Vliegtuigvliegers moeten elk jaar 12 uur vliegen om hun class rating geldig te houden. Heb je deze uren gevlogen, dan volstaat een trainingsvlucht van een uur waarin je met een instructeur alle oefeningen nog eens doorloopt.
Als u een PPL-SEP heeft moet u minimaal 12 vlieguren maken en een 12e vlucht met instructeur in de 12 maanden voorafgaand de vervaldatum voor het geldig houden van het vliegbrevet. Een PPL-SEP is 3 jaar geldig.
Kosten van het zelf vliegen
Een goedkoop vliegtuig om je vliegbrevet op te halen kost gemiddeld zo'n €140,- per uur. Een instructeur vraagt gemiddeld €40,- per uur. Afhankelijk van het vliegveld is het landingsgeld hooguit een paar tientjes, let wel: het landen dient veel geoefend te worden.
Hoeveel uren moet je gevlogen hebben? Het absolute minimum dat je aan uren moet vliegen om een brevet te halen is: RPL-MLA en LAPL: 30 vlieguren: waarvan minimaal 15 uur met instructeur en minimaal 6 uur solo. PPL: 45 vlieguren: waarvan minimaal 25 uur met instructeur en minimaal 10 uur solo.
Het is dus verstandig een besteding te verwachten van 18000-19000 euro, normaliter verdeeld oven een 2 jarig plan. Je rekent de vlieglessen af per les. Mocht je je PPL opleiding gebruiken als opstap voor de beroepsopleiding, bespreek dan de belastingtechnische mogelijkheden met je financiële adviseur.
Minimum en maximum salaris voor Piloten e.d. - van € 2.648 tot € 6.636 per maand - 2022. Het aanvangssalaris van een Piloten e.d. bedraag meestal tussen de € 2.648 en € 3.982 bruto per maand. Na een dienstverband van 5 jaar bedraagt het salaris tussen de € 3.144 en € 4.871 per maand bij een werkweek van 38 uur.
Om een vliegbrevet te bemachtigen en te beginnen aan jouw PPL-opleiding moet jij minimaal 16 jaar oud zijn tijdens het begin van de opleiding, en jij moet minstens 17 jaar oud zijn tijdens de start van jouw examen.
Iedereen kan leren vliegen. Een brevet halen is minder moeilijk dan het lijkt. En hoewel vliegen als hobby niet goedkoop is hoeft het na het halen van het brevet niet veel duurder te zijn dan hobby's zoals motorrijden, golf of zeilen.
Cirrus SF50 Vision Jet
Met een prijs van ongeveer 1,25 miljoen euro is het de meest betaalbare privéjet ter wereld. Per draaiuur kost het vliegtuig ongeveer 550 euro.
Volgens de fabrikant kost de nieuwe Boeing 787-9 ongeveer 250 miljoen dollar per stuk. Daar krijg je dan een lege kist voor, die je naar wens kunt invullen. 250 miljoen is misschien veel geld, maar dan heb je ook wat: de ramen zijn 30 procent groter dan in vergelijkbare vliegtuigen.
In Nederland is het alleen mogelijk piloot/verkeersvlieger te worden door middel van een tweejarige opleiding aan een particuliere beroepsluchtvaartschool. Dit betekent dat het een dure opleiding is (zo'n €100.000 in totaal).
Om jouw PPL te behalen en te leren vliegen zijn er minimale eisen die nodig zijn om de opleiding succesvol af te ronden. Zo moet er een minimaal aantal uren worden gevlogen, speciale theorie vakken gevolgd worden en er moet ook een medische keuring plaatsvinden om uiteindelijk jouw vliegbrevet te krijgen.
Als vooropleidingseis geldt minimaal een havo-diploma met Engels en wis- en natuurkunde. Ook met een mbo-diploma, mits in een technische richting, is het mogelijk toegelaten te worden.
Het gemiddelde salaris voor de functie Captain B777/B787 in Nederland is € 19.176 per maand, wat 6% lager is dan het gemiddelde salaris van € 20.488 per maand bij KLM voor deze functie.
"Een beginnend vlieger heeft bovendien vaak een gigantische schuld van 1,5 ton openstaan bij de bank", voegt de woordvoerder van VNV toe. “De opleiding kost zo'n 150.000 euro en die moeten piloten in wording zelf bekostigen.” De opleiding kost namelijk zo'n 150.000 euro en die moeten piloten in wording zelf bekostigen.
Het gemiddelde salaris voor de functie gezagvoerder in Nederland is € 171.758 per jaar, wat 10% hoger is dan het gemiddelde salaris van € 155.489 per jaar bij KLM voor deze functie.
Wilt u een vliegtuig verkopen, dan bent u bij Koopvliegtuig.nl aan het goede adres. Registratie is binnen 5 minuten gedaan en volkomen GRATIS. Na registratie kunt direct uw advertenties plaatsen.
Het toestel zelf
Volgens deze deze vliegtuig-verkoop site kosten instapmodellen uit 2016 rond de €25.000. Dat is nog te doen, maar of je daarmee voor de dag wil komen… Als je het doet, doe je het goed. Mocht je het échte werk willen zien zijn er jets beschikbaar vanaf een schamele €2.000.000.
Een 'gewone' 737-800 kost volgens de prijslijst van Boeing 89,1 miljoen euro. De in grootte vergelijkbare 737 MAX 8, die nog in ontwikkeling is en naar verwachting vanaf 2017 kan worden geleverd, staat voor 100,5 miljoen euro in de catalogus.
Voor slechts 238 euro per uur (bloktijd*) vlieg je in een Robin 135 CDI en kun je gratis één passagier meenemen (mits het totaal toegestane gewicht niet wordt overschreden).
Voor de PPL(H) opleiding bestaan de kosten uit helikoptergebruik, brandstof, instructeur, landingsgelden, theorie(examens) en verzekeringen. Houdt u rekening met een bedrag van in totaal ongeveer € 30.000,-.
Wat is de maximum reikwijdte van een sportvliegtuig? Neem hiervoor bijvoorbeeld ook die van een Cessna 172 Skyhawk. Dit vliegtuig heeft een maximale reikwijdte van maar liefst 1250 kilometer!
Voor het behalen van het PPL-brevet heeft een kandidaat ten minste 45 vlieguren nodig (minimaal 25 met instructeur, minimaal tien uur solo), bij LAPL is dat resp. 30 vlieguren (24 uur met instructeur) en 6 uur solo.
Met een PPL mag u vliegtuigen besturen zonder daarvoor een vergoeding te ontvangen en alleen op niet commerciële vluchten.