80% van de Nederlanders heeft wel eens online boodschappen besteld, zo blijkt uit het onderzoek van PayPal. In Europa scoort alleen Zweden even hoog. Portugal scoort het laagste met 65%. Daarnaast bestelt 64% van de Nederlandse consumenten online maaltijden van restaurants.
Per jaar worden er in Nederland 315 miljoen complete maaltijden bij mensen thuisbezorgd. Ook afhalen blijft populair; jaarlijks worden er 650 miljoen maaltijden afgehaald. Gemiddeld komt dat neer op één maaltijd per Nederlander per week.
In 2021 maakten meer dan 5 miljoen consumenten – ofwel ruim 1 op de 3 Nederlanders – en zo'n 12.000 restaurants gebruik van de bestelsite Thuisbezorgd.nl. Vergeleken met de periode pre-corona is dat een stijging van 32% in online bestellingen en een plus van 39% in aangesloten restaurants.
Nederlanders kopen steeds vaker en meer via internet. In 2019 kocht 79 procent van de Nederlanders van 12 jaar of ouder iets online, in 2015 was dat 70 procent. Vooral kleding of sportartikelen, reizen en accommodaties werden online gekocht.
Hoe vaak per week eten bestellen? Nederlanders eten gemiddeld een keer per week een bezorg- of afhaalmaaltijd. Jaarlijks worden zo'n 876 miljoen maaltijden gegeten. Dat zegt ABN Amro op basis van cijfers van onderzoeksbureau GfK.
Uit het onderzoek van PayPal blijkt dat tijdsbesparing de belangrijkste reden is voor het online boodschappen doen. 63% van de Nederlandse consumenten doet online boodschappen om tijd te besparen. Goyvaerts: "Consumenten zien meer en meer het comfort van online boodschappen doen. Het gemak, de tijdswinst.
Waarom bestellen mensen eten: omdat men geen zin heeft om te koken (49 procent) en als men (onverwacht) laat thuis komt (35 procent). Daarnaast spelen weersomstandigheden een rol.
Als je kijkt naar cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)Internetaankopen CBS: 2020 en 2021, dan is de categorie kleding- schoenen en accessoires de grootste als het aankomt op online aankopen. Namelijk rond de 59% van de ondervraagden geeft aan de afgelopen 3 maanden online kleding gekocht te hebben.
Het marktaandeel van online supermarkten lag begin 2020 op 4,3 procent en steeg in recordtempo naar 7,6 procent in maart dit jaar. Aan die stijging is een eind gekomen. ,,Sinds april zien we een daling. We komen uit de lockdown en het normale leven wordt stapsgewijs weer opgepakt.
We blijven veel eten bestellen. Het totaal aantal orders voor Thuisbezorgd.nl steeg in de maanden oktober tot en met november met 39 procent tot 14 miljoen. Dat komt neer op gemiddeld ruim 150.000 orders per dag.
Uber Eats spant de kroon, zegt FNV. De vakbond vergeleek de inkomsten van de bezorgers met de cao voor de sector transport en logistiek. Het netto uurloon komt in die cao uit op 13,99 euro, bij Uber Eats zou dat maar 5,80 euro zijn. Een verschil van bijna 45 procent.
Het bedrag dat op internet werd besteed lag het vaakst tussen 100 en 500 euro; 41 procent deed in de eerste helft van 2020 aankopen in die prijsklasse. Ook de aankoopfrequentie is toegenomen. 34 procent van de Nederlanders kocht zes keer of vaker iets via internet. In 2019 was dat 30 procent.
Uit het onderzoek van MarketID onder ruim 500 Nederlanders bleek dat we tijdens ons leven gemiddeld zo'n drie jaar in de keuken staan.
7 | 106 miljoen pizza's
Per jaar, per persoon eten we 6,21 pizza's. 3,2 uit het diepvriesvak van de super en 1,58 van de pizzakoerier. Totaal bijna 106 miljoen.
Twee trends die in 2022 groots zijn, zijn enorme planten en zelfgekweekte groenten. Producten zoals zaadjes en scheppen zijn al product trends sinds mensen meer gaan nadenken over hoe ze het milieu kunnen helpen. En volgens Google Trends zijn de zoekopdrachten naar 'moestuin' dit jaar enorm toegenomen.
T-shirts, milieuvriendelijke producten en sportkleding zijn trending producten waar altijd veel vraag naar is.
Met afstand staat op plaats 1 een product dat verder niet veel met tech te maken heeft: Coca-Cola. Wereldwijd worden er dagelijks bijna 1,8 miljard glazen Cola gedronken.
In de eerste helft van 2021 kocht 77 procent van de Nederlanders van 12 jaar of ouder (ongeveer 11,7 miljoen mensen) iets online.
Frisdrank 911 miljoen euro. Zoute snacks 630 miljoen euro. Melk 587 miljoen euro. Eieren 393 miljoen euro.
87% van de Nederlanders kookt minimaal één keer per week een warme maaltijd. Redenen om niet te koken zijn dat iemand anders in het huishouden kookt, of dat eten buiten de deur wordt gehaald. Belangrijkste redenen om als huishouden niet zelf te koken zijn vooral gemak en tijdgebrek.
Als Uber Eats bezorger krijg je ongeveer € 5,- per rit betaald. Daarnaast kun je ook nog extra fooi verdienen.
Veelgestelde vragen. Het Gorillas rider salaris is per uur ongeveer € 11,54 bruto. In onze Gorillas vacatures lees je meer informatie over het Gorillas bezorger salaris. Nee, Gorillas bezorgt alleen per fiets.