Een buitenlandse chauffeur die in Zweden onderweg is, verdient gemiddeld een netto maandloon van 14.868 Zweedse kroon – 1.593 euro. Een Zweedse chauffeur heeft een netto maandloon van 21.999 kroon – 2.357 euro.
Schaal C (voor routinematige werkzaamheden, meestal binnen Nederland) begint op 2.119 euro, schaal D (met iets meer vrijheid om routes te bepalen, ook internationaal) op 2.256 euro en schaal E op 2.366 euro. Die laatste schaal is bedoeld voor chemisch transport.
Het gemiddelde salaris voor a internationaal chauffeur (m/v) is € 3.153 per maand in Nederland.
Het minimumloon voor vrachtwagenchauffeurs in Denemarken is weer gestegen. Het minimum uurtarief voor vrachtwagenchauffeurs die in Denemarken werken, is sinds deze maand weer verhoogd . Zoals we vorig najaar meldden , werd in Denemarken een nieuw uurtarief van 164,96 DKK (22,15 euro) per uur aangekondigd.
Minimum en maximum salaris voor Vrachtwagenchauffeurs - van € 1.597 tot € 3.211 per maand - 2022.
Wat verdient een Vrachtwagenchauffeur? Het bruto salaris van een Vrachtwagenchauffeur ligt volgens de CAO beroepsgoederenvervoer 2021/2022 tussen de €1966 en €3015 bruto per maand. Hierbij geldt wel dat men extra betaald krijgt voor overwerk, werk in het buitenland, werk in het weekend, enzovoorts.
Een buitenlandse chauffeur die in Zweden onderweg is, verdient gemiddeld een netto maandloon van 14.868 Zweedse kroon – 1.593 euro. Een Zweedse chauffeur heeft een netto maandloon van 21.999 kroon – 2.357 euro.
Het gemiddelde salaris voor een Chauffeur in regio New York, Verenigde Staten is US$ 52.412 per jaar. De gemiddelde aanvullende vergoeding voor een Chauffeur in regio New York, Verenigde Staten is US$ 11.112, waarbij het bereik uiteenloopt van US$ 428 tot US$ 288.593.
Ter vergelijking: het gemiddelde maandloon van een vrachtwagenchauffeur in Duitsland ligt op 2.623 euro, terwijl een beginnende rijder in Nederland op zo'n 2100 euro kan rekenen.
In Polen en Slowakije verdienen chauffeurs tussen de 7000 en 8000 euro per jaar. In Bulgarije of Roemenië is dat slechts 3500 tot 5000 euro. Daarnaast zijn er grote verschillen tussen lidstaten wat betreft de verdeling tussen het vaste salarisgedeelte en de belastingvrije dagelijkse premies.
Het minimumloon in Denemarken in 2022 is 14,5 euro per uur (ongeveer 108 DKK), exclusief pensioenbetalingen en belastingen. Als u een dag van 6 uur met een vijfdaagse werkweek overweegt, blijkt dat het minimum dat per maand in Denemarken kan worden verdiend 1740 euro is (ongeveer 13 duizend kronen).
De lijst wordt aangevoerd door Finland, Zweden en Denemarken, waar meer verdiend wordt dan 2.500 euro. Denemarken staat op voorsprong met een gemiddelde van maar liefst 3.270 euro netto per maand. Luxemburg staat daar vlak achter, met 3.159 euro. Het gaat hier om het vergelijken van het nettoloon, dus na belastingen.
Internationaal Chauffeur
Verdien tot € 3.000,- bruto per maand in deze fulltime functie.
Een transporttruckchauffeur op instapniveau met minder dan 5 jaar ervaring kan een gemiddeld salaris verwachten van ongeveer $ 66870, terwijl een transporttruckchauffeur met gemiddelde ervaring een gemiddelde totale vergoeding van $ 115700 kan verwachten.
Het uurtarief als zzp vrachtwagenchauffeur is gemiddeld 30 euro exclusief BTW. Dit is een aanzienlijk verschil met vrachtwagenchauffeurs in loondienst. Zij verdienen hier gemiddeld 14 euro per uur. Het gemiddelde tarief in de transportsector als vrachtwagenchauffeur in loondienst is 2150 bruto.
Het gemiddelde vrachtwagenchauffeur salaris in België is € 27 300 per jaar of € 14 per uur. De aanvangsposities beginnen vanaf € 25 935 per jaar, maar meer ervaren werknemers verdienen tot € 31 200 per jaar.
Het salaris van een Piloot is afhankelijk van de werkgever, de verantwoordelijkheid en de ervaring. Een beginnend Piloot verdient bijvoorbeeld zo'n €3200 tot €4500 netto per maand, maar een ervaren gezagvoerder kan bij sommige airlines tot ongeveer 250.000 euro per jaar verdienen, afhankelijk van zijn rang en functie.
Als chauffeur mag u: maximaal 2 keer per week 10 uur per dag rijden (en op andere werkdagen in diezelfde week maximaal 9 uur per dag); per week maximaal 56 uur rijden (als u voldoet aan de voorwaarde hieronder); per 2 weken maximaal 90 uur rijden.
Als vrachtwagenchauffeur is vrijheid een van je belangrijkste voordelen. Je kunt veilig over de weg rijden en zit niet de hele dag in een hokje. Je kantoor is de weg, je zit niet vast aan eindeloze vergaderingen en papierwerk, en niemand kijkt over je schouder mee terwijl je werkt.
Zo kan de nachttoeslag voor ééndaagse nachtritten oplopen tot € 21,28 per nacht. Dit was voor iedereen gelijk. Intussen is dit veranderd in een vergoeding van 19% van het uurloon. Dat houdt in dat er nu verschillen kunnen optreden per chauffeur.
Het salaris van een chauffeur adr explosieve stoffen (atex) begint bij € 2.488 per maand. Het beroep chauffeur adr explosieve stoffen (atex) is een variant van het beroep Chauffeur vervoer gevaarlijke stoffen. Het salaris van Chauffeur vervoer gevaarlijke stoffen ligt gemiddeld op € 2.939 bruto per maand.
Het gemiddelde salaris voor een vrachtwagenchauffeur (m/v) in Nederland is € 2.552 per maand.