Golf GTE: de trendsetter verder verbeterd Dankzij het systeemvermogen van 180 kW/245 pk en het koppel van liefst 400 Nm zijn de prestaties indrukwekkend. Zo accelereert de Golf GTE in 6,7 seconden van 0-100 km/u en is hij goed voor een topsnelheid van 225 km/u.
De GTE trekt namelijk van 0 naar 100 km/h op in 6,7 seconden en haalt 225 km/h.Bij de GTI gaat het om 6,2 seconden en 250 km/h. Cijfermatig ontlopen ze elkaar dus weinig.
Met een gemiddeld verbruik van 1.5 liter per 100 kilometer is deze wagen de belichaming van Duits vakmanschap. Natuurlijk moet je de wagen wel opladen om dit verbruik te kunnen halen. Nog steeds doet deze GTE het dan veel beter dan zijn benzineslurpende broertje: de GTI.
Golf GTE: de trendsetter verder verbeterd
Dankzij het systeemvermogen van 180 kW/245 pk en het koppel van liefst 400 Nm zijn de prestaties indrukwekkend. Zo accelereert de Golf GTE in 6,7 seconden van 0-100 km/u en is hij goed voor een topsnelheid van 225 km/u.
De GTE is relatief zwaar en de gewichtsverdeling is niet optimaal, zeker wanneer je de beschikbare 204 pk goed gebruikt. Door het hoge gewicht en direct beschikbare koppel van de elektromotor heeft de GTE te kampen met een snelle bandenslijtage. Voornamelijk de voorbanden hebben het zwaar te verduren.
Ja dit kan. Chiptuning Golf 8 GTE 1.5 TSi 272 PK is een populaire methode om meer Vermogen uit jouw VW motor te halen.
Voor een crashpreventiesysteem of laterale airbags achterin moet je bijbetalen, maar algemeen genomen mag je stellen dat de Golf ook als GTE erg veilig is, temeer daar de dragende structuur nog aan de techniek werd aangepast en versterkt.
De batterij van de GTE is 13 kWh groot en overtreft die van de vorige generatie van de Golf GTE ruimschoots, want die had maar een inhoud van 9 kWh. Het elektrisch rijbereik zou volgens VW in optimale omstandigheden 64 kilometer bedragen, maar in de praktijk kan je beter uitgaan van een kleine 50 kilometer.
Een accu gaat ongeveer 3 tot 6 jaar mee.
Lange actieradius vergeleken met puur elektrisch - PHEV-auto's hebben het voordeel dat ze benzine of diesel gebruiken, dus ze kunnen snel worden bijgetankt en slaan meer brandstof op dan een accu voor een langere actieradius. Kunnen zichzelf opladen tijdens het rijden - PHEV's hebben het voordeel dat ze zijn aangesloten, maar kunnen ook opladen tijdens het rijden.
Beide versies van de GTE krijgen het 12,3-inch Active Info Display (digitale wijzerplaten), maar de Advance profiteert van het 8-inch Discover Navigation touchscreen infotainmentsysteem, plus:Twee-zone klimaatregeling . Elektrisch inklapbare buitenspiegels met instapverlichting .
De GTI is een betere en geloofwaardigere prestatie-auto dan de GTE , maar hij is achtergebleven bij de huidige lichting hot hatchbacks wat betreft puur plezier. Rivalen bezitten nu een aantal van de meest gretige, agressieve chassisopstellingen van alle auto's die te koop zijn, en voor elke prijs.
De Golf 8 kent een lengte van 428 centimeter (twee centimeter langer dan de Golf 7) en een breedte van maar liefst 202,6 centimeter. Daarmee is de breedte gegroeid met meer dan 23 centimeter ten opzichte van de vorige generatie.
De Golf kan geleverd worden als diesel (TDI), benzine (TSI), plug-inhybride (GTE), elektrisch aangedreven (e-Golf) of op aardgas (TGI BlueMotion).
De Golf GTE is geleverd met de 1.4 TSI motor van 1395 cm3. Deze versie van de 1.4 TSI heeft een distributieriem. Volkswagen geeft geen vervangingsinterval op. De riem moet volgens het onderhoudsschema gecontroleerd worden en indien nodig wordt geacht wordt de riem in overleg met de klant vervangen.
Vanaf slechts €2000 exclusief BTW vervangen wij het accupakket door een gereviseerde versie, inclusief zes maanden garantie. Onze specialisten gebruiken professionele software om de kwaliteit van de refurbished accu's te waarborgen.
Een motorremap op uw 1.4 TSI GTE 204hp volkswagen Golf zal aanzienlijke prestatieverbeteringen opleveren . Naast de hierboven genoemde piekvermogenswinsten, verbetert een ECU-remap de algehele voertuigprestaties.
De Golf eHybrid en GTE
De nieuwe 1,5-liter turbo-benzinemotor (1.5 TSI evo2) met variabele turbo-geometrie wordt aangedreven door een verbeterde batterij van 19,7 kWh (netto), waardoor de verwachte elektrische actieradius tot 142 kilometer* stijgt, afhankelijk van de uitvoering.
In beide gevallen zorgt een nieuwe 19,7 kWh accu voor een ongekend grote elektrische actieradius: 142 kilometer** voor de eHybrid 50 Edition, 131 kilometer** voor de GTE.
GTE: "Grand Touring Estate" GTI of GTI: "Grand Touring Injection", meestal gebruikt voor hete luiken na de introductie van de Volkswagen Golf GTI.
De nieuwe Golf GTE combineert een zuinige en krachtige elektromotor van 110pk met een 1.4 liter TSI benzinemotor van 150 pk. Het resultaat? Een krachtige aandrijving met een gecombineerd motorvermogen van wel 180 kW/245 pk met een laag verbruik.