Een goede stage 1 chiptuning kost tussen de 200 en 400 euro. Onder de 200 euro is het lastig om goede tuning te doen, aangezien er 2 tot 4 uur duurt om uit te voeren. Ook is er specialistische kennis nodig om goede chiptuning uit te voeren. Je kunt chippen met een goedkoop OBD stekertje uit china.
Stage 1: U kiest voor deze methode als u een betrouwbare en veilige vermogenstoename wilt. Tevens is deze methode ook geschikt voor uw auto als u meer, maar niet het maximale uit uw motor wilt halen. Deze tuning methode is veilig en is ook één van de meest gekozen stages.
Ja, chiptuning is legaal. Mits je jezelf aan de regels van het RDW blijft houden. Als je motor met meer dan 20% wordt verhoogd, dan moet je de auto laten herkeuren. Het vermogen van je auto wordt meestal op de offerte van het tunen gezet.
Bij elke auto is door chiptuning vermogenswinst te behalen. Naar onze mening kun je bij voorbaat nooit zeggen of chiptuning zinvol is. Het is afhankelijk van uw eigen wensen. Over het algemeen is de vermogenstoename bij auto's zonder turbo (non-turbo) lager dan bij een turbo motor.
De laatste stap is Stage 4 tuning. Hierbij maken we een zg. Forged motor. Dit betekent dat de motor wordt voorzien van gesmede zuigers en drijfstangen, en een aangepaste cilinderkop met speciale nokkenassen.
Stage 3 chiptuning bij Ecu-Soft is een geavanceerde manier van het tunen van je auto. Er stroomt door bijvoorbeeld het plaatsen van een grotere turbo meer koele lucht naar de motor waardoor het vermogen van de motor nog verder wordt verbeterd dan bij stage 1 of stage 2 chiptuning.
CHIPTUNING STAGE 1 NU VAN 400,- VOOR 200,- INCL. BTW.
Een goede stage 1 chiptuning kost tussen de 200 en 400 euro. Onder de 200 euro is het lastig om goede tuning te doen, aangezien er 2 tot 4 uur duurt om uit te voeren. Ook is er specialistische kennis nodig om goede chiptuning uit te voeren. Je kunt chippen met een goedkoop OBD stekertje uit china.
Een turbo mag je legaal monteren, voor de APK is dit totaal geen probleem. Wat betreft verhogen van het motorvermogen: toename meer als 20% is officieel inderdaad aanpassen van de voertuiggegevens in de RDW database.
Bij een turbo motor is chiptuning extra lonend. De turbodruk wordt opgeschroefd. 30% - 40% extra vermogen is simpel haalbaar.
Is chiptuning zichtbaar bij de Dealer? De vermogensoptimalisatie wordt voor elke auto specifiek gemaakt/geschreven waarvoor het voor dealer doormiddel van hun diagnose apparatuur vrijwel niet mogelijk is om de tuning zichtbaar te krijgen. Als de Dealer over een vermogensbank beschikt is het wel zichtbaar uiteraard.
Een stage1 chiptuning duurt voor de meeste auto's 1 a 2 uur. Een stage1+ en stage2 chiptuning duurt gemiddeld 3 a 4 uur. Aanpassingen van de DSG / S-tronic tuning valt binnen de tijdsopgave van de motortuning. Tuningen van deze merken dienen altijd minimaal één dag neergezet en achtergelaten te worden.
Met chiptuning stage 2 kunt u het maximale vermogen uit uw auto halen. Deze stage is vergelijkbaar met stage 1+. U kiest voor stage 2 als u een voertuig met motorupgrades heeft. Hiermee bedoelen wij aanpassingen als een turbo of een downpipe.
Over het algemeen wordt de motor na chiptuning zo'n 5 - 10% zuiniger. Een voorwaarde hiervoor is wel dat dezelfde rijstijl als voor de chiptuning toegepast wordt. Het probleem hier is vaak dat wanneer de motor meer vermogen krijgt(en dat gebeurt bij chiptuning), dat dat extra vermogen ook gebruikt gaat worden.
Wat is chiptuning benzine? Door de modificatie van motormanagementsoftware of het plaatsen van externe producten kan ATM via zogenoemde 'chiptuning' betere prestaties uit benzinemotoren halen.
De draaiende (werkende) kracht van de motor is dus het koppel en het aantal Pk's geeft aan hoeveel werk er gedaan kan worden bij dat koppel in een bepaalde tijd. Meer koppel zorgt voor meer trekkracht. Hierdoor kun je dus sneller accelereren of gemakkelijker een steile helling beklimmen.
Tijdens een chiptuning wordt de originele opgeslagen informatie in de chip(s) vervangen door geoptimaliseerde gegevens om het vermogen en het koppel te verhogen. Het resultaat is een aangenamer en vlotter motorkarakter. ATM-Chiptuning houdt tijdens het optimaliseren rekening met de geldende Europese emissie-eisen.
Stage 1 is de optimalisatie van het motormanagement van uw wagen. Een softwarematige aanpassing die geschikt is voor dagelijks gebruik met de standaard onderdelen van de wagen.
Hoeveel pk krijgt mijn auto er bij na chiptuning? Dit is sterk afhankelijk van de gemonteerde motor en de aanwezige reserves van de auto. Bij sommige auto's houdt het bij 15 pk helemaal op, maar er zijn voertuigen bij waar we met onze chiptuning vermogenswinsten halen van wel 70, 80 pk.
Hoe je Pops and Bangs klinken is afhankelijk van jouw wensen en hoe goed de tuner is die jouw computer instelt. Over het algemeen kost het instellen van Pops and Bangs rond de 100 euro. Plus de standaard kosten van de chiptuning.
Bij stage1+ wordt net als bij stage1 de software van de motorcomputer aangepast, alleen in dit geval precies afgesteld op het maximale wat uw auto kan leveren. Hierbij wordt rekening gehouden met de grenzen van uw auto.