Telefoonnummer nagaan in de ACM-database Je kunt ook de database van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) gebruiken. Je kunt via hun website in de database zoeken of een . csv bestand downloaden en de lijst in Excel openen. In deze database staat aan welk bedrijf een telefoonnummer is toegekend.
Op de site van Autoriteit Consument & Markt (ACM) kun je opzoeken hoelang je nummer bestaat en of je nummer geporteerd is. Als je nummer geporteerd is, dan betekent dat dat het ooit is uitgegeven door een bepaalde provider en vervolgens is overgezet naar een andere provider.
De makkelijkste manier om te controleren of een telefoonnummer nog werkt, is door het te bellen . Wanneer u het nummer draait, begint het te rinkelen om te worden beantwoord, of u hoort een bericht dat het nummer niet langer in gebruik is.
Hoe gebruikt u het openbare nummerregister? Met de zoekvelden links op deze pagina kunt het hele register doorzoeken. U kunt als zoekterm ook een naamnummer opgeven. Bijvoorbeeld 0900 - LETTERS voor het informatienummer 0900 - 5388377.
Sinds 2014 mogen 06-nummers enkel nog gebruikt worden voor telefoons.
Je kunt een telefoonnummer omgekeerd zoeken op telefoonboek.nl of zoeken op naam naar het telefoonnummer via detelefoongids.nl en er zo achter komen wie jou heeft gebeld, of meer informatie vinden over wie er heeft gebeld.
De makkelijkste manier om IMEI op een smartphone te controleren is door *#06# te draaien, waarna het nummer op het scherm zou moeten verschijnen. Dual-SIM-telefoons tonen twee IMEI-nummers — één voor elke SIM-sleuf. Het is een goed idee om het IMEI-nummer van het mobiele apparaat op te schrijven en veilig te bewaren voor het geval u het moet melden.
De snelste manier om het na te vragen is door 0800-0402 te bellen. Dit kan ook zonder tegoed, mits je nummer actief is. Als je wilt dat ik het voor je controleer vul dan je profiel in. geef daarbij zowel het mobiele nummer als het simkaartnummer in ter verificatie.
In je My Vodafone kan je zien of je nummer nog actief is. Heb je het nummer al gebeld? Als je nummer niet meer geldig is dan kan deze niet meer geactiveerd worden. Als je niet zeker weet, bel dan de klantenservice via 1200 of 0800-0094 of kijk op deze pagina voor de chat button.
Dit bericht betekent over het algemeen dat het nummer dat u hebt gedraaid, onjuist, ongeldig is of is verbroken . Het kan ook betekenen dat de telefoondienst van de ontvanger tijdelijk is onderbroken of dat ze een app gebruiken die het doet lijken alsof ze bellen vanaf een nummer dat niet van hen is.
Als het nummer helemaal niet meer in gebruik is dan hoor je dit inderdaad. Als het nummer nog wel actief is (~6 maanden bij prepaid) maar niet in gebruik dan gaat het over of gaat ie naar voicemail.
Als je een persoon belt die je geblokkeerd heeft hoor je maar één kiestoon gevolgd door de voicemail. Daarnaast kan ook direct de voicemail geactiveerd worden zonder dat deze voorafgaat aan een kiestoon. Let wel, als je direct de voicemail krijgt wil het niet altijd zeggen dat je geblokkeerd bent.
Meld u aan met uw mobiele nummer. Navigeer naar het gedeelte 'SIM-status volgen'. Voer uw verzoek- of referentienummer in. Bekijk de huidige status van uw SIM, inclusief activeringsvoortgang of vervangingsdetails.
De 06-nummers moeten nadat ze worden ingeleverd een tijd ongebruikt blijven. Die "afkoelperiode" moet ertoe leiden dat de nieuwe eigenaar van het nummer niet gebeld wordt door mensen die de vorige eigenaar willen bereiken. De telecombedrijven bepalen zelf hoelang die periode duurt.
U kunt de beschikbaarheid van een specifiek telefoonnummer controleren via een VoIP-provider, door contact op te nemen met mobiele providers of door online hulpmiddelen te gebruiken die zijn ontworpen om de beschikbaarheid van telefoonnummers te controleren .
U kunt dit doen door de klantenservice van uw provider te bellen of door in te loggen op uw account op hun website . Identificeer uzelf als de accounthouder. U moet uw accountnummer en andere persoonlijke informatie opgeven om uw identiteit te verifiëren. Vraag om uw service te deactiveren.
Bij Android is het mogelijk om anoniem te bellen naar een ander nummer met een zogeheten geblokkeerd nummer. De ontvanger krijgt dan 'onbekend nummer' te zien in beeld.
Als je zes maanden niet belt (waarbij de gebelde heeft opgenomen), geen sms'je hebt verzonden of internet hebt gebruikt, dan wordt je nummer bevroren voor een periode van 90 dagen. Binnen deze 90 dagen moet je opwaarderen om het nummer weer actief te krijgen.
Je tegoed van KPN prepaid is onbeperkt geldig.
Prepaid tegoed is onbeperkt geldig onder de volgende voorwaarde: Minimaal elke 6 maanden 1 keer met het prepaidnummer sms'en, bellen, internetten of opwaarderen. Als daar niet aan voldaan wordt, zal het nummer geblokkeerd worden. Door binnen 90 dagen na de 6 maanden op te waarderen, is het nummer weer te gebruiken.
Wanneer iemand je wegdrukt gaat de telefoon een stuk minder over. Ben je echter geblokkeerd, dan zal de telefoon slechts één keer overgaan en daarna doorschakelen naar voicemail. De persoon die je belt krijgt hiervan overigens geen enkele notificatie (niet van het gesprek en niet van het voicemailbericht).
Zijn mijn nummer en plaats bekend als ik alarmnummer 112 mobiel bel? Als u 112 belt met uw mobiele telefoon, dan ziet de medewerker van de centrale meldkamer uw locatiegegevens en mobiele gegevens. ...
Wanneer je 112 belt, krijg je verbinding met een landelijke alarmcentrale die werkt voor alle hulpdiensten. Je geeft dan zo snel mogelijk door wat er aan de hand is, waar de hulp nodig is en welke dienst je nodig hebt: ambulance, brandweer of politie.