Als je het doet, doe je het goed. Mocht je het échte werk willen zien zijn er jets beschikbaar vanaf een schamele €2.000.000. En als dat zelfs nog te min is, dan kun je ook gaan voor de een van de allerduurste modellen. Misschien een probleempje: er moet dan wel €50 miljoen op je rekening staan.
Leeftijd en gebruik maken ook een groot verschil in de initiële kosten van een vliegtuig. Zo vind je bijvoorbeeld vliegtuigen en jets van meer dan 30 jaar oud voor minder dan 1 miljoen dollar, terwijl een grote, zware jet meer dan 70 tot 100 miljoen dollar kan kosten.
Volgens de fabrikant kost de nieuwe Boeing 787-9 ongeveer 250 miljoen dollar per stuk. Daar krijg je dan een lege kist voor, die je naar wens kunt invullen. 250 miljoen is misschien veel geld, maar dan heb je ook wat: de ramen zijn 30 procent groter dan in vergelijkbare vliegtuigen.
Met een prijs van ongeveer 890.000 euro en bedrijfskosten van ongeveer 210-230 euro per uur is het een goedkoop vliegtuig in zijn klasse. In de VS wordt het voornamelijk commercieel gebruikt, terwijl het in Europa voornamelijk wordt gebruikt voor fractionele eigendomsmodellen en privé.
Als je uitgaat van bijvoorbeeld vijf vluchten per dag en een toestel 365 dagen per jaar vliegt, dan ben je ruim 26 jaar verder voordat die bovengrens is bereikt. “Als je een vliegtuig als de A320 intensief gebruikt, dan vlieg je misschien wel tien uur per dag. En dan is de levensduur zo'n vijftien jaar.
In een typische vlucht van 9 uur legt het vliegtuig een kleine 9000 kilometer af, en gebruikt het iets meer dan 65.000 kilo brandstof. Dit komt dus neer op een verbruik van 7,22 kilo (9 liter) per kilometer, of 0,25 kilo (0,030 liter) per passagier per kilometer. iets beter dan 32 kilometer per liter per persoon dus.
De prijs van een vlucht is van heel veel factoren afhankelijk. De olieprijs, bijvoorbeeld, maar ook de geopolitieke situatie in een land. Zo zagen ze bij Kiwi.com veel Amerikanen die naar het Verenigd Koninkrijk wilden, omdat door de brexit het pond erg laag staat.
Wilt u een vliegtuig verkopen, dan bent u bij Koopvliegtuig.nl aan het goede adres. Registratie is binnen 5 minuten gedaan en volkomen GRATIS. Na registratie kunt direct uw advertenties plaatsen.
Vliegtickets KLM duurder door gestegen olieprijzen: retourtje New York kost 30 euro meer. Luchtvaartmaatschappij KLM verhoogt vanaf aanstaande vrijdag de ticketprijzen voor langeafstandsvluchten vanwege de sterk gestegen olieprijzen. Ook de Franse zustermaatschappij Air France verhoogt haar prijzen.
Kosten van het zelf vliegen
Een goedkoop vliegtuig om je vliegbrevet op te halen kost gemiddeld zo'n €140,- per uur. Een instructeur vraagt gemiddeld €40,- per uur. Afhankelijk van het vliegveld is het landingsgeld hooguit een paar tientjes, let wel: het landen dient veel geoefend te worden.
Hoe de verschillende vliegscholen dit oplossen lees je hieronder. De kosten voor een complete opleiding, inclusief Type Rating, aan de KLM Flight Academy bedragen €122.000,-. De KLM levert een financiële bijdrage aan deze kosten waardoor de opleidingskosten voor de student €105.000,- bedragen.
440.000.000 euro voor het duurste vliegtuig ter wereld (!)
Het duurste vliegtuig dat er momenteel op de wereld is is de Airbus A380. Dit vliegtuig is het duurste, maar tevens het grootste passagiersvliegtuig dat er momenteel bestaat op de wereld. Het vliegtuig is tevens de bestellen in een VIP-uitvoering.
Voor het huren van een vliegtuig kunt u bij Global Aviation terecht voor kleine privéjets zoals een 4-persoons Cessna Citation Mustang tot een heuse Boeing 737. De kosten hiervan beginnen rond de € 5.800,- waarmee u bijvoorbeeld één dag met 4 passagiers van Rotterdam naar Londen en vice versa kunt reizen.
Om te beginnen is een last minute over het algemeen goedkoper dan een vakantie die je verder van tevoren geboekt hebt. Hoe dichter je op je vertrek zit, hoe groter het voordeel kan uitpakken. Last minutes zijn goedkoper omdat de reis, vliegtuigstoelen en hotelkamers vaak al zijn ingekocht.
De brandstof voor vliegtuigen, kerosine, wordt inderdaad niet belast en is daarom goedkoper dan brandstof die we in auto's pleuren (maar net als diesel is kerosine überhaupt ook goedkoper geworden de laatste paar jaren).
Brandstofprijzen aan de pomp: Avgas 100LL 4.01€/l. JetA1 2.74€/l.
De meeste dieselmotoren kunnen wel op kerosine gebracht worden. En inderdaad, vliegtuigkerosine is stukken goedkoper dan autodiesel. De auto rijdt lekker. Echter, de lage prijs is er omwille van internationale afspraken ivm taksen en accijnzen.
De arm wordt hydraulisch in- en uitgetrokken maar laat bewegingen langs de lengteassen van de vliegtuigen toe. Het te tanken vliegtuig nadert de tanker van achteren en van beneden. Zodra het binnen bereik van de arm is, stuurt de boom operator het uiteinde in de vulopening van het ontvangende vliegtuig.