geboortedatum in te vullen en een nieuw wachtwoord te kiezen Hierna bevestig je de wijziging met je Mobiel Bankieren app of ING Scanner.
Depositogarantiestelsel: je spaargeld is veilig. Het Depositogarantiestelsel (DGS) beschermt het geld op je betaalrekening en je spaargeld als je bank failliet gaat. Per rekeninghouder en per bank krijg je maximaal € 100.000,- vergoed. Gegarandeerd.
Een andere optie is internetbankieren via de databundel (3G of 4G) van je provider. Dit kost je geld, maar is ook veilig. Je kunt er dan ook voor kiezen om tijdelijk van je smartphone een hotspot te maken waar je je tablet of computer mee laat verbinden om te kunnen internetbankieren.
De veiligste manier om geld over te maken, is door een gerenommeerde, gereguleerde aanbieder van geldoverboekingen of uw bankrekening te gebruiken.